Jump to content

Lockheed SR-71A BLACKBIRD Italeri 1/72


Recommended Posts

Witam dziś przedstawiam model Blackbirda. Model robiony od początku lipca na przemian z corsairem. Pomysł na ten model podsunoł mi Tata który opowiadał że gdy był w wojsku to widział zdjęcia tego samolotu i mu się spodobał. Jest to starsza produkcja Italeri części pasowały do siebie dobrze, jedyny problem to przy łączeniu kadłuba trzeba było zurzyć sporo szpachli, kalki układały się całkiem dobrze. Mi model się podoba oraz tacie jak wam to się okażę. Zapraszam do oglądania i komentowania.

Po tym modelu odpoczne sobie robiąc model Hobby Bossa a potem na co już zapraszam warsztat MiG-a.

img1117rn.jpg

img1118xs.jpg

img1119gw.jpg

img1120y.jpg

img1121w.jpg

img1122xd.jpg

img1123i.jpg

img1124q.jpg

img1126l.jpg

img1127du.jpg

img1128j.jpg

img1130cv.jpg

img1131q.jpg

img1133b.jpg

img1134t.jpg

img1135p.jpg

Link to post
Share on other sites

Ja z tym modelem meczę się już rok jak nie dłużej i potwierdzam bez wiadra szpachli do tego modelu nie ma co startować .ale widać że z tym sobie dobrze poradziłeś. Szkoda też że nie przeryłeś lini podziału blach, wyglądał by o wiele lepiej, no i mały błąd czyli czarne opony, Amerykanie mieszali je z magnezem i czymś tam jeszcze żeby się nie roztopiły przy tak ogromnych temperaturach i byłe takie bardziej srebrne, ale i tak model na półce na pewno prezentuje się ładnie i okazale

Link to post
Share on other sites

Witam

 

Muszę przyznać, że tym Blackbird'em mnie zaskoczyłeś. Pozytywnie oczywiście

 

Nie dość, że wybrałeś ciekawy, nie oklepany samolot, to do tego wykonałeś go z dość topornego zestawu. Poradziłeś sobie. Jedynymi kwaskami jakie się pojawiły, to niezbyt przejrzyste (jakby zamglone) oszklenie, i świecenie niektórych kalkomanii. Poza tym jest naprawdę nieźle i widać, że robisz postępy.

 

Bardzo mnie to cieszy i z uwagą będę śledził Twój kolejny projekt! Już teraz życzę Ci powodzenia!

 

Pozdrawiam

Kornik

Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...
Potwierdzam. Małem okazje oglądać SR-71 i opony były dosłownie białe:D

 

Jak na samolot, który rozwija około 4000 km/h to przy lądowaniu opny się strasznie zcierają.

Link to post
Share on other sites
Jak na samolot, który rozwija około 4000 km/h to przy lądowaniu opny się strasznie zcierają.

A co ma predkosc maksymalna do predkosci ladowania?

Dokładnie, tym bardziej, że prędkość lądowania SR-71 (280km/h) nie jest wcale dużo wyższa od typowego samolotu pasażerskiego (B737 - 260-270km/h).

Link to post
Share on other sites

Hehe podoba się. Wygląda nawet lepiej niż oryginał, który przypomina kupę blach ze złomu posklejanych gumą do żucia. Az się człowiek dziwi że to "coś" mogło "tak" latać 4+/6 za nieprzeryte linie podziału.

Link to post
Share on other sites
Jak na samolot, który rozwija około 4000 km/h to przy lądowaniu opony się strasznie zcierają.

A co ma prędkość maksymalna do prędkości ladowania?

Opony powleczone są na powierzchniach bocznych aluminiowym proszkiem dla lepszej radiacji ciepła podczas gdy podwozie jest schowane we wnękach, podczas lotu temperatura przenosiła się z elementów płatowca poprzez golenie na opony. Dla ciekawostki mogę dodać że opony wypełnione są azotem o ciśnieniu 28,64 bara.

A model bardzo ładny, gratulacje.

Pozdr

Link to post
Share on other sites
Jak na samolot, który rozwija około 4000 km/h to przy lądowaniu opony się strasznie zcierają.

A co ma prędkość maksymalna do prędkości ladowania?

Opony powleczone są na powierzchniach bocznych aluminiowym proszkiem dla lepszej radiacji ciepła podczas gdy podwozie jest schowane we wnękach, podczas lotu temperatura przenosiła się z elementów płatowca poprzez golenie na opony. Dla ciekawostki mogę dodać że opony wypełnione są azotem o ciśnieniu 28,64 bara.

A model bardzo ładny, gratulacje.

Pozdr

 

Pardzo dużo. Im szybciel leci tym szybciel ląduje i startuje. Np w Concordzie jeden zastaw opon starczał na ok 30 starów i lądowań.

Link to post
Share on other sites

Pardzo dużo. Im szybciel leci tym szybciel ląduje i startuje. Np w Concordzie jeden zastaw opon starczał na ok 30 starów i lądowań.

Bardzo ciekawa hiopteza, wytlumacz mi wiec dlaczego MiG-23 mial wieksza predkosc maksymalna niz MiG-21 a predkosc ladowania mniejsza niz MiG-21. Widac ze masz marne pojecie o lotnictwie.

Autora modelu przepraszam za zasmiecanie tematu

Link to post
Share on other sites

Ładnie wyszedł! szkoda, że nie zastosowałeś płynów do kalek, na zewnętrznych częściach skrzydeł, oznakowania wtopiłyby się w fakturę. Pozwolę sobie przemycić pytanie, którego CzarnegoPtaka polecanie: Academy, czy Italeri?

Pozdrawiam!

Link to post
Share on other sites

Pardzo dużo. Im szybciel leci tym szybciel ląduje i startuje. Np w Concordzie jeden zastaw opon starczał na ok 30 starów i lądowań.

Bardzo ciekawa hiopteza, wytlumacz mi wiec dlaczego MiG-23 mial wieksza predkosc maksymalna niz MiG-21 a predkosc ladowania mniejsza niz MiG-21. Widac ze masz marne pojecie o lotnictwie.

Autora modelu przepraszam za zasmiecanie tematu

 

też mi się wydawało, że prędkość maksymalna i prędkość podejścia to dwie różne wartości, wynikające z różnych przyczyn

 

Generalnie nie wiem czy wiesz u4an że Kos był konstrukcją pracującą w nietypowych warunkach. Przy maksymalnej prędkości jego poszycie rozgrzewało się do ponad 300 stopni (niektóre elementy do ponad 400) i zwiększało swoje rozmiary o kilka kilkanaście procent. I stąd też problem z oponami, i pokrywaniem ich alu/ domieszkami itd.

Link to post
Share on other sites
Ja z tym modelem meczę się już rok jak nie dłużej i potwierdzam bez wiadra szpachli do tego modelu nie ma co startować .ale widać że z tym sobie dobrze poradziłeś. Szkoda też że nie przeryłeś lini podziału blach, wyglądał by o wiele lepiej, no i mały błąd czyli czarne opony, Amerykanie mieszali je z magnezem i czymś tam jeszcze żeby się nie roztopiły przy tak ogromnych temperaturach i byłe takie bardziej srebrne, ale i tak model na półce na pewno prezentuje się ładnie i okazale

 

Też mam takiego tylko Academy. Niczym się nie różnią oprócz "Słynnej jakości Academy". Model zacząłem około piątku i jutro powinienem skończyć. Myślę, że wcale ne masz ochoty go robić, bo różnica pomiędzy 3 dni a 2 lata to kanion. Pozdrawiam i mam nadzieję, że w końcy pojawi się galeria

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.