Skocz do zawartości

Subaru Impreza WRX STi - Ken Block - AOSHIMA - 1/24


powerpablo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

W ramach odpoczynku od Peugota 206 postanowiłem wsiąść na warsztat model, który chodził mi po głowie od bardzo długiego czasu.

I takim sposobem na warsztat trafił model Aoshimy Subaru Impreza WRX STi i posłuży jako baza pod przebudowę na auto rajdowe.

Co za tym idzie czeka mnie od groma i ciut ciut roboty :P

Na ile moje umiejętności i doświadczenie modelarskie pozwoli będę chciał się zbliżyć do celu czyli osiągnąć takie coś:

 

gymhanaproject.jpg

źródło fotki - internet

 

A to model do modyfikacji, mały in-box tradycyjnie:

 

subaru1.jpg

subaru3.jpg

subaru4.jpg

subaru5.jpg

subaru6.jpg

subaru7.jpg

subaru2.jpg

 

Do modelu zaprojektowałem kalki (mam nadzieję, że dobrze wszystko wyjdzie i będą pasować)

 

kalkisubaru.jpg

 

Do modelu zapożyczę felgi z Nissana Silvi S15 mam nadzieję że dużo przeróbek nie będzie i są odpowiednie:

 

subaru8.jpg

 

I trochę gratów, które chciałbym wykorzystać w trakcie budowy:

 

subaru9.jpg

 

Czekam jeszcze na zestaw blaszek dedykowany do tego modelu Hobby Design

 

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło mieć wielu zwolenników warsztatu ale muszę uprzedzić Was drodzy koledzy, że aktualizacje trochę się przeciągną ale na pewno będą.

Czekam jeszcze na dodatki do tego modelu firmy Hobby Design i prace ruszą po skończonym zaczętym innym warsztacie.

 

Sorki i potraktujcie to jak swego rodzaju zapowiedź

 

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Witam po bardzo długiej nieobecności w tym wątku.

Prace ruszyły nad projektem ale najpierw pokaże zestaw waloryzacyjny, który zechce użyć w budowie modelu.

 

wrx4.jpg

wrx3.jpg

wrx2.jpg

wrx1.jpg

 

Pracę nad modelem podzieliłem na 3 etapy:

Etap I - karoseria

Etap II - podwozie

Etap III - wnętrze

Z racji tego, iż w każdym etapie pracy będzie dużo przeróbek nie skupię się wyłącznie na jednym etapie lecz będę przechodził z jednego do drugiego.

Wiąże się to z dużą ilością przymiarek:

np. kasta do klatki bezpieczeństwa itp.

Po prostu chcę uniknąć uszkodzenia wykończonego elementu.

Czyli na pierwszy ogień poszła kasta:

Zacząłem od małej przymiarki:

 

subaru10.jpg

subaru11.jpg

 

Elementy kasty, które trzeba przerobić:

 

subaru12.jpg

subaru15.jpg

subaru13.jpg

subaru14.jpg

subaru17.jpg

 

I w ruch poszedł tylni zderzak, gdzie trzeba by się pozbyć zaznaczonej części zderzaka:

 

subaru16.jpg

 

oryginał:

 

subaru27.jpg

 

a tu już poszła maszynka w ruch:

 

subaru18.jpg

subaru19.jpg

subaru20.jpg

 

następnie wkleiłem kawałek polistyrenu, zalałem klejem CA i po szpachlowałem szpachlą dwu składnikową TAMIYA

 

subaru21.jpg

subaru22.jpg

subaru29.jpg

subaru30.jpg

subaru31.jpg

 

w między czasie zapożyczyłem wlot powietrza na dach od modelu Subaru Imprezy WRC z 2005, który również wymaga drobnej przeróbki i zamontowania go na kaście (z wymiarowanie i wiercenie otworów pod kołki montażowe wlotu)

 

subaru23.jpg

subaru24.jpg

subaru25.jpg

 

tak to wygląda w oryginale z góry

 

subaru28.jpg

 

i wstępne prace nad tylną lotką nad szybą

 

subaru26.jpg

 

i w między czasie w pracy dodrukowałem sobie zapasowe kalki w razie co....

 

subaru32.jpg

 

c.d. niebawem....

 

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurde to ja się rękoma i łokciami przepycham do pierwszego rzędu i również obserwuje... nie dość że moja ulubiona wersja subaru to jeszcze Kena Blocka

Zapowiada się grubo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za kibicowanie......

 

No to daję dalej...powoli bez parcia :P

Ciąga dalszy zmagań z elementami kasty. Tylna lotka poszła pod pilniczek i zostały zeszlifowane przetłoczenia by kształt był ładnie zaokrąglony:

Pierwsza fotka pokazuję zeszlifowany jeden kancik z drugi nie.

 

subaru33.jpg

subaru34.jpg

 

Oraz jak to się mówi "pod skalpel" poszedł przedni zderzak, tu się pozbyłem szwów oraz zaślepek spryskiwaczy reflektorów przednich oraz zaślepić muszę otwory pod rejestracje. Otwory zalałem klejem CA.

 

subaru35.jpg

 

Elementy dostały po cienkiej warstwie białego podkładu dla uwidocznienie miejsc do poprawki. Jak widać jest ich nie mało :-|

 

subaru38.jpg

subaru36.jpg

subaru37.jpg

 

Ciąg dalszy obróbki zderzaka i wyprostowanie "dyfuzora"

 

subaru39.jpg

subaru40.jpg

 

I na koniec delikatne szpachlowanie - tradycyjnie szpachla dwuskładnikowa.

 

subaru41.jpg

subaru42.jpg

 

teraz poczekam na wyschnięcie szpachli i powtórzę zabieg z podkładem dla dalszych ewentualnych poprawek i korekt.

 

c.d. n. ...

 

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam szanownych kolegów....

 

A więc do rzeczy:

Tak więc jestem na Etapie I - kasta.

Dalsza część obróbki zderzaka przedniego. Dokładnie skupiłem się na obróbce tej czarnej części, która posiada wlot do chłodnicy oraz halogeny. Miejsce w których są halogeny muszę zaślepić. Do tego posłużą mi kawałki arkusza polistyrenu o grubości ok 1,5 mm i ok. 0,5 mm. Pracę zacząłem o zeszlifowania wypustek do montażu halogenów by powierzchnia była równa przed przyklejeniem zaślepek. Następnie z taśmy maskującej zrobiłem szablon w/w zaślepek. Potem kawałek nakleiłem na arkusz polistyrenu i wyciąłem element, potem drugi lecz w lustrzanym odbiciu na drugą stronę. Delikatnie oszlifowałem te elementy i przykleiłem w miejsce pod nie wyznaczone. Po przyklejeniu i przymiarce do zderzaka pod szlifowałem by wyrównać - zlicować z resztą zderzaka by ładnie to wyglądało. Potem przyszła kolej na delikatnie zaakcentowanie tych zaślepek. Wyciąłem z arkusza polistyrenu 0,5mm grubości paski o szerokości ok. 1mm i nadając im kształt dokleiłem po dwa kawałki na zaślepkę. Całość pod szlifowałem nadając kształt. W między czasie usunąłem poprzeczną podpórkę w centralnym wlocie powietrza.

 

subaru59.jpg

subaru60.jpg

subaru61.jpg

subaru62.jpg

subaru63.jpg

subaru64.jpg

subaru65.jpg

subaru66.jpg

 

Kolejnym elementem, który muszę dorobić jest to dyfuzor pod zderzak. I tu również wykorzystam arkusze polistyrenu odpowiednio o grubości ok. 2mm i 1,25mm. Prace zacząłem od odrysowanie na kartonie kształtu tego dyfuzora i po przymiarkach odrysowałem go na polistyrenie o grubości 2mm i wyciąłem. Po przymiarkach przyszła kolej na wycięcie kolejnego elementu z arkusza 1,25mm o innym kształcie by wypełnić lukę między większym elementem dyfuzora a zderzakiem. Po wycięciu skleiłem dwa elementy na klej CA. Po wyschnięciu pozostała mi obróbka ręczna na nadaniu odpowiedniego kształtu aby ładnie współgrał ze zderzakiem.

 

subaru68.jpg

subaru69.jpg

subaru70.jpg

subaru71.jpg

subaru72.jpg

subaru73.jpg

subaru74.jpg

subaru75.jpg

subaru76.jpg

 

A tak zderzak wygląda z dodatkowymi elementami

 

subaru77.jpg

 

Kolejnym etapem prac przy kaście były lusterka. I tutaj jak wspomniałem wcześniej do konwersji przy budowie tego modelu posłużą mi lusterka z innej Subarynki (Subaru Impreza WRC 2005 - Tamiya). Praca zacząłem od odcięcia ze fabrycznych lusterek tych trójkątów przy drzwiach. Obrobione zostały przyklejone do kasty w miejscach gdzie ich miejsce, od spodu zalane klejem CA by wzmocnić miejsce łączenia, oraz nawierciłem otworki pod montaż lusterek.

 

subaru49.jpg

subaru55.jpg

subaru56.jpg

 

Kolejnym krokiem zmagań nad lusterkami, to nadanie im odpowiedniego kształtu. Szlifując pilnikiem zaokrągliłem te miejsca, które wg mnie powinny być obłe i delikatnie je skracając. Zmieniłem też miejsce ich mocowania do w/w trójkątów.

Potem nawierciłem otworek, w każdym z nich i zaadoptowałem drucik i wkleiłem na klej CA. Takie rozwiązanie ułatwi mi montaż lusterek po polerce w odpowiednim miejscu, oraz bądż co bądż malowanie i dalszą obróbkę elementu.

A tak to wygląda:

 

subaru50.jpg

subaru51.jpg

subaru52.jpg

subaru53.jpg

subaru54.jpg

subaru57.jpg

subaru58.jpg

 

Jest to obróbka wstępna, tak więc po pryśnięciu podkładem wyjdą jeszcze miejsca do poprawki tudzież szpachlowania.

W kolejnej aktualizacji mam zamiar pokazać zmagania nad przeróbką tylnego spojlera.

 

c.d.n.

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, że wycinasz szablony z kartonu i przenosisz na płytki poli. Czy nie wystarczyłoby wyciętych form wzmocnić klejem CA? Po nasączeniu tym klejem, karton obrabia się jak plastik i przy malowaniu pozostawia podobną powierzchnię. Chyba, że o czymś zapomniało mi się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej...

A tym czasem to co, zrobiłem z tylnym spojlerem.

Na początek przymiarka Tamiyowskiego spojlera do kasty...

 

subaru78.jpg

subaru79.jpg

subaru80.jpg

 

Na pewno spojler trzeba skrócić z wysokości o jakieś 2-3mm oraz poszerzyć w stronę oszklenia tylnej klapy też o ok 3-4mm.

Zająłem się pierw górnym płatem spojlera. Do poszerzenia posłużą mi arkusze polistyrenu o grubości ok 2mm. W tym celu wyciąłem dwa długie paski na ok ponad 1mm. Przyklejanie pasków było na kilka etapów, gdyż za jednym zamachem jak to potocznie się mówi by nie wyszło. Kleiłem CA górną część spojlera a potem po wyschnięciu profilowałem ramiona do kształtu spojlera. Czynność tą powtórzyłem do naklejenia kolejnego paska.

 

subaru83.jpg

subaru84.jpg

subaru87.jpg

subaru88.jpg

subaru89.jpg

 

Dolną część spojlera też należy przerobić w tym celu odciąłem część elementu za pomocą Tamiyowskiego scribela

 

subaru81.jpg

subaru82.jpg

 

Następnie od czoła - strony oszklenia tylnej klapy podkleiłem paski polistyrenu, oraz odciąłem część elementu by był bardziej płaski. Kolejnym krokiem przeróbki było oklejenie z górnej strony cienki arkusik polistyrenu dla wyrównania powierzchni.

 

subaru85.jpg

subaru86.jpg

 

Elementy zostały wstępnie obrobione i przymierzone do siebie czy wszystko pasuję.

W kolejnej aktualizacji nadal pokażę zmagania nad tym elementem, gdyż jeszcze sporo pracy mnie czeka.

 

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam.

 

Zacznę od przykrej sytuacji. A miano wicie zostałem bez tylnego spojlera, gdyż jak przeróbka Hellera jak i Tamiyowski spojler uległ zmieszczeniu

 

subaru98.jpg

 

Został rozdeptany a druga część, gdzieś się zawieruszyła (brak drzwi w pokoju). Tak więc rozglądam się za czymś co mogło by się nadawać do wykorzystania w tym kierunku.

Jest też opcja zamówienia zestawu HD ale trochę przy bogato - sam nie wiem :-/

Pomyślimy a tym czasem zaprojektowałem "splitter" - dyfuzor przedni. Wykorzystałem do tego część płyty pod silnik oraz zderzak przedni by odrysować mniej więcej kształt tego elementu. Następnie wyciąłem z arkusza polistyrenu i obrobiłem.

 

subaru96.jpg

subaru97.jpg

 

"splitter" jest jeszcze nie skończony a w między czasie zabrałem się za dosztukowaniem nadkoli a dokładnie wypełnieniem ich między podłogą a karoserią. W tym celu z kawałka kartoniku wyrysowałem szablony i po kilku przymiarkach przeniosłem na arkusz polistyrenu.

 

subaru99.jpg

subaru100.jpg

 

Po wycięciu nadałem im odpowiedni kształt by ładnie się ułożyły w docelowym miejscu. Ołówkiem odrysowałem w jakich miejscach należy przykleić dokładki i przykleiłem na CA.

 

subaru101.jpg

subaru102.jpg

subaru103.jpg

 

Następnym etapem obróbki było nadanie odpowiednich kształtów szlifując pilnikiem krawędzie nadkoli by ładnie pasowały w karoserii oraz zaszpachlowanie przejścia z doklejonych nadkoli:

 

subaru104.jpg

subaru105.jpg

 

W poczekaniu na wyschnięcie szpachli postanowiłem pogłębić linie podziału oraz zmatowienie kasty - przygotowanie pod podkład:

 

subaru106.jpg

subaru107.jpg

 

Na razie to tyle...

 

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.