Seb Napisano 27 Października 2011 Share Napisano 27 Października 2011 Witam, kilka dni temu rozpocząłem budowę "Kingtiger" Late production, Dragon nr 6232: Model leżał kilka lat w pudle i w końcu doczekał się budowy. Co prawda nie jest to co lubię najbardziej, ale w końcu też Tygrys Miała to być łatwa, przyjemna i szybka budowa, ale niestety model nie jest pozbawiony wad. Na co trzeba zwrócić uwagę, pisałem już w wątku IS-7, dodam tylko, że wymieniłem słaby klejony z dwóch połówek hamulec wylotowy działa, na późny hamulec Tygrysa I. Trzeba było tylko dodać jedną linię podziału i mam przy okazji pytanie do znawców: Czy "KT" posiadały na hamulcu charakterystyczną dla Tygrysów I śrubę ? W monografii Trojcy na szkicach jest ta śruba, ale np. "RBmodel" w swoich lufach jej nie ma, a na archiwalnych zdjęciach słabo widać. Model wzbogacę o Friule, liny i jakieś fototrawionki. Teraz kilka zdjęć, przepraszam za jakoś i brak tła, ale model buduję w warsztacie polowym na wyjeździe. Pzdr Ps. I jeszcze jedno pytanie do bardziej obeznanych z tą konstrukcją: Do czego służyły te przewody: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Twitch Napisano 27 Października 2011 Share Napisano 27 Października 2011 (edytowane) No to ja siadam w pierwszym rzędzie żebym nie sknocił swojego króla... Choć i tak parę wad już pewnie ma. Pozdrawiam Edytowane 27 Października 2011 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 27 Października 2011 Share Napisano 27 Października 2011 Witaj Seb No to teraz będzie się działo. Pewno wszyscy wstrzymają budowy aby popatrzeć na twoje wyczyny. Czy masz jakiś konkretny zestaw blach, czy będziesz używał z własnych zasobów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ritter Napisano 27 Października 2011 Share Napisano 27 Października 2011 Tak na szybko z tego co pamiętam. Śruba występowała na wczesnych hamulcach wylotowych a w późnych ich brak. Jeżeli chodzi o te przewody to były umieszczone z jednej i z drugiej strony, początkowo chyba był tylko jeden. I tu jeszcze można podzielić na wczesne (gołe) i późniejsza modyfikacja czyli na płycie silnikowej obudowano przewód blachą. Generalnie to były przewody powietrza, połączone ze zbiornikami paliwa. Do czego konkretnie służyły, niestety nie wiem, zakładam że chodziło może o wytwarzające się opary i ich odprowadzanie na zewnątrz, żeby nie dochodziło do samozapłonu czy ewentualnie podczas trafienia nie nastąpił wybuch. Generalnie teza dobra przy benzyniakach a nie dieslu. Najlepiej, żeby ktoś jeszcze na ten temat wypowiedział bo niestety aktualnie w temacie nie jestem. Aha napisz jeszcze jakie malowanie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 27 Października 2011 Autor Share Napisano 27 Października 2011 bazylms - blachy z własnego magazynu + od Mirka66 dostałem kilka fototrawionych segmentów osłon bocznych (wielkie dzięki). Ritter - dzięki, hamulec usunę. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okaz1981 Napisano 27 Października 2011 Share Napisano 27 Października 2011 Jeśli robisz wersję z Arden to powinieneś ściąć tą osłonę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 27 Października 2011 Autor Share Napisano 27 Października 2011 Jeśli robisz wersję z Arden to powinieneś ściąć tą osłonę Nie robię czołgu w malowaniu z Arden, ale dzięki za czujność. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aphar Napisano 27 Października 2011 Share Napisano 27 Października 2011 Nie robię czołgu w malowaniu z Arden, ale dzięki za czujność. Pzdr To musisz pamiętać o kołach napędowych, aby były starego typu. Piszę z pamięci i nie mam teraz źródeł pod ręką, ale z tego co pamiętam, to w Ardenach jedna kompania/batalion (?) był wyposażony w koła napędowe i gąsienice nowego typu. Koła miały 18 (?) zębów a gąsienice były do nich dostosowane i miały otwory na zęby w każdym ogniwie a nie w co drugim - jak zwykłe. Nie wiem też czy w modelu masz oba typy czy tylko nowy jak to jest napisane na pudełku. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dumo Napisano 27 Października 2011 Share Napisano 27 Października 2011 Szkoda że się nie pokusiłeś o lufke Rb, będę obserwować na razie początek. Jakie malowanie planujesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seb Napisano 27 Października 2011 Autor Share Napisano 27 Października 2011 Aphar - Dragon wyposażył model aż w 3 rodzaje kół napędowych. Dumo- nie ma sensu zamieniać czegoś co jest dobre. A co do malowania to bardzo podoba mi się model Klajusa: http://pwm.org.pl/viewtopic.php?f=17&t=2520 Myślę też o replice tego czołgu ze zdjęcia wyżej. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek14147 Napisano 27 Października 2011 Share Napisano 27 Października 2011 Oooo Seb buduje Królewicza. Widzę kwestie przewodów i kół są już wyjaśnione, więc nie pozostaje mi nic innego niż oglądanie postępu prac. A co do malowania to z chęcią zobaczyłbym ośmiorniczkę, mało ich jest na forach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dumo Napisano 27 Października 2011 Share Napisano 27 Października 2011 Na krolewiczach mi sie widzi ambush ale wiadomo zrobisz jak chcesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.