Skocz do zawartości

[Pierwszy model] F-15 A/C Italeri 1:48


Kościan96

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Zacząłem sklejać swój pierwszy model (tak na prawdę trzeci po 2 latach, przy tamtych w ogóle sie nie starałem) jak na początkującego przystało sklejam go prosto z pudła.

In-box:

1265_1_ita2617_1.jpg

1265_1_ita2617_2.jpg

1265_1_ita2617_3.jpg

1265_1_ita2617_4.jpg

1265_1_ita2617_5.jpg

1265_1_ita2617_6.jpg

 

Firmę wybrałem z tego względu że posiadam farbki Model Master i łatwiej mi było je dobrać ponieważ ich numery były w instrukcji a prawie wszystkie miałem.

 

Model jest w fazie malowanie - Nie ma podwozia, uzbrojenia, oszklenia ani dysz.

 

Skleiłem kokpit ale wyszedł mi tragicznie... Italeri dało kalki na panele boczne a ja jako że nie doczytałem że pod kalki trzeba położyć lakier to chlust do wody i na plastik. Wszystko ładnie pięknie dopóki nie wziąłem go w ręce. Kalki odpadły i nie dało się już ich przykleić więc wpadłem na "genialny" pomysł że jak posmaruję to klejem i nałożę kalki to będzie działało, niestety klej (Revell Contacta Professional) rozpuścił mi je i musiałem czekać aż klej zastygnie i zeszlifować papierem... Po wyrównaniu powierzchni postanowiłem że nie mogę tak tego gołego zostawić i pomalowałem na czarno dodając wykałaczką białe, czerwone i żółte przyciski. Nie mam pojęcia czy takie są w rzeczywistości ale mniejsza... Kolejna moja gafa to fotel a mianowicie ten element za fotelem wyglądający jak jakaś szyna dla niego miał taką odstającą część która po spasowaniu z nim na sucho nie pasowała do zagłówka, więc nie myśląc długo ciach ! Obciąłem ją... Później okazało się że jak się doklei resztę fotela to wszystko było by OK ale co tam.... . Czas na sklejenie całego kadłuba. Prawie nic do siebie nie pasowało, nie wiem czy wynikało to z moich umiejętności czy raczej ich braku i musiałem prawie wszystko szpachlować a w dodatku jedno ze skrzydeł nie chciało za nic w świecie dopasować się do kadłuba w wyniku czego jedna część trochę wystaje. Po zaszpachlowaniu przyszedł czas na papier ścierny... Wszystko ładnie wyszlifowałem tylko zostało dookoła troszkę szpachli (Tamiya White Putty) jednak po przejechaniu palcem stwierdziłem że jest gładko i równo. Zrobiłem pre-shading czarną farbą akrylową Model Mastera która jest jedyną akrylową w moim arsenale jednak chyba porzucę emalie a zaraz napiszę z jakiego powodu. Poczekałem aż czarna farba wyschnie i zacząłem z aerografu malować kolorem Light Ghost Gray MM rozcieńczoną tak jak w poradniku do konsystencji mleka. Aerograf od razu zaczął mi pluć glutkami czego nie było przy czarnej akrylowej. Szara farba po dwóch warstwach ( czyściłem aerograf wrzucając go do Cleanluxu a później zbierając farbę patyczkami do uszu. Muszę przyznać że trochę farby zostawało bo nie mogłem jej wybrać patyczkami) zapchała mi aerograf. Zacząłem się zastanawiać co jest grane i rozebrałem go i dokładnie przeczyściłem, nalałem wody żeby przetestować i nic... Dalej to samo. Zauważyłem jednak że po ponownym włożeniu igły wypycha ona kawałki farby. Więc nawinąłem na igłę trochę waty i wyczyściłem. Zapchało się w tym miejscu :

2193086601.jpg

Mam dokładnie taki sam kupiony na allegro za 55 zł.

No może w końcu będzie działać. Znów nalałem tym razem benzyny ekstrakcyjnej i popryskałem po papierze. Zauważyłem że znów bardzo słabo pryskało. Żesz w dupę ! Okazało się że ciśnienie było bardzo małe ok 15 psi a powinno być 30. Zacząłem się zastanawiać czy to może przewód jest nieszczelny jednak po podłączeniu takiego starego aerografu który był w zestawie z kompresorem okazało się że wszystko jest ok. Ponownie go rozebrałem i sprawdziłem co jest nie tak. Rozbierając wypadła mi pewna malutka śrubka która wpadła między listwę podłogową a panele i już jej nie znalazłem... Aerograf bez niej nie działa. I teraz moje pytanie : Polećcie mi jakiś prostu aerograf który byłby łatwy w użytkowaniu i czyszczeniu

Malowanie dokończyłem starym i ta szara farba zostawiła bardzo chropowatą powierzchnie z wieloma glutkami. Mam zamiar wymienić je na farby Vallejo Air do aerografu (oczywiście tamtych nie wyrzucę tylko zostawię pod pędzel), kupiłem już wzornik kolorów tej firmy razem z numerami odpowiedników innych firm.

 

Zdjęcia:

scaled.php?server=6&filename=20120321171255.jpg&res=medium

scaled.php?server=827&filename=20120321171348.jpg&res=medium

scaled.php?server=713&filename=20120321171415.jpg&res=medium

scaled.php?server=191&filename=20120321171427.jpg&res=medium

scaled.php?server=138&filename=20120321171438.jpg&res=medium

scaled.php?server=710&filename=20120321171509.jpg&res=medium

scaled.php?server=843&filename=20120321171516.jpg&res=medium

scaled.php?server=696&filename=20120321171526.jpg&res=medium

scaled.php?server=705&filename=20120321171542.jpg&res=medium

scaled.php?server=594&filename=20120321171613.jpg&res=medium

scaled.php?server=191&filename=20120321171619.jpg&res=medium

scaled.php?server=576&filename=20120321171629.jpg&res=medium

scaled.php?server=832&filename=20120321171639.jpg&res=medium

scaled.php?server=21&filename=20120321171648.jpg&res=medium

scaled.php?server=85&filename=20120321171657.jpg&res=medium

scaled.php?server=546&filename=20120321171751.jpg&res=medium

scaled.php?server=854&filename=20120321171803.jpg&res=medium

scaled.php?server=854&filename=20120321171840.jpg&res=medium

scaled.php?server=802&filename=20120321171857.jpg&res=medium

Dopiero uczę się jak robić zdjęcia. Te są słabe bo robione telefonem ale mam aparat i następne będą lepsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Jak rozrabiasz farby pod aerograf ? Jeżeli bezpośrednio w zbiorniczku aerografu to zaczynaj od lania rozcieńczalnika do danej farby a potem dopiero farbę , w innym wypadku gęsta farba lana w pierwszej kolejności pozatyka aerograf ( znaczenia nie ma jeśli zbiornik na farbę miał byś z dołu ) Nie wiem czy to jest akurat przyczyną ale kiedyś właśnie coś takiego wyczytałem na forum jeśli chodzi o aerografy ze zbiornikiem u góry Tyle na temat farby .Co do reszty modelu niech wypowiedzą się Ci co mają większy bagaż doświadczeń i wiedzy na ten temat

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc sprawdz jak będzie aerograf zachowywał się z inną farbą np pactra . Prawde mówiąc z farbami MM też mam podobny problem farba nie do końca ma gładką strukturę po nałożeniu, więc traktuje ją delikatnie wodnym papierem ściernym powyżej 2000 i pomaga . Nie wiem czy nie jest to taka uroda matowych farb MM bo z farbą błyszczącą problemu takiego nie mam . Może ktoś wie więcej na ten temat i coś doradzi

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną chropowatej nawierzchni może być złe rozrobienie farby. Zbyt gęsta farba, za małe ciśnienie i mamy plucie na powierzchnie co w efekcie daje grudki chropowatość. Odnośnie rozcieńczalnika zauważyłem, że farby MM dobrze rozcieńczają się w rozpuszczalniku White Spirit Duluxa lub rozcieńczalnikiem Wamodu, zaś rozpuszczalnik "nisko aromatyczny" alifatyczny Beckersa lub podobny produkt Dragona powoduje wypychanie farby ku górze i słaba mieszalność z farbami MM. Więc może szkopuł tkwi w rozcieńczalniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj koło 19 wrzuce zdjęcia z gotowym kamo. Zobaczę czy Dark Ghost Gray powoduje taki sam efekt. Ten White Spirit Duluxa można dostać w normalnym markecie jak Kaufland czy Carefourczy w jakimś sklepie malarskim? Muszę też przyznać że MM ma zarąbiste metalizery. Świetnie się nimi maluje.

 

Najbardziej boję się malowania białą farbą podwozia... Boje się że jak nie będzie kryła to będę próbował za duże warstwy nakładać i zaleje wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli powierzchnia chropowata to moze byc wina ciśnienia /za wysokie/ zanim farba doleci do modelu to jest już sucha.

Ja najpierw leje do aero farbe a potem rozcienczalnik i nic tam się nie zatyka.W piwacie palcem zatykam osłonę dyszy i wciskam spust / bulgocąc farba sie miesza/a w H&S Ultra delikatnie odkręcam osłonę dyszy i robi sie to samo w zbiorniczku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj koło 19 wrzuce zdjęcia z gotowym kamo. Zobaczę czy Dark Ghost Gray powoduje taki sam efekt. Ten White Spirit Duluxa można dostać w normalnym markecie jak Kaufland czy Carefourczy w jakimś sklepie malarskim? Muszę też przyznać że MM ma zarąbiste metalizery. Świetnie się nimi maluje.

 

Najbardziej boję się malowania białą farbą podwozia... Boje się że jak nie będzie kryła to będę próbował za duże warstwy nakładać i zaleje wszystko

White spirit mozna dostać w sklepie budowlanym lub sklepie z farbami, jeśli zaś chodzi o pomalowanie podwozia białą farbą to proponuje położyć podkład Mr. Surfacer 1200 (w przypadku braku można pokusić się o pomalowanie goleni lub luków szarą farbą ciniutko), a na to biały. Jeśli chodzi o białą farbę to próbowałem juz revella, humbrola, pactre i wszystkie prześwitywały ostatnio wybór padł na Tamiya <---biały jest biały, nie żółknie i dobrze kryje nawet pierwszą warstwą (oczywiście z podkładem) do tego prosto się maluje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Kościan96! A ja jako stary zgred niepośpieszny polecam Ci przygotowywać farbę wcześniej w jakimś naczyńku, dobrze rozmieszaną i dopiero później nabierz ją sobie np do strzykawki, po kropelce przez złożoną gazę przelej do kolejnego naczyńka i dopiero zaaplikuj do aerografu. Miej ćwiczebny element plastikowy np z jakiegoś starego modelu, zrób próbę czy dobrze maluje i wtedy na model. Szkoda wysiłku włożonego w budowę...

Inną wartą rozważenia praktyką jest w ogóle wcześniejsze nawet kilkakrtone poćwiczenie aplikowania farby i malowania na innych obiektach - wyczujesz aerograf i zminimalizujesz ryzyko błędu na gotowym modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Surfacera 1200 i biały spray Tamiyi. Zobaczymy jak to będzie. Muszę teraz zamówić sobie nowy aerograf. Ten co miałem miał z tydzień, zapchał się i przy próbie odetkania go zgubiłem śróbki i już nie działa. Jaka jest różnica między tymi z allegro za 50 zł a tymi powiedzmy z mojehobby.pl za 100-150 ? W czym tkwi różnica ich ceny ? Malowanie dokończę bo mam aerograf ale ze zbiorniczkiem na dole i dysza to na bank nie jest 0.3 tylko może nawet 0.7 strasznie dużo farby z niego idzie. Nie miałem do niego wyczucia i zalałem niektóre linie podziału. W ogóle ten model ma aż za delikatne. Część z nich spiłowałem papierem 1000 przy szpachlowaniu i próbowałem odtworzyć nożykiem a efekt był mocno średni bo robiłem to na szybko od ręki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie aerografów juz pisałem /najlepiej zapoznaj sie z całością/ w/g mnie nie ma żadnej różnicy pomiedzy chinczykiem za 50zł z allegro a chinczykiem za 100-150zł ze sklepu modelarskiego.

I moja uwaga jest taka :postaraj sie uwazniej obchodzic z aerografem to jest delikatny sprzęt a Ty od razu gubisz z niego śrubki /zastanawiam się którą zgubiłeś bo do czyszczenia żadnych śrubek się nie wykręca/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Była tam taka śrubeczka czy raczej nakładka przy wężyku od powietrza. Majstrowałem tam bo miałem problem z ciśnieniem. Było za małe.

 

Dziś pomalowałem na Dark Ghost Gray i byłem zadowolony efektem, do czasu. Zakupiłem maskol i postanowiłem że go wypróbuję. Więc nałożyłem, pomalowałem i zacząłem odrywać. Wszystko szło ładnie ale w okolicach dysz zerwałem fluid razem z farbą. LGG mi się skończył więc domalowałem to DGG i efekt jest mierny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Kościan koniecznie popraw szpachlowanie i szlifowanie (szczególnie w okolicy wlotów powietrza). Teraz wygląda to bardzo nieschludnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaryzykowałem podwójnie Kupiłem aerograf MAR Adler AD-7704 z dyszą 0.3 i 0.2 i jako że nie było białych farb Tamiyi a nie mogłem się doczekać to zamówiłem Vallejo Air White 001 pod aerek. Zobaczymy jak z malowaniem. Wiem że pod Vallejo koniecznie trzeba podkład i podobno wtedy ładnie malują. Pożyjemy zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zakupu skłoniły mnie dwie dysze. Myślę że 0.2 może mi się przydać jak będę coś mniejszego chciał skleić albo do jakiś małych elementów w 1:48

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą wymianą dysz to nie tak hop siup ,bardzo łatwo ja ukręcić co pokazuje wiele wpisów na forum Ja ze swojego doświadczenia dodam ,ze przy swojej piwacie mam 0.3 i malowałem zarówno 1:72 jak i 1:48 .działaj dalej przy "15ce" i czekam na efekty pierwszych prysnięć nowym aero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz zmiany dyszy jest jeszcze inne rozwiązanie. W niektórych aerografach jest coś w rodzaju "śruby nastawczej", możemy sobie nią regulować wychylenie spustu. Jeśli ją galante dokręcimy, to można przy odrobinie wprawy pisać aerografem w zeszycie, taka jest cieniutka linia tego czym aero pluje No a dysze można przekręcić, oj można, sam się przekonałem. Nowa do Twojego modelu kosztuje 40zł.

 

scaled.php?server=198&filename=aerograf.jpg&res=medium

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ojoj... To raczej nie będę kombinował z dyszami jak nie mam wprawy. Właśnie też się zastanawiałem do czego to służy. Kręciłem tym sobie ale nie miałem pojęcia do czego to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zepsułem moją 15 stke... Chciałem zrobić washa ale zapomniałem o sido i nie mogę go doczyścić bo wciąż jest na nim czarna farba. Próbowałem szczoteczką do zębów (starą) ale nie pomogło. Będę musiał wszystko zmyć w cleanluxie czy mogę użyć rozpuszczalnika do farb akrylowych? Wash robiony plakatówką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

White spirit mozna dostać w sklepie budowlanym lub sklepie z farbami .

 

White spirit w dużych butelkach z marketów budowlanych nie musi być dobry. Zdarzały się opisywane na forach problemy z substancją tamże kupowaną (kwestia czystości lub domieszek jak sądzę). Bezpieczniejsze jest użycie white spiritu ze sklepu dla plastyków który przeznaczony jest do rozcieńczania farb. Podobnie się sprawa ma z terpentyną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.