skala72 Napisano 21 Sierpnia 2011 Share Napisano 21 Sierpnia 2011 Pooglądaj łokerandy: http://www.primeportal.net/the_battlefield_armor.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prodi Napisano 23 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 23 Sierpnia 2011 Co większe szczeliny zacząłem szpachlować. Tłumik trochę "odrdzewiłem" Lepiej? Odrdzewiać bardziej czy jest dobrze? Sorki że tak umieszczam zdjęcia z każdej najmniejszej pracy, ale jak widać jestem bardzo początkujący w te klocki i chciałbym żebyście wytykali każdy błąd na takim etapie żebym miał szansę popracować i poprawić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 23 Sierpnia 2011 Share Napisano 23 Sierpnia 2011 Tłumik wygląda o niebo lepiej. Przy okazji tego wątku. Czy nie ma ktoś może zapasowych kół napędowych lub z jakiegoś złomu do 7TP z Mirage? Kupiłem model na ebay i jakiś gamoń wyciął koła i napisał że model jest nówka. Nie warto mi go było odsyłać, ale że to Polak to trochę mi go szkoda na złom przerobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Milan Mynar Napisano 27 Sierpnia 2011 Share Napisano 27 Sierpnia 2011 Oto pytanie, czy to bedzie Vickers Fiński, Brytyjski lub Bulgarski ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 27 Sierpnia 2011 Share Napisano 27 Sierpnia 2011 Dużo lepiej wygląda i bardzo dobrze, że się pytasz. Kilka fotek chińskiego Vicka z Japończykami: Źródła: http://mailer.fsu.edu & http://derela.republika.pl Zwróć uwagę, że trzy Vickersy mają skrzynie z radiostacją, takie samo rozwiązanie jak w polskich 7TP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prodi Napisano 27 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 27 Sierpnia 2011 Nie podejmuję się na razie malowania kolorowego kamuflażu. Będzie jednolicie zielony, więc będzie to prawdopodobnie wersja fińska (do 1940). Jak kiedyś nabiorę większego doświadczenia to pewnie skuszę się na chińczyka z radiostacją i takim kamuflażem. W tej chwili przekracza to moje zdolności ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 27 Sierpnia 2011 Share Napisano 27 Sierpnia 2011 Wbrew pozorom, kamo japońskie jest bardzo proste do namalowania, czarne dzielące linie malujesz czarnym flamastrem wodobeszczelnym (cienkim??) np. takim jak do płyt cd. Możesz oczywiście zakupić specjalne flamastry w zestawach japońskiej firmy ... ?? Zapomniałem (tam w ten sposób malują od lat). Weź sobie jakąś płytkę plastikową, papier czy coś innego i przetestuj/poćwicz. Postaram się pomazać coś trzema kolorami i odzielić je z użyciem flamcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 27 Sierpnia 2011 Share Napisano 27 Sierpnia 2011 Kamo japońskie (trójbarwne dzielone czarną linią) ronione na wariata, farby są jeszcze mokre, nie wyschnął w ciągu minuty. Czarny flamaster jest grubszy, ponieważ cienki zrywał świeżą farbę. Aby zabezpieczyć się np. przed rozmyciem zwykłego flamastra podczas np. "łoszowania", kiedyś zastosowałem farbę matującą i wszystko było w porządku. Teraz kolego patrz i nie bój się. 1. pomalowany pojemniczek gliniany (emaliowany) 1. kolorem. 2. dwa pozostałe kolory nałożone w jakiej dusza pragnie kolejności (coś pluje mi aero). 3. rysowanie linii dzielących flamastrem, jak już pisałem wyżej, farba jest mokra i łapy latają, efekt jest jaki jest, ale jak pisałem, kamo robione na wariata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prodi Napisano 27 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 27 Sierpnia 2011 Hmm, kusisz Może faktycznie podejmę się takiego malowania... Trochę szkoda mi kółek podtrzymujących przy których trochę krwi sobie napsułem, ale zastanowię się... Ech, trzeba będzie w aero zainwestować jak wpadnie jakaś lewa gotówka ;) Strasznie ułatwia pracę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 27 Sierpnia 2011 Share Napisano 27 Sierpnia 2011 Pewnie, że kuszę, ale jak się zdecydujesz, nie będziesz żałował. Potrenuj na czymś. Co do aero, powiem szczerze, mus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Milan Mynar Napisano 29 Sierpnia 2011 Share Napisano 29 Sierpnia 2011 Myślę kolego, źe coś zapomialeś odciąć przy budowie tego Vickersa. Patrz na wątek http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=58&t=20057 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
revicess Napisano 29 Sierpnia 2011 Share Napisano 29 Sierpnia 2011 prodi możesz mi napisać jak robiłeś rdze na tym tłumiku bo wyszła super a link coś mi niechce śmigać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prodi Napisano 29 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 29 Sierpnia 2011 Myślę kolego, źe coś zapomialeś odciąć przy budowie tego Vickersa. Patrz na wątek http://www.modelforum.cz/viewtopic.php?f=58&t=20057 Ech, faktycznie... Instrukcja nic na ten temat nie mówiła a ja na zdjęciach nie zauważyłem... Teraz sam nie wiem... Próbować odcinać, zostawić jak jest? prodi możesz mi napisać jak robiłeś rdze na tym tłumiku bo wyszła super a link coś mi niechce śmigać Pomalowałem tłumik farbą metaliczną, następnie jeszcze mokrego zanurzyłem w mące. Po wyschnięciu pomalowałem farbą (mieszaniną czerwonej, żółtej, brązowej, czarnej i pewnie jeszcze kilku innych). Koledzy zwrócili uwagę że jest zbyt zardzewiały, więc papierem ściernym 1000 przeszlifowałem go troszkę i gdzie nie gdzie poprawiłem metaliczną. Nie wiem dlaczego link nie wchodzi, na podglądzie działał... Spróbuję wkleić raz jeszcze to zapoznasz się z tą techniką u źródła i w o wiele lepszym wykonaniu. http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?f=87&t=27662&start=15 Tymczasem doszło kilka mniejszych części: Popróbowałem tego kamuflażu na jakimś złomie. Niedokładnie i na szybko, ale faktycznie widzę że nie jest to aż tak skomplikowane jak myślałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
revicess Napisano 29 Sierpnia 2011 Share Napisano 29 Sierpnia 2011 dzięki fajna ta rdza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 29 Sierpnia 2011 Share Napisano 29 Sierpnia 2011 Popróbowałem tego kamuflażu na jakimś złomie. Niedokładnie i na szybko, ale faktycznie widzę że nie jest to aż tak skomplikowane jak myślałem... Dobrze ci idzie, próbuj dalej. Czy ten pisak nie jest za miękki, jaki to nr.? Do 35 proponuję 0.5-0.6mm. dzięki fajna ta rdza Jaka rdza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prodi Napisano 29 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 29 Sierpnia 2011 Pisak 0.4. Taki: http://granit.com.pl/pl,ofe:9,37,index.html Oczywiście ten fragment po prawej. Po lewej to próba grubego markera. Nieudana zresztą ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 29 Sierpnia 2011 Share Napisano 29 Sierpnia 2011 Nie wiem czy nie będzie on za twardy, co może powodować zdzieranie farby. Najlepiej kupować w papierniku lub w Empiku (jaki rym!). Ja używam np.Staedlera i iMpega (okrągłych). Są też flamastry w żelu (biały, srebrny,...), ale tu trzeba uważać, większość jest z metalu. Przy malowaniu żelówkami trzeba poczekać 2-3h, aby to cudo wyschło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prodi Napisano 29 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 29 Sierpnia 2011 Hmm. Teraz rysowałem nim po modelu, który był malowany wczoraj wieczorem pactrami i nic się nie zdzierało... Powinien być OK. W tej chwili jeszcze przetarłem paluchem, żeby sprawdzić czy wyschło i nic się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
revicess Napisano 29 Sierpnia 2011 Share Napisano 29 Sierpnia 2011 Rdza na tłumikach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 30 Sierpnia 2011 Share Napisano 30 Sierpnia 2011 Hmm. Teraz rysowałem nim po modelu, który był malowany wczoraj wieczorem pactrami i nic się nie zdzierało... Powinien być OK.W tej chwili jeszcze przetarłem paluchem, żeby sprawdzić czy wyschło i nic się nie dzieje. No to malina, trenuj, ja trenuję na 1/72, można kota dostać, ale damy radę, zawziąłem się na to kamo jak chamski scyzoryk. Rdza na tłumikach Aaa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 30 Sierpnia 2011 Share Napisano 30 Sierpnia 2011 Prodi dobrze, że malowałeś tylko próbnie więc sprawa nie jest przegrana. Skala72 trafnie doradza Ci technicznie co do pisaków i ich źródła ale na tym niestety koniec. "Wiedza tajemna" skali72 kończy się gdy chodzi o kolory i schematy malowań... Idąc wskazywanym wyżej tropem będziesz miał Vickersa E pomalowanego kolorami zbliżonymi do "wrześniowego" kamuflażu trójbarwnego (konfiguracja 37-39), a schemat plam masz a`la malowanie "japońskie" (32-33). Jeśli tak, to rozumiem, że przy fachowym doradztwie tworzysz projekt o nachyleniu S-F. Spójrz tu i pomyśl nad odpowiednimi barwami: http://derela.republika.pl/vickersp.htm Jeśli będziesz potrzebował merytorycznej pomocy śmiało to pisz na priv. Nie tak dawno oglądałem powstającą replikę czołgu V, szkoda że nie zajrzałem wcześniej do Twojego wątka, to zrobiłbym dla Ciebie kilka fotek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 30 Sierpnia 2011 Share Napisano 30 Sierpnia 2011 Prodi dobrze, że malowałeś tylko próbnie więc sprawa nie jest przegrana. Skala72 trafnie doradza Ci technicznie co do pisaków i ich źródła ale na tym niestety koniec. "Wiedza tajemna" skali72 kończy się gdy chodzi o kolory i schematy malowań... A czy ja coś mówiłem o kolorach kolego, co?? A tak btw. czy to ma być Polski Vickers? Widziałeś gdzieś porządne farby do polskiej pancerki, bo ja nie, te w/w to Germańce LifeColor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prodi Napisano 30 Sierpnia 2011 Autor Share Napisano 30 Sierpnia 2011 Zacytuję sam siebie: Jako że to mój pierwszy poważniejszy model to zaznaczę że nie interesuje mnie na razie ani waloryzacja ani zgodność historyczna To chyba rozwiało wątpliwości Zgodność historyczna odchodzi na drugi plan. Model jest modelem czysto treningowym, na którym planuję nauczyć się kilku sztuczek i je potrenować. Chodzi o klejenie, szpachlowanie, dorabianie jakiś duperelek, malowanie (i tutaj już się właściwie zdecydowałem na trójbarwne). Mam w planie też spróbować washa z VanGoghów i terpentyny... Mam nadzieję że "olanie" historii nie spowoduje że przestaniecie mi udzielać porad? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jendrass1 Napisano 30 Sierpnia 2011 Share Napisano 30 Sierpnia 2011 Spoko ;) Działaj. Patent "mączny" przy tłumikach sam zastosuję przy pierwszej okazji ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skala72 Napisano 30 Sierpnia 2011 Share Napisano 30 Sierpnia 2011 Mam nadzieję że "olanie" historii nie spowoduje że przestaniecie mi udzielać porad? Wiesz co się robi młotem, więc młotków historie, niech kolory będą zbliżone, grunt, aby wyszło ci dobrze kamo, znaczy te kresko-linie pisakowe. Drugiego Vicka zrobisz zgodnie z historią, w oparciu o zdjęcia (czarno białe) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.