Skocz do zawartości

PWS A 1:48 żywica "Resin"


RH

Rekomendowane odpowiedzi

Uwaga (wszystkie uwagi na temat modelu i i nie tylko są moją prywatną opinią ,nie mająca na celu nikogo obrażać )

 

PWS A 1:48 w barwach 122 EM ,2 PL Kraków 1932

PIC_1-W-2737-6.jpg

Krotka historia samolotu (przedruk z internetu)

Samolot PWS-A, chociaż stanowił tylko przejściowe rozwiązanie braków sprzętowych w polskim lotnictwie myśliwskim lat dwudziestych, okazał się konstrukcją trwałą, udaną i lubianą przez pilotów. W historii lotnictwa polskiego zapisał się jako wyposażenie jednostek pierwszej linii, jak również przez długie lata sprzęt do szkolenia pilotów, a także jako samolot pierwszego polskiego lotniczego zespołu akrobacyjnego – „Trójki Bajana”.Samolot ten był wlaściwie licencyjnym samolotem Avia BH-33

 

W roku 1929 polskie władze wojskowe zakupiły prawa do produkcji licencyjnej BH-33, którą powierzono Podlaskiej Wytwórni Samolotów, gdzie typ otrzymał oznaczenie PWS-A („A” jak Avia). PWS-A nie był jednak zwykłym powieleniem pierwowzoru, ale dostosowano go do wymagań Departamentu Aeronautyki MSWojsk. Zmian konstrukcyjnych było ok. 18, m.in wprowadzono podwozie z amortyzacją olejowo-powietrzną zamiast sznurów gumowych, mniejszą busolę oraz przygotowano miejsce do zamontowania radiostacji. W latach 1929-30 wyprodukowano serię 50 egzemplarzy PWS-A.

Zastosowanie w lotnictwie polskim

 

W roku 1930 samoloty te zostały wprowadzone na wyposażenie niektórych eskadr myśliwskich, m.in 121, 122 i 123 eskadry 2 pułku lotniczego w Krakowie. Samoloty te służyły w pierwszej linii do 1933 r., a w niektórych eskadrach do 1935 r., a następnie zostały przeniesione do eskadr treningowych poszczególnych pułków oraz centralnej eskadry treningowej. Warto odnotować że na samolotach PWS-A latał zespół akrobacyjny, słynna „Trójka Bajana” pod dowództwem kpt. Jerzego Bajana, której skład stanowili też kpr. Stanisław Macek i kpr. pil. Karol Pniak. Zespół ten dawał pokazy figur wyższego pilotażu wykonywanych przez trzy samoloty połączone taśmami z chorągiewkami. O trwałości konstrukcji PWS-A (a pewnie i o sympatii pilotów do tego samolotu) świadczy fakt, że w Centrum Wyszkolenia Lotnictwa w Dęblinie oraz w Szkole Strzelania i Bombardowania w Grudziądzu samoloty te służyły do nauki akrobacji jako III typ szkolny aż do 1939 r.

 

Konstrukcja

 

PWS-A był jednomiejscowym samolotem myśliwskim w układzie dwupłata o konstrukcji drewnianej. Kadłub drewniany kratownicowy, o przekroju prostokątnym, kryty sklejką. Skrzydła o obrysie prostokątnym , konstrukcji drewnianej ,kryte płótnem, usztywnione słupkami i cięgnami. Stateczniki o pokryciu ze sklejki, stery kryte płótnem. Silnik gwiazdowy 9-cylindrowy Bristol Jupiter IV o mocy 420 KM, chłodzony powietrzem. Uzbrojenie: 2 zsynchronizowane karabiny maszynowe Vickers E, kal. 7,9 mm

 

Dane techniczne

 

Rozpiętość 8,9 m

Długość 7,0 m

Wysokość 2,8 m

Powierzchnia nośna 21,8 m2

Masa całkowita 1324 kg

Prędkość maksymalna 242 km/h

Pułap 6000 m

Zasięg 450 km

 

CZAS NA PRZEDSTAWIENIE KRÓTKIE MODELU

No cóz powiem że raczej do elity ten modelik nie należy:) Jeżeli chodzi o samą składalność to jest to modelik "Tylko dla orłów" Nowicjuszom raczej tego nie polecam .Całkowicie zrazili by sie do modelarstwa Ja wykonałem go raczej tak jak wytwórnia wypościła ,no może z małymi dodatkami .Szkoda mi było czasu i nerwów do . poprawiania tych baboli ,a naprawdę było by co zmieniać . Wymienię tu dla przykładu ,skrzydło ,silnik ,kadłub i wiele innych rzeczy.Wiem że jest u kolegów na warsztacie ten modelik i na pewno go zrobi o wiele lepiej a nawet bardziej zbliżony będzie do oryginału i CHWAŁA MU ZA TO Ja jak pisałem zrobiłem go prosto z pudla aby można było go zobaczyć w tej nie poprawianej formie a przy okazji pokazać co wyjdzie z żywic wyciągniętych prosto z pudelka

No ale dość klapania czas na fotki ,robione jak ktoś napisał nieprofesjonalnie .(zgadzam sie z tym w zupelnośći )

PW.JPG

 

PB180598.JPG

PB180600.JPG

PB180601.JPG

PB180602.JPG

PB180603.JPG

PB180604.JPG

PB180605.JPG

PB180606.JPG

PB180607.JPG

PB180608.JPG

PB180609.JPG

PB180610.JPG

PB180611.JPG

PB180612.JPG

PB180613.JPG

PB180614.JPG

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i git. Jest informacja są fotki (2 ostatnie za ciemne), fajnie jest.

Podoba mi się, podoba.

Można wstawić tego szkraba do polskiego wątku w galeryji.

 

pozdrawiam

 

K

Pewnie że można nie widzę przeciwwskazań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.