bodek66 Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 Witam, Przedstawiam popiersie mojego wykonania B-17 Waist Gunner ETO, 1944 w skali 1/10 Pozdrawiam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dumapolski Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 Bardzo fajnie wygląda. Więcej nie powiem, bo się nie znam. "waist gunner" - strzelec pokładowy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toff Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 waist gunner - boczny strzelec Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wielkamucha Posted November 23, 2011 Share Posted November 23, 2011 waist gunner - boczny strzelecA konkretniej - boczny kadłubowy (tylny) strzelec. "Latające Fortece" miały 4 boczne stanowiska strzeleckie: dwa w dziobie maszyny (tzw. cheek guns positions), które obsługiwali nawigator i bombardier (ten obsługiwał jeszcze dziobowy km lub dziobową wieżyczkę) oraz dwa w kadłubie za skrzydłami, obsługiwane przez "dedykowanych" strzelców - to właśnie tzw. waist guns positions i obsługujący je strzelcy - waist gunners. Fajne te "oszronienia" na czole i w okolicach oczu, ale moim zdaniem trochę nieprawdziwe. B-17 operowały nad Europą na wysokościach ok. 7500m, a stanowiska bocznych strzelców z reguły były otwarte (z wyjątkiem ostatniej wersji G). Nikt nie wytrzymywał na tej wysokości na takim mrozie i przy takim wietrze z nieosłoniętą twarzą i oczami dłużej niż kilkanaście sekund, więc nie bardzo to do mnie przemawia... Chyba, że to są odmrożenia, a wtedy jak najbardziej jest ok. Przyznam, że nie widziałem odmrożonej twarzy, więc mogę przerażać swoją ignorancją . bzzz-bzzz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kornik_69 Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 Wspaniała figura Moje kolejne już z rzędu gratulacje! Pozdrawiam Kornik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bazylms Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 Standard. Jak zwykle super. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toff Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 Chyba, że to są odmrożenia, a wtedy jak najbardziej jest ok. Odmrożenie faktycznie objawia się bladością skóry - jeśli tak jest to skóra już jest odmrożona. Jeśli jest zagrożona odmrożeniem to staje się zaczerwieniona (oraz zaczyna boleć). Zatem kolorystycznie kolejność jest taka: zaczerwieniona-blada-czarna (jeśli doszliśmy do etapu czarnego, to znaczy że jest źle, bardzo źle...). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dumapolski Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 A ja kiedyś słyszałem historię, że jakiś chłop na wsi odmroził sobie nos. Ktoś go stuknął i nos odpadł. Czy to możliwe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wielkamucha Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 Chyba, że to są odmrożenia, a wtedy jak najbardziej jest ok. Odmrożenie faktycznie objawia się bladością skóry - jeśli tak jest to skóra już jest odmrożona. Jeśli jest zagrożona odmrożeniem to staje się zaczerwieniona (oraz zaczyna boleć). Zatem kolorystycznie kolejność jest taka: zaczerwieniona-blada-czarna (jeśli doszliśmy do etapu czarnego, to znaczy że jest źle, bardzo źle...). Czyli, jeśli dobrze rozumiem, jest tak, jak napisałem na początku - nie powinno być tego białego nalotu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toff Posted November 24, 2011 Share Posted November 24, 2011 nos odpadł. Czy to możliwe Możliwe - na necie jest sporo info o odmrożeniach, można doczytać jeśli ktoś ciekawy. nie powinno być tego białego nalotu? Może być - to znaczy, że gość już odmroził sobie skórę twarzy. Jak pisałem odmrożenie zaczyna się od zaczerwienienia skóry (połączone ze swędzeniem, pieczeniem, bólem). Blada skóra to rozwinięcie tego stanu. Aczkolwiek jest to wg. mnie mało prawdopodobne - zapewne lotnicy stosowali zapobiegawczo odpowiednio tłuste kremy. Wszak nie mogli sobie pozwolić na chwilę przerwy w cieple kabiny i zapobieganie odmrożeniom, gdy w każdej chwili mogły pojawić się myśliwce. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.