Skocz do zawartości

Lancia 037 Rally Evo II B-grupowa - Relacja z budowy


MiloszKr

Rekomendowane odpowiedzi

Lancia 037 Rally to ostatnia w historii rajdówka posiadająca napęd na tylnią oś, która wywalczyła w Rally Tur De Corse 1984 poraz ostatni mistrzostwo świata w klasie producentów.

Lancia przez wielu była nazywana flondrą

 

Walter Rohrl określił Lancię Rally jako napiękniejsze auto jakim miał kiedykolwiek okazję się ścigac tym potoworem. I nie ma się co dziwić tej opinii. Tylnonapędowa rajdówka grupy B nawet dziś zachwyca swym futurystycznym kształtem. Do dziś w Europie jest 8 sprawnych jeżdzących egzemplarzy Lanci 037 Rally. Co roku jedną można spotkać na trasach Rajdu niemiec.. gratka dla oczu i rozkosz dla uszu. Nic dziwnego że była piekielnie szybka. Potrafiła wygrywać z Audi Quattro S1, które posiadało napęd na 4 koła.

Lancia 037 Rally poraz ostatni zaprezentowała i wygrała 28 Rally Tur De Corse 1984 Mistrzostwo Świata. Już w kolejnym sezonie została zastapiona 4 napedową Lancią HF Intrgrale S4 B-grupa.

 

Samochód w czasach ery samochodów B-grupowych był najmocniejszym w klasie tylnio napędowych. Moc 340 Koni przy wadze zaledwie 940 KG budził respekt. Lecz w erze wyścigu zbrojen wygrała tylko 2 sezony. Osiągi samochodu i tylni napęd przestał być mocnym atutem Lanci 037 Rally. Zespoł Martini Lancia Rally Team zastapiła model 037 Rally Lancia Hf Integrale S4. Lancia S4 była konkurencyjnym pojazdem by muc toczyć wojnę z mocnymi 4 napędowymi rajdówkami gdzie moc czasem osiągiwała 600 KM . Ostatni występ pojazdów B-grupowych zakończył się z końcem roku 87 gdzie po kilku tragicznych wypadakch rajdówek B-grupowych FISA (teraz FIA) zakazała startów B-grupowych potworów. I tak o to skończyłą sie era B-grupówek.

Przykładami Aut 4 napędowych ery B-grupowej są:

Audi Quattro S1.

Audi Quattro S2 Evo 1.

Lancia Delta HF Inteegrale S4.

Lancia Stratos.

Peugeot 205 T16 i T16 Evo 1.

Ford RS 2000.

Metro RS 3000

 

A tak wyglądała Lancia 037 Rally B-grupa

1090968img2zj.jpg

 

200408201224395cg.jpg

 

lancia037fly4jz.jpg

 

alfaspace1095787168img00937pk.jpg

 

lancia06o37rally837te.jpg

 

Modyfikacje przewidywane w modelu.

Zrobić otwierana tulnia klape.

Odwzorować znajdrobniejszymi szczegułami silnik.

Wykonac instalację elektryczną ( oświetlenie przednie) + elektrownia na masce.

 

 

dscn02359to.jpg

 

Odciętak klapa od reszty Karoserii.

 

dscn02365hc.jpg

dscn02374vt.jpg

 

Silnik z skrzynią biegów i zestawem podtrzymyjącym moc na tym samym poziomie.

dscn02396di.jpg

dscn02424na.jpg

 

Elektrownia na masce.

dscn02417md.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie przepadam za rajdówkami, ale napewno będe śledził ten temat.

Życzę powodzonka w budowie modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OldMan posiadam taką rajdówkę tylko w innym malowaniu i z innego rajdu. Producentem jest Tamyia a rajd to Rally Monte Carlo.

I niewiem czemu Allegrowicz który wystawia ta Lancię napisal Super Delta. To jakas profanacja nazwy modelu.

Powino byc Lancia Delta HF integrale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety takie błedy się zdarzaja producentom. Naprzykład Revell wypuścił Toyote Celice A grupowa która nigdy nie miała oznaczenia na końcu WRC. Bo jako prawdziwa rajdówka nie miałą oznaczenia WRC. Ale jak to producenci nie doinformowani napisali ładnie na pudełeczku" Toyota Celica A grupa WRC"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

SLT stoi w miejscu więc dla relaksu dziubie przy Lanci 037 Rally a o to postepy z prac.

 

14sh.jpg

 

25ve.jpg

 

36ph.jpg

 

40ti.jpg

 

dscn08727yv.jpg

 

dscn08739ch.jpg

 

dscn08743xd.jpg

 

dscn08752gv.jpg

 

dscn08765uw.jpg

 

dscn08856fa.jpg

 

dscn08867zz.jpg

 

dscn08845bk.jpg

 

Czerwony przycis odpowiada za star Engine, żółty przycisk od centralnego systemu gasniczego, niebieski przycisk od podtrzymania ALS (turbosprężarki), 3 przyciski czarne jeden odpowiada za elektrownię na maśce- dalekosiężne halogeny, kolejny za halde a kolejny od spięcia szpery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Milosz nie możesz sie troche pośpieszyć z budową lanci to może coś podpatrze u Ciebie zanim skończe swoje osobówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne etapy prac nad Lancią posuwają się płynie i bez żadnych problemów. Co do malowania spreżyn proszę się mi tutaj nie rzucać odrazu - w latach kiedy Lancia 037 Rally krulowała na Oesach montowane w niej było zawieszenie oparte o dość skomplikowanej budowie ale działaniu wręcz idealnym. Elementy jak sprężyny- tłumiki drgań stabilizatory i poprzeczniki są wykonane przez firmę Blistein a same sprężyny przez Eibach.

 

dscn09004ps.jpg

 

dscn09012ms.jpg

 

dscn09027tx.jpg

 

dscn09052qj.jpg

 

dscn09089sf.jpg

 

dscn09074fi.jpg

 

dscn09098sn.jpg

 

dscn09102il.jpg

 

Przymiarka karoseri do podwozia

 

dscn09117eg.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż za bardzo nie lubię pisać posta pod postem no ale jakoś tak wyszło.

 

Kolejne etapy prac posuneły się do przodu. Został zmontowany kokpit i całe jego oporządzenie. Ten element miedzy kierownicą a drązkiem kierowniczym pomalowanym na czerwony- to tak ma być to jest element nazywany odsadzeniem. Często spotykany w rajdówkach starszej generacji choć od roku 96 powrucił do łask i jest do tej pory stosowany. Nie będę już więcej zamulał tylko lecim z fotkami

 

dscn09128st.jpg

 

dscn09147hx.jpg

Czerwony duży przycisk po Prawej stronie deski rozdzielczej służy do odcinania napięcia. Tzw Halda.

 

dscn09185ns.jpg

 

dscn09211en.jpg

 

dscn09227ds.jpg

 

dscn09246ui.jpg

 

dscn09258mm.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie się zawsze wydawało, że "halda" do dokładny licznik kilometrów dla pilota, coby się nie zamieszał w "itienerze".

 

A modelik b.ładny, chociaż możnaby miejscami się czepić niedoszlifowanych śladów łączenia form, czy połówek elementów.

I koniecznie zeszlifuj ślad po łączeniu formy na oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filon dzieki za sprostowanie bo to nie halda tylko hebel..ukrywający się pod czerwonym przyciskiem na desce.

 

Co do opon będzie zeszlifowane łączenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model zapowiada się bardzo dobrze wszystko ładnie pomalowane i czysto sklejone do jednego mógłbym sie do czepić to do pasów(kalkomani) wyglądają sztucznie(są za płaskie) lepiej kupić gotowe z blaszki lub wykonać samemu [/i]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż Shadow niestety by miec idealnie odwzorowany model trzeba bulić grubą kasę a ja jej w tej chwili nie mam. Dobrze że budę zawsze będzie można w całości zdjać.

 

Niestety dopatrzyłem się 2 małych niedociągnięć u producenta no ale niestety dla znawcy są one dośc drażliwe. Ponieważ Lancia nie poruszała się nigdy na oponach typu Slick(gloadka) tylko było to najcześciej Intemediate(z nacięciami) szukałem szukałem takich opon i znalazłem ale jak zobatrzyłem cene to padłem z krzesła. na www.grandprixmodels.com znalazłem ale cenka wynosiła 20 funtów za 5 sztuk. + felga której brakuje. która ma miejsce pod maska a októrej porducent Hasegawa zapomniał kosztuje 7 funtów. Reasumując to to przesyłka z przelewami wyniosła by mnie koło 50 Funtów x 6 zł i dziekuję bardzo i postoję.

 

Oj biedni my polscy modelarze jesteśmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Miłosz Lancia zaczyna nabierać ładnych kształtów I co mi sie też podoba, to to, że czytając ten temat można dużo ciekawych rzeczy się dowiedzieć na temat rajdówek ...a jeśli chodzi o pasy to luknij sobie Miłosz na tego linka bo tu koleś fajnie zrobił pasy:

http://www.mojehobby.pl/szczegoly.php?przedm=296010&grupa_p=4&grupa_rek[4]=293316

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dostane gdzieś zastrzyk gotówki to pewnie zmienie pasy z blaszki kwasowej albo kupię z Firmy Reii. Ale to wydatek koło 80-100 zł

same klamry Reji kosztują około 20 zł, pasy zrobisz z materiału, czytaj wstążki, alebo z papieru. Tutaj masz numer do sklepu gdzie mają Reji 338581217 Sklep Hobby Cieszyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie my to maja przechlapane........trzeba sobie radzic........dobze powiedziane pasy mozna ze wstażki odpowiedniej grubosci zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest w tym prolem że zapinki od Jeri nie pasują do modelu Lanci klamry jak i zapinki są inne. :( Pozostaje albo zostawić tak jak jest albo kiedyś tam kupić i zmodernizować model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.