fiedotow Napisano 30 Października 2012 Autor Share Napisano 30 Października 2012 Szlachetni. Zgadzam się z Wami w pełnej rozciągłości zagadnienia. Człowiek uczy się do końca życia i to najczęściej na własnych błędach. Karolu. Taka kanapka występuje również w kamuflażach ale przy nakładaniu czarnego na białe jest najbardziej widoczna. Powinienem zacząć od malowania wszelkich pasów a po ich zamaskowaniu kłaść kamuflaż - lekcja do odrobienia w przyszłości . W końcu z założeń to nie mój ostatni Spitfire ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 30 Października 2012 Share Napisano 30 Października 2012 Jakiego koloru użyłeś do malowania wewnętrznych powierzchni osłon podwozia? Domyślam, się że jest to jakaś standardowo stosowana barwa przez producenta, czyż nie? Chciałbym użyć jej również do swojego Spitfire'a, jest to czechosłowacki LF Mk.IXE. Jest jakaś szansa na odpowiedź? Bo chyba w natłoku postów dotyczących schodkowania moje pytanie umknęło jakoś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 30 Października 2012 Autor Share Napisano 30 Października 2012 Przepraszam Cię najmocniej. Faktycznie przeoczyłem... pomalowałem Humbrolem 78, choć do końca nie jestem pewien poprawności. Spitfire z 80 Sq stacjonującego w Hong Kongu na zdjęciach mają wewnętrzne strony pokryw wyraźnie ciemniejsze od goleni, wniosek więc nasuwa się sam, że wnęki powinny być w tym samym kolorze. Ale inne Spitfire Mk. 24 mają pokrywy jasne. Szczególnie tyczy się to maszyn bez kamuflażu... Mogę się mylić. Egzemplarze które można obejrzeć w muzeach mają wnęki srebrne... Więc do końca nie będę obstawał przy swojej wersji , ale i nie będę poprawiał... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur D. Napisano 31 Października 2012 Share Napisano 31 Października 2012 Do maskowania używam folię Oramasc. Gdzie takie cudo można kupic ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 31 Października 2012 Autor Share Napisano 31 Października 2012 Wstukaj w google ORAMASC 810 lub 811. 811 lest biała a 810 lekko transparentna o ile dobrze pamiętam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 31 Października 2012 Share Napisano 31 Października 2012 I nic w sprawie ORAMASC 810. wspominałeś wyżej coś o Bydgoszczy, że tam niby kupowałeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 31 Października 2012 Autor Share Napisano 31 Października 2012 Przepraszam za wprowadzenie w błąd odnośnie kolorów. 810 i 811 różnią się szerokością. A tu link do sklepu. Resztę sam już załatwisz http://reklamix.pl/shp_rmx/index.php?p190,szablonowa-do-malowania-oramask-811-szer-100-cm-metr-biezacy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woit Napisano 31 Października 2012 Share Napisano 31 Października 2012 Przepraszam Cię najmocniej. Faktycznie przeoczyłem... pomalowałem Humbrolem 78, choć do końca nie jestem pewien poprawności. Spitfire z 80 Sq stacjonującego w Hong Kongu na zdjęciach mają wewnętrzne strony pokryw wyraźnie ciemniejsze od goleni, wniosek więc nasuwa się sam, że wnęki powinny być w tym samym kolorze. Ale inne Spitfire Mk. 24 mają pokrywy jasne. Szczególnie tyczy się to maszyn bez kamuflażu... Mogę się mylić. Egzemplarze które można obejrzeć w muzeach mają wnęki srebrne... Więc do końca nie będę obstawał przy swojej wersji , ale i nie będę poprawiał... Ależ nie ma za co, to mi głupio, że taki namolny jestem Dziękuję za odpowiedź. Pokrywy i wnęki pryśnięte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 23 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 23 Grudnia 2012 Troszkę okalkowałem "dwudziestkęczwórkę". Dopiero na zdjęciach zobaczyłem to białe paskudztwo... To pył z pastwienia się nad innym Spitem. Sorki - mam lenia i nie chciało mi się robić nowych zdjęć... W towarzystwie Mk. XVI i powstającego w MJZ Mk. Vb Zacząłem zabawę ze śmigłem. Jeszcze sporo pracy... To na dziś tyle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 31 Grudnia 2012 Autor Share Napisano 31 Grudnia 2012 Kilka zdjęć po malowaniu. Szczęśliwego Nowego Roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 8 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 8 Stycznia 2013 Kolejne drobiazgi... Nawiercone rury wydechowe (te z lewej) Limuzyna kabiny za Chiny ludowe nie pasuje - będzie kłopot... Tak to mniej więcej wygląda Doklejone światła pozycyjne Dowód, że śmigło się obraca hihihihihi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 8 Stycznia 2013 Share Napisano 8 Stycznia 2013 Bogus a ten zaciek z korka to troche chyba zbyt mocny jak na rodzaj paliwa jakim napedzany był Spitowy motorek,bardziej mi to na ON wyglada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 8 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 8 Stycznia 2013 Tak. Przesadziłem... Za mało wody dałem do acrylu i dopiero po wyschnięciu się puknąłem w czoło... I po ptokach... Spróbuję podmalować troszkę kolorami kamuflażu i połyskiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Robert Ostrowski Napisano 8 Stycznia 2013 Share Napisano 8 Stycznia 2013 Za mało wody dałem do acrylu i dopiero po wyschnięciu się puknąłem w czoło...... takich zacieków nie rób akrylem ,farba olejna dla plastyków rozcienczona benzyna albo WS albo specyfik z AK do wycieków paliwa-oleju a nawet humbrolem ,lepsza kontrola nad działaniem tu masz AK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karol3414 Napisano 9 Stycznia 2013 Share Napisano 9 Stycznia 2013 To białe na owiewce to sposób na ustawienie balansu bieli? W kwestii samolotu, a raczej tego zacieku. Kapnąłeś tą miksturą przy korku i pozwoliłeś by samo spłynęło czy może jakoś ingerowałeś w kształt tego zacieku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 9 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 9 Stycznia 2013 To białe, to kawałek folii oramasc pozwalający na trzymanie limuzyny bez dotykania malowanych krawędzi. Zaciek był malowany mascolem i przesadnie niestety poprawiony źle dobranym acrylem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 11 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 11 Stycznia 2013 Poprawiony zaciek... Podmalowałem zielenią kamuflażową. Patrząc na Spity z tego dywizjonu z 1951 roku, to czystością nie grzeszyły a opylone były makabrycznie. Na razie mało śladów eksploatacji. Nie śpieszę się z nimi. Kilka zdjęć: Pozostała limuzyna kabiny i anteny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 13 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 13 Stycznia 2013 Tak wygląda limuzyna kabiny Mk. 24 Tak wygląda ta z zestawu... Z cienkiego plastiku wyciąłem "kołnierz" i dokleiłem go do kabinki... Dopasowałem do kadłuba Po dopasowaniu i zamaskowaniu pomalowałem najpierw interiorem a później kolorami kamuflażu. Tak wygląda na kadłubie. Po lekkim dociśnięciu powinno być OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 2 Lutego 2013 Autor Share Napisano 2 Lutego 2013 I oto Szlachetni koniec Waszej męki. Dobrnąłem do końca i coś z tego Spitopodobnego chyba wyszło. Zapraszam zatem do galerii: viewtopic.php?f=64&t=36711 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.