MiloszKr Napisano 28 Marca 2006 Share Napisano 28 Marca 2006 Lancia 037 Rally to ostatnia w historii rajdówka posiadająca napęd na tylnią oś, która wywalczyła w Rally Tur De Corse 1984 poraz ostatni mistrzostwo świata w klasie producentów. Lancia przez wielu była nazywana flondrą Walter Rohrl określił Lancię Rally jako napiękniejsze auto jakim miał kiedykolwiek okazję się ścigac tym potoworem. I nie ma się co dziwić tej opinii. Tylnonapędowa rajdówka grupy B nawet dziś zachwyca swym futurystycznym kształtem. Do dziś w Europie jest 8 sprawnych jeżdzących egzemplarzy Lanci 037 Rally. Co roku jedną można spotkać na trasach Rajdu niemiec.. gratka dla oczu i rozkosz dla uszu. Nic dziwnego że była piekielnie szybka. Potrafiła wygrywać z Audi Quattro S1, które posiadało napęd na 4 koła. Lancia 037 Rally poraz ostatni zaprezentowała i wygrała 28 Rally Tur De Corse 1984 Mistrzostwo Świata. Już w kolejnym sezonie została zastapiona 4 napedową Lancią HF Intrgrale S4 B-grupa. Samochód w czasach ery samochodów B-grupowych był najmocniejszym w klasie tylnio napędowych. Moc 340 Koni przy wadze zaledwie 940 KG budził respekt. Lecz w erze wyścigu zbrojen wygrała tylko 2 sezony. Osiągi samochodu i tylni napęd przestał być mocnym atutem Lanci 037 Rally. Zespoł Martini Lancia Rally Team zastapiła model 037 Rally Lancia Hf Integrale S4. Lancia S4 była konkurencyjnym pojazdem by muc toczyć wojnę z mocnymi 4 napędowymi rajdówkami gdzie moc czasem osiągiwała 600 KM . Ostatni występ pojazdów B-grupowych zakończył się z końcem roku 87 gdzie po kilku tragicznych wypadakch rajdówek B-grupowych FISA (teraz FIA) zakazała startów B-grupowych potworów. I tak o to skończyłą sie era B-grupówek. Przykładami Aut 4 napędowych ery B-grupowej są: Audi Quattro S1. Audi Quattro S2 Evo 1. Lancia Delta HF Inteegrale S4. Lancia Stratos. Peugeot 205 T16 i T16 Evo 1. Ford RS 2000. Metro RS 3000 A tak wyglądała Lancia 037 Rally B-grupa Modyfikacje przewidywane w modelu. Zrobić otwierana tulnia klape. Odwzorować znajdrobniejszymi szczegułami silnik. Wykonac instalację elektryczną ( oświetlenie przednie) + elektrownia na masce. Odciętak klapa od reszty Karoserii. Silnik z skrzynią biegów i zestawem podtrzymyjącym moc na tym samym poziomie. Elektrownia na masce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 31 Marca 2006 Share Napisano 31 Marca 2006 Co prawda nie przepadam za rajdówkami, ale napewno będe śledził ten temat. Życzę powodzonka w budowie modelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OldMan Napisano 31 Marca 2006 Share Napisano 31 Marca 2006 To obejrzyj: http://www.allegro.pl/item95671189_lancia_super_delta_repsol_1993_acropolis_rally.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MiloszKr Napisano 31 Marca 2006 Autor Share Napisano 31 Marca 2006 OldMan posiadam taką rajdówkę tylko w innym malowaniu i z innego rajdu. Producentem jest Tamyia a rajd to Rally Monte Carlo. I niewiem czemu Allegrowicz który wystawia ta Lancię napisal Super Delta. To jakas profanacja nazwy modelu. Powino byc Lancia Delta HF integrale. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 31 Marca 2006 Share Napisano 31 Marca 2006 Wnioskuję, że allegrowicz poprostu przepisał nazwę z pudełka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OldMan Napisano 31 Marca 2006 Share Napisano 31 Marca 2006 Na pudle tak pisze, a i model Hasegawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MiloszKr Napisano 31 Marca 2006 Autor Share Napisano 31 Marca 2006 Niestety takie błedy się zdarzaja producentom. Naprzykład Revell wypuścił Toyote Celice A grupowa która nigdy nie miała oznaczenia na końcu WRC. Bo jako prawdziwa rajdówka nie miałą oznaczenia WRC. Ale jak to producenci nie doinformowani napisali ładnie na pudełeczku" Toyota Celica A grupa WRC" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MiloszKr Napisano 24 Kwietnia 2006 Autor Share Napisano 24 Kwietnia 2006 SLT stoi w miejscu więc dla relaksu dziubie przy Lanci 037 Rally a o to postepy z prac. Czerwony przycis odpowiada za star Engine, żółty przycisk od centralnego systemu gasniczego, niebieski przycisk od podtrzymania ALS (turbosprężarki), 3 przyciski czarne jeden odpowiada za elektrownię na maśce- dalekosiężne halogeny, kolejny za halde a kolejny od spięcia szpery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ShaDow FoX Napisano 24 Kwietnia 2006 Share Napisano 24 Kwietnia 2006 No no wszystko b.ładne zapowiada się niezły modelik, czekam na efekt końcowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tornado Napisano 25 Kwietnia 2006 Share Napisano 25 Kwietnia 2006 Milosz nie możesz sie troche pośpieszyć z budową lanci to może coś podpatrze u Ciebie zanim skończe swoje osobówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MiloszKr Napisano 25 Kwietnia 2006 Autor Share Napisano 25 Kwietnia 2006 Kolejne etapy prac nad Lancią posuwają się płynie i bez żadnych problemów. Co do malowania spreżyn proszę się mi tutaj nie rzucać odrazu - w latach kiedy Lancia 037 Rally krulowała na Oesach montowane w niej było zawieszenie oparte o dość skomplikowanej budowie ale działaniu wręcz idealnym. Elementy jak sprężyny- tłumiki drgań stabilizatory i poprzeczniki są wykonane przez firmę Blistein a same sprężyny przez Eibach. Przymiarka karoseri do podwozia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MiloszKr Napisano 27 Kwietnia 2006 Autor Share Napisano 27 Kwietnia 2006 No cóż za bardzo nie lubię pisać posta pod postem no ale jakoś tak wyszło. Kolejne etapy prac posuneły się do przodu. Został zmontowany kokpit i całe jego oporządzenie. Ten element miedzy kierownicą a drązkiem kierowniczym pomalowanym na czerwony- to tak ma być to jest element nazywany odsadzeniem. Często spotykany w rajdówkach starszej generacji choć od roku 96 powrucił do łask i jest do tej pory stosowany. Nie będę już więcej zamulał tylko lecim z fotkami Czerwony duży przycisk po Prawej stronie deski rozdzielczej służy do odcinania napięcia. Tzw Halda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filon Napisano 28 Kwietnia 2006 Share Napisano 28 Kwietnia 2006 A mnie się zawsze wydawało, że "halda" do dokładny licznik kilometrów dla pilota, coby się nie zamieszał w "itienerze". A modelik b.ładny, chociaż możnaby miejscami się czepić niedoszlifowanych śladów łączenia form, czy połówek elementów. I koniecznie zeszlifuj ślad po łączeniu formy na oponach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MiloszKr Napisano 29 Kwietnia 2006 Autor Share Napisano 29 Kwietnia 2006 Filon dzieki za sprostowanie bo to nie halda tylko hebel..ukrywający się pod czerwonym przyciskiem na desce. Co do opon będzie zeszlifowane łączenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Napisano 29 Kwietnia 2006 Share Napisano 29 Kwietnia 2006 Model zapowiada się bardzo dobrze wszystko ładnie pomalowane i czysto sklejone do jednego mógłbym sie do czepić to do pasów(kalkomani) wyglądają sztucznie(są za płaskie) lepiej kupić gotowe z blaszki lub wykonać samemu [/i] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MiloszKr Napisano 29 Kwietnia 2006 Autor Share Napisano 29 Kwietnia 2006 Jak dostane gdzieś zastrzyk gotówki to pewnie zmienie pasy z blaszki kwasowej albo kupię z Firmy Reii. Ale to wydatek koło 80-100 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ShaDow FoX Napisano 29 Kwietnia 2006 Share Napisano 29 Kwietnia 2006 podoba mi się a naet bardzo ..........a za pasy bym tyle nie dał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MiloszKr Napisano 30 Kwietnia 2006 Autor Share Napisano 30 Kwietnia 2006 Cóż Shadow niestety by miec idealnie odwzorowany model trzeba bulić grubą kasę a ja jej w tej chwili nie mam. Dobrze że budę zawsze będzie można w całości zdjać. Niestety dopatrzyłem się 2 małych niedociągnięć u producenta no ale niestety dla znawcy są one dośc drażliwe. Ponieważ Lancia nie poruszała się nigdy na oponach typu Slick(gloadka) tylko było to najcześciej Intemediate(z nacięciami) szukałem szukałem takich opon i znalazłem ale jak zobatrzyłem cene to padłem z krzesła. na www.grandprixmodels.com znalazłem ale cenka wynosiła 20 funtów za 5 sztuk. + felga której brakuje. która ma miejsce pod maska a októrej porducent Hasegawa zapomniał kosztuje 7 funtów. Reasumując to to przesyłka z przelewami wyniosła by mnie koło 50 Funtów x 6 zł i dziekuję bardzo i postoję. Oj biedni my polscy modelarze jesteśmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elefantes Napisano 30 Kwietnia 2006 Share Napisano 30 Kwietnia 2006 No Miłosz Lancia zaczyna nabierać ładnych kształtów I co mi sie też podoba, to to, że czytając ten temat można dużo ciekawych rzeczy się dowiedzieć na temat rajdówek ...a jeśli chodzi o pasy to luknij sobie Miłosz na tego linka bo tu koleś fajnie zrobił pasy: http://www.mojehobby.pl/szczegoly.php?przedm=296010&grupa_p=4&grupa_rek[4]=293316 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seweryn Napisano 1 Maja 2006 Share Napisano 1 Maja 2006 Jak dostane gdzieś zastrzyk gotówki to pewnie zmienie pasy z blaszki kwasowej albo kupię z Firmy Reii. Ale to wydatek koło 80-100 zł same klamry Reji kosztują około 20 zł, pasy zrobisz z materiału, czytaj wstążki, alebo z papieru. Tutaj masz numer do sklepu gdzie mają Reji 338581217 Sklep Hobby Cieszyn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ShaDow FoX Napisano 1 Maja 2006 Share Napisano 1 Maja 2006 Dokladnie my to maja przechlapane........trzeba sobie radzic........dobze powiedziane pasy mozna ze wstażki odpowiedniej grubosci zrobic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MiloszKr Napisano 3 Maja 2006 Autor Share Napisano 3 Maja 2006 Tutaj jest w tym prolem że zapinki od Jeri nie pasują do modelu Lanci klamry jak i zapinki są inne. :( Pozostaje albo zostawić tak jak jest albo kiedyś tam kupić i zmodernizować model. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iraz Napisano 24 Lipca 2006 Share Napisano 24 Lipca 2006 Ładna Lancia 037 Rally Evo II B-grupowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.