Kościan96 Napisano 21 Marca 2012 Share Napisano 21 Marca 2012 Witam. Zacząłem sklejać swój pierwszy model (tak na prawdę trzeci po 2 latach, przy tamtych w ogóle sie nie starałem) jak na początkującego przystało sklejam go prosto z pudła. In-box: Firmę wybrałem z tego względu że posiadam farbki Model Master i łatwiej mi było je dobrać ponieważ ich numery były w instrukcji a prawie wszystkie miałem. Model jest w fazie malowanie - Nie ma podwozia, uzbrojenia, oszklenia ani dysz. Skleiłem kokpit ale wyszedł mi tragicznie... Italeri dało kalki na panele boczne a ja jako że nie doczytałem że pod kalki trzeba położyć lakier to chlust do wody i na plastik. Wszystko ładnie pięknie dopóki nie wziąłem go w ręce. Kalki odpadły i nie dało się już ich przykleić więc wpadłem na "genialny" pomysł że jak posmaruję to klejem i nałożę kalki to będzie działało, niestety klej (Revell Contacta Professional) rozpuścił mi je i musiałem czekać aż klej zastygnie i zeszlifować papierem... Po wyrównaniu powierzchni postanowiłem że nie mogę tak tego gołego zostawić i pomalowałem na czarno dodając wykałaczką białe, czerwone i żółte przyciski. Nie mam pojęcia czy takie są w rzeczywistości ale mniejsza... Kolejna moja gafa to fotel a mianowicie ten element za fotelem wyglądający jak jakaś szyna dla niego miał taką odstającą część która po spasowaniu z nim na sucho nie pasowała do zagłówka, więc nie myśląc długo ciach ! Obciąłem ją... Później okazało się że jak się doklei resztę fotela to wszystko było by OK ale co tam.... . Czas na sklejenie całego kadłuba. Prawie nic do siebie nie pasowało, nie wiem czy wynikało to z moich umiejętności czy raczej ich braku i musiałem prawie wszystko szpachlować a w dodatku jedno ze skrzydeł nie chciało za nic w świecie dopasować się do kadłuba w wyniku czego jedna część trochę wystaje. Po zaszpachlowaniu przyszedł czas na papier ścierny... Wszystko ładnie wyszlifowałem tylko zostało dookoła troszkę szpachli (Tamiya White Putty) jednak po przejechaniu palcem stwierdziłem że jest gładko i równo. Zrobiłem pre-shading czarną farbą akrylową Model Mastera która jest jedyną akrylową w moim arsenale jednak chyba porzucę emalie a zaraz napiszę z jakiego powodu. Poczekałem aż czarna farba wyschnie i zacząłem z aerografu malować kolorem Light Ghost Gray MM rozcieńczoną tak jak w poradniku do konsystencji mleka. Aerograf od razu zaczął mi pluć glutkami czego nie było przy czarnej akrylowej. Szara farba po dwóch warstwach ( czyściłem aerograf wrzucając go do Cleanluxu a później zbierając farbę patyczkami do uszu. Muszę przyznać że trochę farby zostawało bo nie mogłem jej wybrać patyczkami) zapchała mi aerograf. Zacząłem się zastanawiać co jest grane i rozebrałem go i dokładnie przeczyściłem, nalałem wody żeby przetestować i nic... Dalej to samo. Zauważyłem jednak że po ponownym włożeniu igły wypycha ona kawałki farby. Więc nawinąłem na igłę trochę waty i wyczyściłem. Zapchało się w tym miejscu : Mam dokładnie taki sam kupiony na allegro za 55 zł. No może w końcu będzie działać. Znów nalałem tym razem benzyny ekstrakcyjnej i popryskałem po papierze. Zauważyłem że znów bardzo słabo pryskało. Żesz w dupę ! Okazało się że ciśnienie było bardzo małe ok 15 psi a powinno być 30. Zacząłem się zastanawiać czy to może przewód jest nieszczelny jednak po podłączeniu takiego starego aerografu który był w zestawie z kompresorem okazało się że wszystko jest ok. Ponownie go rozebrałem i sprawdziłem co jest nie tak. Rozbierając wypadła mi pewna malutka śrubka która wpadła między listwę podłogową a panele i już jej nie znalazłem... Aerograf bez niej nie działa. I teraz moje pytanie : Polećcie mi jakiś prostu aerograf który byłby łatwy w użytkowaniu i czyszczeniu Malowanie dokończyłem starym i ta szara farba zostawiła bardzo chropowatą powierzchnie z wieloma glutkami. Mam zamiar wymienić je na farby Vallejo Air do aerografu (oczywiście tamtych nie wyrzucę tylko zostawię pod pędzel), kupiłem już wzornik kolorów tej firmy razem z numerami odpowiedników innych firm. Zdjęcia: Dopiero uczę się jak robić zdjęcia. Te są słabe bo robione telefonem ale mam aparat i następne będą lepsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gobain Napisano 22 Marca 2012 Share Napisano 22 Marca 2012 Witam . Jak rozrabiasz farby pod aerograf ? Jeżeli bezpośrednio w zbiorniczku aerografu to zaczynaj od lania rozcieńczalnika do danej farby a potem dopiero farbę , w innym wypadku gęsta farba lana w pierwszej kolejności pozatyka aerograf ( znaczenia nie ma jeśli zbiornik na farbę miał byś z dołu ) Nie wiem czy to jest akurat przyczyną ale kiedyś właśnie coś takiego wyczytałem na forum jeśli chodzi o aerografy ze zbiornikiem u góry Tyle na temat farby .Co do reszty modelu niech wypowiedzą się Ci co mają większy bagaż doświadczeń i wiedzy na ten temat Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kościan96 Napisano 22 Marca 2012 Autor Share Napisano 22 Marca 2012 najpierw leję rozcieńczalnik a później farbę tylko że ta farba wypycha mi go ku górze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gobain Napisano 22 Marca 2012 Share Napisano 22 Marca 2012 Więc sprawdz jak będzie aerograf zachowywał się z inną farbą np pactra . Prawde mówiąc z farbami MM też mam podobny problem farba nie do końca ma gładką strukturę po nałożeniu, więc traktuje ją delikatnie wodnym papierem ściernym powyżej 2000 i pomaga . Nie wiem czy nie jest to taka uroda matowych farb MM bo z farbą błyszczącą problemu takiego nie mam . Może ktoś wie więcej na ten temat i coś doradzi Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Topper Harley Napisano 22 Marca 2012 Share Napisano 22 Marca 2012 Przyczyną chropowatej nawierzchni może być złe rozrobienie farby. Zbyt gęsta farba, za małe ciśnienie i mamy plucie na powierzchnie co w efekcie daje grudki chropowatość. Odnośnie rozcieńczalnika zauważyłem, że farby MM dobrze rozcieńczają się w rozpuszczalniku White Spirit Duluxa lub rozcieńczalnikiem Wamodu, zaś rozpuszczalnik "nisko aromatyczny" alifatyczny Beckersa lub podobny produkt Dragona powoduje wypychanie farby ku górze i słaba mieszalność z farbami MM. Więc może szkopuł tkwi w rozcieńczalniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kościan96 Napisano 22 Marca 2012 Autor Share Napisano 22 Marca 2012 Dzisiaj koło 19 wrzuce zdjęcia z gotowym kamo. Zobaczę czy Dark Ghost Gray powoduje taki sam efekt. Ten White Spirit Duluxa można dostać w normalnym markecie jak Kaufland czy Carefourczy w jakimś sklepie malarskim? Muszę też przyznać że MM ma zarąbiste metalizery. Świetnie się nimi maluje. Najbardziej boję się malowania białą farbą podwozia... Boje się że jak nie będzie kryła to będę próbował za duże warstwy nakładać i zaleje wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 22 Marca 2012 Share Napisano 22 Marca 2012 jesli powierzchnia chropowata to moze byc wina ciśnienia /za wysokie/ zanim farba doleci do modelu to jest już sucha. Ja najpierw leje do aero farbe a potem rozcienczalnik i nic tam się nie zatyka.W piwacie palcem zatykam osłonę dyszy i wciskam spust / bulgocąc farba sie miesza/a w H&S Ultra delikatnie odkręcam osłonę dyszy i robi sie to samo w zbiorniczku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Topper Harley Napisano 22 Marca 2012 Share Napisano 22 Marca 2012 Dzisiaj koło 19 wrzuce zdjęcia z gotowym kamo. Zobaczę czy Dark Ghost Gray powoduje taki sam efekt. Ten White Spirit Duluxa można dostać w normalnym markecie jak Kaufland czy Carefourczy w jakimś sklepie malarskim? Muszę też przyznać że MM ma zarąbiste metalizery. Świetnie się nimi maluje. Najbardziej boję się malowania białą farbą podwozia... Boje się że jak nie będzie kryła to będę próbował za duże warstwy nakładać i zaleje wszystko White spirit mozna dostać w sklepie budowlanym lub sklepie z farbami, jeśli zaś chodzi o pomalowanie podwozia białą farbą to proponuje położyć podkład Mr. Surfacer 1200 (w przypadku braku można pokusić się o pomalowanie goleni lub luków szarą farbą ciniutko), a na to biały. Jeśli chodzi o białą farbę to próbowałem juz revella, humbrola, pactre i wszystkie prześwitywały ostatnio wybór padł na Tamiya <---biały jest biały, nie żółknie i dobrze kryje nawet pierwszą warstwą (oczywiście z podkładem) do tego prosto się maluje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikolaj75 Napisano 22 Marca 2012 Share Napisano 22 Marca 2012 Cześć Kościan96! A ja jako stary zgred niepośpieszny polecam Ci przygotowywać farbę wcześniej w jakimś naczyńku, dobrze rozmieszaną i dopiero później nabierz ją sobie np do strzykawki, po kropelce przez złożoną gazę przelej do kolejnego naczyńka i dopiero zaaplikuj do aerografu. Miej ćwiczebny element plastikowy np z jakiegoś starego modelu, zrób próbę czy dobrze maluje i wtedy na model. Szkoda wysiłku włożonego w budowę... Inną wartą rozważenia praktyką jest w ogóle wcześniejsze nawet kilkakrtone poćwiczenie aplikowania farby i malowania na innych obiektach - wyczujesz aerograf i zminimalizujesz ryzyko błędu na gotowym modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kościan96 Napisano 22 Marca 2012 Autor Share Napisano 22 Marca 2012 Mam Surfacera 1200 i biały spray Tamiyi. Zobaczymy jak to będzie. Muszę teraz zamówić sobie nowy aerograf. Ten co miałem miał z tydzień, zapchał się i przy próbie odetkania go zgubiłem śróbki i już nie działa. Jaka jest różnica między tymi z allegro za 50 zł a tymi powiedzmy z mojehobby.pl za 100-150 ? W czym tkwi różnica ich ceny ? Malowanie dokończę bo mam aerograf ale ze zbiorniczkiem na dole i dysza to na bank nie jest 0.3 tylko może nawet 0.7 strasznie dużo farby z niego idzie. Nie miałem do niego wyczucia i zalałem niektóre linie podziału. W ogóle ten model ma aż za delikatne. Część z nich spiłowałem papierem 1000 przy szpachlowaniu i próbowałem odtworzyć nożykiem a efekt był mocno średni bo robiłem to na szybko od ręki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 22 Marca 2012 Share Napisano 22 Marca 2012 Sprayem podwozia nie pomalujesz. Poczekaj z tym na nowy aerek. Podwozie pomaluj najpierw surfacerem a potem base white od gunze. Bardzo dobrze kryje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kościan96 Napisano 22 Marca 2012 Autor Share Napisano 22 Marca 2012 Dziękuję wszystkim za pomoc i za zdobyte doświadczenie. Zamawiając aerek zamówię od razu ten biały od gunze. Jeszcze raz dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 22 Marca 2012 Share Napisano 22 Marca 2012 W temacie aerografów juz pisałem /najlepiej zapoznaj sie z całością/ w/g mnie nie ma żadnej różnicy pomiedzy chinczykiem za 50zł z allegro a chinczykiem za 100-150zł ze sklepu modelarskiego. I moja uwaga jest taka :postaraj sie uwazniej obchodzic z aerografem to jest delikatny sprzęt a Ty od razu gubisz z niego śrubki /zastanawiam się którą zgubiłeś bo do czyszczenia żadnych śrubek się nie wykręca/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kościan96 Napisano 22 Marca 2012 Autor Share Napisano 22 Marca 2012 Była tam taka śrubeczka czy raczej nakładka przy wężyku od powietrza. Majstrowałem tam bo miałem problem z ciśnieniem. Było za małe. Dziś pomalowałem na Dark Ghost Gray i byłem zadowolony efektem, do czasu. Zakupiłem maskol i postanowiłem że go wypróbuję. Więc nałożyłem, pomalowałem i zacząłem odrywać. Wszystko szło ładnie ale w okolicach dysz zerwałem fluid razem z farbą. LGG mi się skończył więc domalowałem to DGG i efekt jest mierny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 23 Marca 2012 Share Napisano 23 Marca 2012 Kolego Kościan koniecznie popraw szpachlowanie i szlifowanie (szczególnie w okolicy wlotów powietrza). Teraz wygląda to bardzo nieschludnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kościan96 Napisano 23 Marca 2012 Autor Share Napisano 23 Marca 2012 Zaryzykowałem podwójnie Kupiłem aerograf MAR Adler AD-7704 z dyszą 0.3 i 0.2 i jako że nie było białych farb Tamiyi a nie mogłem się doczekać to zamówiłem Vallejo Air White 001 pod aerek. Zobaczymy jak z malowaniem. Wiem że pod Vallejo koniecznie trzeba podkład i podobno wtedy ładnie malują. Pożyjemy zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 24 Marca 2012 Share Napisano 24 Marca 2012 Nie zaryzykowałeś a przepłaciłeś co do białej V air to daj jasny podkład /np. surfacer gunze/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kościan96 Napisano 24 Marca 2012 Autor Share Napisano 24 Marca 2012 Do zakupu skłoniły mnie dwie dysze. Myślę że 0.2 może mi się przydać jak będę coś mniejszego chciał skleić albo do jakiś małych elementów w 1:48 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 24 Marca 2012 Share Napisano 24 Marca 2012 Z tą wymianą dysz to nie tak hop siup ,bardzo łatwo ja ukręcić co pokazuje wiele wpisów na forum Ja ze swojego doświadczenia dodam ,ze przy swojej piwacie mam 0.3 i malowałem zarówno 1:72 jak i 1:48 .działaj dalej przy "15ce" i czekam na efekty pierwszych prysnięć nowym aero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinej Napisano 24 Marca 2012 Share Napisano 24 Marca 2012 Oprócz zmiany dyszy jest jeszcze inne rozwiązanie. W niektórych aerografach jest coś w rodzaju "śruby nastawczej", możemy sobie nią regulować wychylenie spustu. Jeśli ją galante dokręcimy, to można przy odrobinie wprawy pisać aerografem w zeszycie, taka jest cieniutka linia tego czym aero pluje No a dysze można przekręcić, oj można, sam się przekonałem. Nowa do Twojego modelu kosztuje 40zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kościan96 Napisano 25 Marca 2012 Autor Share Napisano 25 Marca 2012 ojoj... To raczej nie będę kombinował z dyszami jak nie mam wprawy. Właśnie też się zastanawiałem do czego to służy. Kręciłem tym sobie ale nie miałem pojęcia do czego to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kościan96 Napisano 25 Marca 2012 Autor Share Napisano 25 Marca 2012 Chyba zepsułem moją 15 stke... Chciałem zrobić washa ale zapomniałem o sido i nie mogę go doczyścić bo wciąż jest na nim czarna farba. Próbowałem szczoteczką do zębów (starą) ale nie pomogło. Będę musiał wszystko zmyć w cleanluxie czy mogę użyć rozpuszczalnika do farb akrylowych? Wash robiony plakatówką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacko Napisano 25 Marca 2012 Share Napisano 25 Marca 2012 Skoro plakatówką, to powinno wystarczyć włożenie pod kran ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kościan96 Napisano 25 Marca 2012 Autor Share Napisano 25 Marca 2012 Myłem go mydłem itd ale to nie działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kugelblitz Napisano 25 Marca 2012 Share Napisano 25 Marca 2012 White spirit mozna dostać w sklepie budowlanym lub sklepie z farbami . White spirit w dużych butelkach z marketów budowlanych nie musi być dobry. Zdarzały się opisywane na forach problemy z substancją tamże kupowaną (kwestia czystości lub domieszek jak sądzę). Bezpieczniejsze jest użycie white spiritu ze sklepu dla plastyków który przeznaczony jest do rozcieńczania farb. Podobnie się sprawa ma z terpentyną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.