plastikk Posted May 14, 2011 Share Posted May 14, 2011 Czyli Maluch na gąsienicach. Za Wiki: W latach 1979-80 w Zakładzie Transportu Energetyki w Radomiu skonstruowano "Wszędołaza" - gruntowną przeróbkę Fiata 126p z gąsienicowym napędem i możliwością pływania. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McSimus Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paczek1981 Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 Chcę takiego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grubyjg Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 W legendach prl na tvn turbo w odcinku o prototypach fiata była o nim mowa tu link z yt (Od 4:50 o nim mowa): http://www.youtube.com/watch?v=oD8VVRktJQ8&feature=related Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filon Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 W planach miał mieć zastosowanie przy konserwacji linii elektrycznych. (Jak Suzuki LJ - dwusuwowy protoplasta Samuraja) W testach wyszło na jaw, że zawieszenie jest "skopane" nie mógł wjechać na wysoki krawężnik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super Moderator jawkers Posted May 15, 2011 Super Moderator Share Posted May 15, 2011 Na allegro kiedyś, widziałem plany modelarskie tego wszędołazu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu126 Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 Bardzo fajny sprzęcik jednak mi się bardziej podoba Maluch na podwoziu Suzuki Samuraj (był w tym samym odcinku co ten) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DZIUB Posted June 3, 2011 Share Posted June 3, 2011 Witam Tak na szybko kilka informacji o tym "maluszku": - powstał w ZTE w Radomiu, będąc przeróbką nowo zakupionego pojazdu; - na początku nazywał się "BeKa 3", tzn. jest to skrót od inicjałów ówczesnego dyrektoa Zakładu Trasnportu Energetyki, czyli " Białek Kryspin ". Cyfra 3 oznaczała tak trochę w przenośni liczbę konstruktorów przy nim pracujących; - z informacji jakie posiadam od osoby bezpośrednio pracującej przy powstawaniu tego pojazdu wynika, że z zewnątrz zakupiono tylko gąsiennice i układ przeniesienia napędu. Reszta powstała na miejscu, koła jezdne to ręczne formowanie z blachy, amortyzatory pochodziły z motocykla WSK; - nie uporano się nigdy z problemem spadających przy skręcie gąsiennic, tak więc pojazd "zakręcał na dwa razy", nie był możliwy skręt w miejscu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzacek1841 Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 czy on nie stoi w muzeum komunikacjii w szczecinie? Mam takie jedno zdjęcie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plastikk Posted July 1, 2011 Author Share Posted July 1, 2011 A no stoi... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moses Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 A ma ktoś może fotkę tego 126 4x4? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzychu126 Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 "Fiat 126p „Samuraj” zaliczany jest do kategorii pojazdów marki SAM, czyli pojazdów złożonych samodzielnie, w którym wykorzystano do budowy podwozie oraz jednostkę napędową samochodu Suzuki Samurai oraz nadwozie polskiego Fiata 126p. Samochód ten posiada silnik z przodu (w miejscu bagażnika), co z kolei wymusiło konieczność zmiany otwierania klapy przedniej w stronę szyby przedniej, a nie jak w oryginale od szyby. Ciekawostką również jest fakt, iż pojazd ma zamontowaną instalację gazową, a także posiada napęd na 4 koła. Napęd na wszystkie osie przenoszony jest za pomocą specjalnej przekładni redukcyjnej. Zastosowanie takiego rozwiązania oraz dodanie ogromnych bulwarowych opon sprawia, że pojazd może pełnić funkcję samochodu terenowego. Innowacyjnym gadżetem jest również przycisk na desce rozdzielczej do rozruchu silnika zamiast tradycyjnej stacyjki z kluczykiem oraz elektrycznie opuszczane szyby." (zdjęcia i opis z www.muzeumtechniki.eu) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
filon Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 Bodajże w 1998-ym podziwiałem go na żywo na zlocie pojazdów militarnych w Pożdżenicach (w okolicach Łodzi). W rozmowie z budowniczym/projektantem dowiedziałem się, że elektryczny napęd szyb wymuszony został wysuniętą do tyłu deską rozdzielczą i korbki się nie mieściły. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.