Skocz do zawartości

Königstiger, Dragon 1:35


Seb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

kilka dni temu rozpocząłem budowę "Kingtiger" Late production, Dragon nr 6232:

 

l_DRA6232.jpg

 

Model leżał kilka lat w pudle i w końcu doczekał się budowy. Co prawda nie jest to co lubię najbardziej, ale w końcu też Tygrys

Miała to być łatwa, przyjemna i szybka budowa, ale niestety model nie jest pozbawiony wad.

Na co trzeba zwrócić uwagę, pisałem już w wątku IS-7, dodam tylko, że wymieniłem słaby klejony z dwóch połówek hamulec wylotowy działa, na późny hamulec Tygrysa I. Trzeba było tylko dodać jedną linię podziału i mam przy okazji pytanie do znawców: Czy "KT" posiadały na hamulcu charakterystyczną dla Tygrysów I śrubę ? W monografii Trojcy na szkicach jest ta śruba, ale np. "RBmodel" w swoich lufach jej nie ma, a na archiwalnych zdjęciach słabo widać.

Model wzbogacę o Friule, liny i jakieś fototrawionki.

Teraz kilka zdjęć, przepraszam za jakoś i brak tła, ale model buduję w warsztacie polowym na wyjeździe.

 

Obraz004.jpg

Obraz005.jpg

Obraz006.jpg

Obraz007.jpg

Obraz008.jpg

 

Pzdr

Ps.

I jeszcze jedno pytanie do bardziej obeznanych z tą konstrukcją:

Do czego służyły te przewody:

 

KT.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko z tego co pamiętam. Śruba występowała na wczesnych hamulcach wylotowych a w późnych ich brak. Jeżeli chodzi o te przewody to były umieszczone z jednej i z drugiej strony, początkowo chyba był tylko jeden. I tu jeszcze można podzielić na wczesne (gołe) i późniejsza modyfikacja czyli na płycie silnikowej obudowano przewód blachą. Generalnie to były przewody powietrza, połączone ze zbiornikami paliwa. Do czego konkretnie służyły, niestety nie wiem, zakładam że chodziło może o wytwarzające się opary i ich odprowadzanie na zewnątrz, żeby nie dochodziło do samozapłonu czy ewentualnie podczas trafienia nie nastąpił wybuch. Generalnie teza dobra przy benzyniakach a nie dieslu. Najlepiej, żeby ktoś jeszcze na ten temat wypowiedział bo niestety aktualnie w temacie nie jestem. Aha napisz jeszcze jakie malowanie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robię czołgu w malowaniu z Arden, ale dzięki za czujność.

Pzdr

 

To musisz pamiętać o kołach napędowych, aby były starego typu.

Piszę z pamięci i nie mam teraz źródeł pod ręką, ale z tego co pamiętam, to w Ardenach jedna kompania/batalion (?) był wyposażony w koła napędowe i gąsienice nowego typu. Koła miały 18 (?) zębów a gąsienice były do nich dostosowane i miały otwory na zęby w każdym ogniwie a nie w co drugim - jak zwykłe. Nie wiem też czy w modelu masz oba typy czy tylko nowy jak to jest napisane na pudełku.

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.