plastikk Napisano 14 Maja 2011 Share Napisano 14 Maja 2011 Czyli Maluch na gąsienicach. Za Wiki: W latach 1979-80 w Zakładzie Transportu Energetyki w Radomiu skonstruowano "Wszędołaza" - gruntowną przeróbkę Fiata 126p z gąsienicowym napędem i możliwością pływania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
McSimus Napisano 15 Maja 2011 Share Napisano 15 Maja 2011 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paczek1981 Napisano 15 Maja 2011 Share Napisano 15 Maja 2011 Chcę takiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grubyjg Napisano 15 Maja 2011 Share Napisano 15 Maja 2011 W legendach prl na tvn turbo w odcinku o prototypach fiata była o nim mowa tu link z yt (Od 4:50 o nim mowa): http://www.youtube.com/watch?v=oD8VVRktJQ8&feature=related Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filon Napisano 15 Maja 2011 Share Napisano 15 Maja 2011 W planach miał mieć zastosowanie przy konserwacji linii elektrycznych. (Jak Suzuki LJ - dwusuwowy protoplasta Samuraja) W testach wyszło na jaw, że zawieszenie jest "skopane" nie mógł wjechać na wysoki krawężnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 15 Maja 2011 Super Moderator Share Napisano 15 Maja 2011 Na allegro kiedyś, widziałem plany modelarskie tego wszędołazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 15 Maja 2011 Share Napisano 15 Maja 2011 Bardzo fajny sprzęcik jednak mi się bardziej podoba Maluch na podwoziu Suzuki Samuraj (był w tym samym odcinku co ten) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DZIUB Napisano 3 Czerwca 2011 Share Napisano 3 Czerwca 2011 Witam Tak na szybko kilka informacji o tym "maluszku": - powstał w ZTE w Radomiu, będąc przeróbką nowo zakupionego pojazdu; - na początku nazywał się "BeKa 3", tzn. jest to skrót od inicjałów ówczesnego dyrektoa Zakładu Trasnportu Energetyki, czyli " Białek Kryspin ". Cyfra 3 oznaczała tak trochę w przenośni liczbę konstruktorów przy nim pracujących; - z informacji jakie posiadam od osoby bezpośrednio pracującej przy powstawaniu tego pojazdu wynika, że z zewnątrz zakupiono tylko gąsiennice i układ przeniesienia napędu. Reszta powstała na miejscu, koła jezdne to ręczne formowanie z blachy, amortyzatory pochodziły z motocykla WSK; - nie uporano się nigdy z problemem spadających przy skręcie gąsiennic, tak więc pojazd "zakręcał na dwa razy", nie był możliwy skręt w miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dzacek1841 Napisano 1 Lipca 2011 Share Napisano 1 Lipca 2011 czy on nie stoi w muzeum komunikacjii w szczecinie? Mam takie jedno zdjęcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
plastikk Napisano 1 Lipca 2011 Autor Share Napisano 1 Lipca 2011 A no stoi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Moses Napisano 1 Lipca 2011 Share Napisano 1 Lipca 2011 A ma ktoś może fotkę tego 126 4x4? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzychu126 Napisano 1 Lipca 2011 Share Napisano 1 Lipca 2011 "Fiat 126p „Samuraj” zaliczany jest do kategorii pojazdów marki SAM, czyli pojazdów złożonych samodzielnie, w którym wykorzystano do budowy podwozie oraz jednostkę napędową samochodu Suzuki Samurai oraz nadwozie polskiego Fiata 126p. Samochód ten posiada silnik z przodu (w miejscu bagażnika), co z kolei wymusiło konieczność zmiany otwierania klapy przedniej w stronę szyby przedniej, a nie jak w oryginale od szyby. Ciekawostką również jest fakt, iż pojazd ma zamontowaną instalację gazową, a także posiada napęd na 4 koła. Napęd na wszystkie osie przenoszony jest za pomocą specjalnej przekładni redukcyjnej. Zastosowanie takiego rozwiązania oraz dodanie ogromnych bulwarowych opon sprawia, że pojazd może pełnić funkcję samochodu terenowego. Innowacyjnym gadżetem jest również przycisk na desce rozdzielczej do rozruchu silnika zamiast tradycyjnej stacyjki z kluczykiem oraz elektrycznie opuszczane szyby." (zdjęcia i opis z www.muzeumtechniki.eu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filon Napisano 1 Lipca 2011 Share Napisano 1 Lipca 2011 Bodajże w 1998-ym podziwiałem go na żywo na zlocie pojazdów militarnych w Pożdżenicach (w okolicach Łodzi). W rozmowie z budowniczym/projektantem dowiedziałem się, że elektryczny napęd szyb wymuszony został wysuniętą do tyłu deską rozdzielczą i korbki się nie mieściły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.