Jump to content
RH

Paskuda ze stajni Geringa B&V 155C resin 1:48

Recommended Posts

Witam kolegów .Kolejny modelik zrobiony ,tym razem to w 100% żywica . Model otrzymałem w pudelku po jakieś zabawce , Co za tym idzie po za częściami z żywicy i ksero instrukcji nic nie było .Model jest dość solidnie i topornie zrobiony .Kadłub to jedna wielka bryła żywicy ,to samo skrzydła ..Z tego tez powodu ciężar jego raczej przypomina B-29 a nie myśliwiec .Ale producent pomyślał o tym i uzbroił dość solidnie podwozie w druty stalowe .Przez co model jest stabilny i nie ma tendencji do rozjeżdżania . Kabina w modelu to przeźroczysta część Vacu . Z takim modelem wstyd mi się przyznać spotkałem się pierwszy raz .Widać się ciekawością ,poszperałem po necie i doszukałem sie że to jest model jakiejś firmy Fliegerhorst Resins

O samym samolocie tez niewiele wiem toteż pozwoliłem sobie przytoczyć opis z Wikipedii

Co do malowania ,jako że był to prototyp i właściwie nie został użyty bojowo ,pozwoliłem sobie na dozę fantazji i wykonałem malowanko takie trochę fantazyjne w stylu Luftwaffe 1946

Blohm%252520%252526%252520Voss%252520Bv-155%252520003.jpg01-155c-1.jpg

 

 

(opis Wikipedia )

Blohm & Voss Bv 155 – niemiecki myśliwiec przechwytujący z czasów II wojny światowej, nie wprowadzony do produkcji seryjnej przed kapitulacją Niemiec. Docelowo miał służyć do obrony przed latającymi na dużych wysokościach bombowcami Boeing B-29 Superfortress. Prace nad projektem Bv 155 rozpoczęła w 1942 r. wytwórnia Messerschmitta, na podstawie dokumentacji Bf 109. Ostatecznie opracowanie samolotu zlecono firmie Blohm und Voss.

 

Dane techniczne

Napęd jeden dwunastocylindrowy silnik rzędowy Daimler Benz DB 603A, chłodzony cieczą, z turbosprężarką TKL 15

Moc 1184 kW na wys. 0 m

1066 kW na wys. 15 000 m

Wymiary

Rozpiętość 20,50 m

Długość 12 m

Wysokość 3,18 m

Powierzchnia nośna 39 m2

Masa

Własna 4830 kg

Startowa 5968 kg

Osiągi

Prędkość maks. 690 km/h na wys. 16 000 m

Prędkość wznoszenia 234 m/min na wys. 16 000 m

Pułap 16 880 m

Zasięg 1440 km na wys. 16 000 m

Dane operacyjne

Uzbrojenie

(proponowane)

wariant A: jedno działko MK 108 kalibru 30 mm, dwa działka MG 151 kalibru 20 mm

wariant B: jedno działko MK 103 kalibru 30mm, dwa działka MG 151

wariant C: trzy działka MK 108

wariant D: trzy działka MK 103

PB200484.JPG

PB200494.JPG

PB200493.JPG

PB200492.JPG

PB200491.JPG

PB200490.JPG

PB200489.JPG

PB200488.JPG

PB200487.JPG

PB200486.JPG

PB200485.JPG

 

I jeszcze porównanie wielkości

PB200495.JPG

Edited by Guest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale Brzydal!!! Rury kanalizacyjne dopełniają jeszcze to wrażenie. Wstyd RH, wstyd, zrobić takiego paskuda brrr

Masz jakieś oryginalne foto z tym potężnym wlotem? Na fotce kadłub wugląda na "zakończony" i nie widać by do niego miało coś być mocowane.

Gratuluję nietypowego dziwadła w kolekcji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W zasadzie lubię rzadkie i nieoklepane konstrukcje, ale ten ma w sobie coś odpychającego. Zdecydowany faworyt w nierozpisanym konkursie na najbrzydszy samolot 2. wojny światowej. Że też się Koledze chciało....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na fotce kadłub wugląda na "zakończony" i nie widać by do niego miało coś być mocowane.

Fotka przedstawia inny samolot, wcześniejszy prototyp z chłodnicami pod skrzydłami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak, już się rozejrzałem, ale dzięki za odpowiedź.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.