copycat Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Model kupiony przypadkiem na Allegro po całkiem okazyjnej cenie . Strasznie spodobał mi się ruski Mercedes Piotra, ale spokojnie nie będzie to plagiat. Plan jest prosty, korzystając ze zdjęć prawie identycznego Mercedesa, chcę przerobić co się da i co będę w stanie, łącznie z błotem i brudem ofkors . http://www.die-leitplanke.de/1-herzlich-willkommen/12-originale-vorbilder/mercedes-benz-1628/ Wersja z pudła, ale podpatruję rozwiązania w oryginale. Początek kabli na silniku, będzie tego znacznie więcej. I tu się zaczynają schody, a raczej resory i nie tylko. Lubię Revella chociaż go jeszcze nie robiłem, bo wypraski w szczegółach wyglądają lepiej niż Italerii, ale te jamki skurczowe, nadlewki, ślady po wypychaczach . Tydzień walczę z resorami. Łączenie połówek to !@$#$%!@#$ mać. Na zdjęciu widać kawałek bez szpachli, ze szpachlą i po szlifowaniu. Szpachla to ramka Italeri rozpuszczona w Acetonie, albo Nitro. Przód chcąc, nie chcąc zrobiłem od podstaw obejmy, mocowania. Nie szło tego poszpachlować. Oryginalne mocowanie zbiornika paliwa nie przypominało niczego co występuje w przyrodzie. Nie mam zdjęć od dołu, więc tam jest lekka partyzantka. Statek z gwiezdnych wojen z łączeniami na hamulcach , które trzeba jakoś zaszpachlować. Mam nadzieję że duża ilość kleju zrobiła swoje i po podkładzie nie będzie już nic widać. Jak nie to kurz, błoto i kopa. Tyle na razie, poskładany tak poglądowo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartiniOCP Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Jak zwykle zapowiada się świetny, zmęczony życiem ciężarowiec. Podoba mi się dokumentacja Śledzę z uwagą bo sam planowałem (planuję) wykorzystać takiego (podobnego) Mieczysława do swych niecnych celów. Ale to kiedy indziej. Na razie łykam warsztat jak pelikan:D Silniczek miodzio. pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milmak Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Zacny Mercedes się szykuje ;) Widziałby mi się w roli starej, przepracowanej śmieciarki... ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grubyjg Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 No i kolejny twój projekt, zasiadam w pierwszym rzędzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted June 21, 2012 Author Share Posted June 21, 2012 Myślałem o śmieciarce, lub wozie asenizacyjnym, ale do tego potrzebny jest porządny schemat, a takiego nie mam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MartiniOCP Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Ach z tym asenizacyjnym to widzę, że mnie ubiegłeś;] Też się na taki czaje. pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grubyjg Posted June 21, 2012 Share Posted June 21, 2012 Szambiarka pomysł ciekawy. Ja wiem czy schemat potrzebny, może wystarczą fotki. Znaleźć jakąś beczkę niekoniecznie na mercedesie, i sfotografować. Zabudowa przecież może być różnych producentów. Tutaj link do merca chociaż zapewne widziałeś. http://otomoto.pl/mercedes-benz-1628-T2827057.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voseba Posted June 23, 2012 Share Posted June 23, 2012 Mocowanie baku jest zaje........... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzacek1841 Posted July 1, 2012 Share Posted July 1, 2012 duży silnik na 1628 specem nie jestem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted July 2, 2012 Author Share Posted July 2, 2012 Jaki mam taki pcham. Ja to już na pewno specem nie jestem. Na początku warsztatu jest link do zdjęć oryginału, silnik jest podobny, a to też 1628, tylko że z dłuższą kabiną. A przy okazji znalazłem taką oto skrzyneczkę i postanowiłem ją wymienić. Obym nie przesadził. Na linku do oryginału z początku warsztatu, jest właśnie taka jaką ja chcę. Część pochodzi ze złomu po Actrosie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotr Posted July 2, 2012 Share Posted July 2, 2012 Skrzyneczka i silnik jest OK(zrobiłbym podobnie) Spód krótkiej kabiny i silnik V6 a może taki projekcik 4x4 Fotki: internet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted July 3, 2012 Author Share Posted July 3, 2012 Mój silnik to V8. Wywrotka raczej nie, zbyt długa kolejka na szafie, trzeba ją rozładować. Zresztą byłaby to 3 wywrotka pod rząd i kolejny scratch, a holmes jeszcze nie skończony. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzacek1841 Posted July 5, 2012 Share Posted July 5, 2012 na zdjęciu jest 190 konny V6 a w modelu jest 280 konny V8 http://www.truck1.eu/_TEN_auto_840597_Tractor_unit_Mercedes_Benz_1628_S_NG_80.html w opisie jest żę jest silnik V8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted July 13, 2012 Author Share Posted July 13, 2012 Pracy dużo, a postępów jakby wcale. Poddałem się przy tylnym zwieszeniu, było nie do wyszlifowania, więc je porozcinałem i jakoś tam porobiłem. Przy okazji wstawiłem blaszkę i trochę kabli się pojawiło, to nad nimi teraz głównie siedzę. Wymieniona skrzynka, dorobiona stopka, wydech nawiercony. Te niebieskie kable nie wiem dokąd idą, albo coś wymyślę, albo pójdą pod silnik. Ten pomarańczowy co chowa się pod ramą też jest jak na razie tajemnicą. Felgi są mocowane na zatrzaski, trzeba to oczywiście zmienić, otwory już zaślepione. Opony to jakaś masakra, schodzą się do środka. Więc nakleiłem paski na felgi, żeby rozciągnąć gumy, a efekt taki, że teraz bieżnik jest po brzegach wystający. Ale to świeży temat więc jest czas na jego poprawienie. Revell oczywiście zapomniał o śrubach przy tylnych felgach. Kabinę powoli oram, bo tak to trzeba nazwać, ale to następnym razem jak będą widoczne efekty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grubyjg Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Ten merol musi być naprawdę słaby skoro tak na niego narzekasz, mimo wszystko po modelu tego nie widać. Okablowanie silnika efektowne, znając ciebie to trafią na swoje miejsce. On ogólnie będzie taki pochylony do przodu, czy to tylko z powodu przymiarki? Śruby w tylnych kołach pierwsza klasa, jakiej są średnicy, i czy są to blaszki czy z profilu polistyrenowego? Czekam na więcej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted July 13, 2012 Author Share Posted July 13, 2012 Model jest fajny, ale jakość wyprasek woła o pomstę. Pochylony ze względu na przymiarkę, pracuję nad felgami i nie siedzą dobrze w tej chwili. Śruby to papier cięty laserowo średnica 1,2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maciol Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 To są chyba śruby z KFS albo czegoś takiego ale głowy nie dam.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
maggot97 Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Ale ten osuszacz powietrza z imitacją zaworu czteroobwodowego to z tej skrzynki akumulatorowej zdejmij. To jest rozwiązanie z Actrosa. W SK (to, co dał Revell jest konstrukcją z wcześniejszej wersji - NG, która weszła na rynek w latach 70-tych), które budujesz wygląda to inaczej, co widać już na fotach podanych na początku tematu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voseba Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Moze to Ci troche pomoże: swietnie Ci idzie, lubie tu zagladac, nigdy sie nie rozczarowalem:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grubyjg Posted July 14, 2012 Share Posted July 14, 2012 Model jest fajny, ale jakość wyprasek woła o pomstę. Pochylony ze względu na przymiarkę, pracuję nad felgami i nie siedzą dobrze w tej chwili. Śruby to papier cięty laserowo średnica 1,2. Dziękuje za odpowiedz. Powodzenia w budowie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted July 14, 2012 Author Share Posted July 14, 2012 Maggot97 dzięki, chcę go zdjąć. Miałem go przełożyć w inne miejsce, żeby trochę kabli do niego podpiąć. Trochę się bałem że wersja nie ta, bo skrzynka to rzeczywiście złom z actrosa. Coś tam dobuduję. Voseba dzięki za zdjęcia, ciut inne okablowanie silnika, jeden przewód chyba poprawię, dobrze że to tylko tyle. Wszystkich kabli i szczegółów nie odtworzę, chociaż bym chciał. Gdzieś kompromis trzeba zachować Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted July 22, 2012 Author Share Posted July 22, 2012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeka6 Posted July 22, 2012 Share Posted July 22, 2012 Kurde, jak ty to robisz, ze Ci wszystko tak idealnie, realistycznie wychodzi? Silnik to po prostu model sam w sobie.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tornado Posted July 24, 2012 Share Posted July 24, 2012 Silnik ładnie zrobiłeś (detale) i za to należy ci się ale czy na brudzenie masz papiery, czy też to Twoje fantazje ? Chodzi mi o to, że w jednym miejscu wygląda tak jak by wylała się puszka szarej farby i miska jest czyściutka, a powyżej i tuż obok silnik jest umazany/zalany olejem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted July 25, 2012 Author Share Posted July 25, 2012 Tornado W pierwszym poście pisałem o wzorze z którego będę korzystał. Wiem, że oryginał ma długą kabinę i dłuższą ramę, inne błotniki tylne, dodatkowe skrzynki, ciut inne okablowanie silnika, tu korzystałem ze zdjęć oryginału poniżej i zdjęć od Voseby. Układ plam to po części ich oryginalne ułożenie i kolor, lub tak jak to może w rzeczywistości wyglądać. Każdej palmy nie zrobię, bo i to w czasie się zmienia i umiejętności takie sobie. Parę miejsc widzę na zdjęciach przegapiłem i są lub wyglądają na czyste, poprawię. Plan jest prosty, korzystając ze zdjęć prawie identycznego Mercedesa, chcę przerobić co się da i co będę w stanie, łącznie z błotem i brudem ofkors . http://www.die-leitplanke.de/1-herzlich-willkommen/12-originale-vorbilder/mercedes-benz-1628/ Wersja z pudła, ale podpatruję rozwiązania w oryginale. Plus zdjęcia innych silników. W sumie to pięć różnych silników, no plus dwa od Piotra i Voseby. Dobra dość tłumaczenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.