Jump to content

Mercedes 1628s Revell 1:25.


copycat
 Share

Recommended Posts

Model kupiony przypadkiem na Allegro po całkiem okazyjnej cenie . Strasznie spodobał mi się ruski Mercedes Piotra, ale spokojnie nie będzie to plagiat. Plan jest prosty, korzystając ze zdjęć prawie identycznego Mercedesa, chcę przerobić co się da i co będę w stanie, łącznie z błotem i brudem ofkors .

http://www.die-leitplanke.de/1-herzlich-willkommen/12-originale-vorbilder/mercedes-benz-1628/

Wersja z pudła, ale podpatruję rozwiązania w oryginale.

Początek kabli na silniku, będzie tego znacznie więcej.

CRW_2054.jpg

CRW_2055.jpg

 

I tu się zaczynają schody, a raczej resory i nie tylko. Lubię Revella chociaż go jeszcze nie robiłem, bo wypraski w szczegółach wyglądają lepiej niż Italerii, ale te jamki skurczowe, nadlewki, ślady po wypychaczach . Tydzień walczę z resorami. Łączenie połówek to !@$#$%!@#$ mać. Na zdjęciu widać kawałek bez szpachli, ze szpachlą i po szlifowaniu. Szpachla to ramka Italeri rozpuszczona w Acetonie, albo Nitro.

CRW_2056.jpg

 

Przód chcąc, nie chcąc zrobiłem od podstaw obejmy, mocowania. Nie szło tego poszpachlować.

CRW_2060.jpg

 

Oryginalne mocowanie zbiornika paliwa nie przypominało niczego co występuje w przyrodzie. Nie mam zdjęć od dołu, więc tam jest lekka partyzantka.

CRW_2061.jpg

 

Statek z gwiezdnych wojen z łączeniami na hamulcach , które trzeba jakoś zaszpachlować. Mam nadzieję że duża ilość kleju zrobiła swoje i po podkładzie nie będzie już nic widać. Jak nie to kurz, błoto i kopa.

CRW_2058.jpg

 

Tyle na razie, poskładany tak poglądowo.

CRW_2062.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jak zwykle zapowiada się świetny, zmęczony życiem ciężarowiec. Podoba mi się dokumentacja Śledzę z uwagą bo sam planowałem (planuję) wykorzystać takiego (podobnego) Mieczysława do swych niecnych celów. Ale to kiedy indziej. Na razie łykam warsztat jak pelikan:D Silniczek miodzio.

 

pzdr.

Link to comment
Share on other sites

Szambiarka pomysł ciekawy. Ja wiem czy schemat potrzebny, może wystarczą fotki. Znaleźć jakąś beczkę niekoniecznie na mercedesie, i sfotografować. Zabudowa przecież może być różnych producentów. Tutaj link do merca chociaż zapewne widziałeś.

http://otomoto.pl/mercedes-benz-1628-T2827057.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jaki mam taki pcham.

Ja to już na pewno specem nie jestem. Na początku warsztatu jest link do zdjęć oryginału, silnik jest podobny, a to też 1628, tylko że z dłuższą kabiną.

A przy okazji znalazłem taką oto skrzyneczkę i postanowiłem ją wymienić. Obym nie przesadził. Na linku do oryginału z początku warsztatu, jest właśnie taka jaką ja chcę. Część pochodzi ze złomu po Actrosie.

CRW_2066.jpg

Link to comment
Share on other sites

Skrzyneczka i silnik jest OK(zrobiłbym podobnie)

Spód krótkiej kabiny i silnik V6

84766090.jpg

a może taki projekcik 4x4

tlfffwcg0kgrhqvi8eznnuw.jpg

Fotki: internet

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pracy dużo, a postępów jakby wcale.

Poddałem się przy tylnym zwieszeniu, było nie do wyszlifowania, więc je porozcinałem i jakoś tam porobiłem. Przy okazji wstawiłem blaszkę i trochę kabli się pojawiło, to nad nimi teraz głównie siedzę.

CRW_2087.jpg

Wymieniona skrzynka, dorobiona stopka, wydech nawiercony.

CRW_2088.jpg

Te niebieskie kable nie wiem dokąd idą, albo coś wymyślę, albo pójdą pod silnik. Ten pomarańczowy co chowa się pod ramą też jest jak na razie tajemnicą.

CRW_2089.jpg

CRW_2090.jpg

Felgi są mocowane na zatrzaski, trzeba to oczywiście zmienić, otwory już zaślepione. Opony to jakaś masakra, schodzą się do środka. Więc nakleiłem paski na felgi, żeby rozciągnąć gumy, a efekt taki, że teraz bieżnik jest po brzegach wystający. Ale to świeży temat więc jest czas na jego poprawienie. Revell oczywiście zapomniał o śrubach przy tylnych felgach.

CRW_2086.jpg

Kabinę powoli oram, bo tak to trzeba nazwać, ale to następnym razem jak będą widoczne efekty.

CRW_2085.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ten merol musi być naprawdę słaby skoro tak na niego narzekasz, mimo wszystko po modelu tego nie widać. Okablowanie silnika efektowne, znając ciebie to trafią na swoje miejsce. On ogólnie będzie taki pochylony do przodu, czy to tylko z powodu przymiarki? Śruby w tylnych kołach pierwsza klasa, jakiej są średnicy, i czy są to blaszki czy z profilu polistyrenowego? Czekam na więcej

Link to comment
Share on other sites

Ale ten osuszacz powietrza z imitacją zaworu czteroobwodowego to z tej skrzynki akumulatorowej zdejmij. To jest rozwiązanie z Actrosa. W SK (to, co dał Revell jest konstrukcją z wcześniejszej wersji - NG, która weszła na rynek w latach 70-tych), które budujesz wygląda to inaczej, co widać już na fotach podanych na początku tematu.

Link to comment
Share on other sites

Model jest fajny, ale jakość wyprasek woła o pomstę. Pochylony ze względu na przymiarkę, pracuję nad felgami i nie siedzą dobrze w tej chwili. Śruby to papier cięty laserowo średnica 1,2.

 

Dziękuje za odpowiedz. Powodzenia w budowie.

Link to comment
Share on other sites

Maggot97 dzięki, chcę go zdjąć. Miałem go przełożyć w inne miejsce, żeby trochę kabli do niego podpiąć. Trochę się bałem że wersja nie ta, bo skrzynka to rzeczywiście złom z actrosa. Coś tam dobuduję.

Voseba dzięki za zdjęcia, ciut inne okablowanie silnika, jeden przewód chyba poprawię, dobrze że to tylko tyle. Wszystkich kabli i szczegółów nie odtworzę, chociaż bym chciał. Gdzieś kompromis trzeba zachować

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kurde, jak ty to robisz, ze Ci wszystko tak idealnie, realistycznie wychodzi? Silnik to po prostu model sam w sobie....

Link to comment
Share on other sites

Silnik ładnie zrobiłeś (detale) i za to należy ci się ale czy na brudzenie masz papiery, czy też to Twoje fantazje ? Chodzi mi o to, że w jednym miejscu wygląda tak jak by wylała się puszka szarej farby i miska jest czyściutka, a powyżej i tuż obok silnik jest umazany/zalany olejem

Link to comment
Share on other sites

Tornado W pierwszym poście pisałem o wzorze z którego będę korzystał. Wiem, że oryginał ma długą kabinę i dłuższą ramę, inne błotniki tylne, dodatkowe skrzynki, ciut inne okablowanie silnika, tu korzystałem ze zdjęć oryginału poniżej i zdjęć od Voseby. Układ plam to po części ich oryginalne ułożenie i kolor, lub tak jak to może w rzeczywistości wyglądać. Każdej palmy nie zrobię, bo i to w czasie się zmienia i umiejętności takie sobie. Parę miejsc widzę na zdjęciach przegapiłem i są lub wyglądają na czyste, poprawię.

Plan jest prosty, korzystając ze zdjęć prawie identycznego Mercedesa, chcę przerobić co się da i co będę w stanie, łącznie z błotem i brudem ofkors .

http://www.die-leitplanke.de/1-herzlich-willkommen/12-originale-vorbilder/mercedes-benz-1628/

Wersja z pudła, ale podpatruję rozwiązania w oryginale.

Plus zdjęcia innych silników.

T3098499_2.jpg

W sumie to pięć różnych silników, no plus dwa od Piotra i Voseby.

Dobra dość tłumaczenia.

CRW_2151.jpg

CRW_2155.jpg

CRW_2156.jpg

CRW_2157.jpg

CRW_2158.jpg

CRW_2159.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.