RH Napisano 20 Listopada 2012 Share Napisano 20 Listopada 2012 (edytowane) Witam kolegów .Kolejny modelik zrobiony ,tym razem to w 100% żywica . Model otrzymałem w pudelku po jakieś zabawce , Co za tym idzie po za częściami z żywicy i ksero instrukcji nic nie było .Model jest dość solidnie i topornie zrobiony .Kadłub to jedna wielka bryła żywicy ,to samo skrzydła ..Z tego tez powodu ciężar jego raczej przypomina B-29 a nie myśliwiec .Ale producent pomyślał o tym i uzbroił dość solidnie podwozie w druty stalowe .Przez co model jest stabilny i nie ma tendencji do rozjeżdżania . Kabina w modelu to przeźroczysta część Vacu . Z takim modelem wstyd mi się przyznać spotkałem się pierwszy raz .Widać się ciekawością ,poszperałem po necie i doszukałem sie że to jest model jakiejś firmy Fliegerhorst Resins O samym samolocie tez niewiele wiem toteż pozwoliłem sobie przytoczyć opis z Wikipedii Co do malowania ,jako że był to prototyp i właściwie nie został użyty bojowo ,pozwoliłem sobie na dozę fantazji i wykonałem malowanko takie trochę fantazyjne w stylu Luftwaffe 1946 (opis Wikipedia ) Blohm & Voss Bv 155 – niemiecki myśliwiec przechwytujący z czasów II wojny światowej, nie wprowadzony do produkcji seryjnej przed kapitulacją Niemiec. Docelowo miał służyć do obrony przed latającymi na dużych wysokościach bombowcami Boeing B-29 Superfortress. Prace nad projektem Bv 155 rozpoczęła w 1942 r. wytwórnia Messerschmitta, na podstawie dokumentacji Bf 109. Ostatecznie opracowanie samolotu zlecono firmie Blohm und Voss. Dane techniczne Napęd jeden dwunastocylindrowy silnik rzędowy Daimler Benz DB 603A, chłodzony cieczą, z turbosprężarką TKL 15 Moc 1184 kW na wys. 0 m 1066 kW na wys. 15 000 m Wymiary Rozpiętość 20,50 m Długość 12 m Wysokość 3,18 m Powierzchnia nośna 39 m2 Masa Własna 4830 kg Startowa 5968 kg Osiągi Prędkość maks. 690 km/h na wys. 16 000 m Prędkość wznoszenia 234 m/min na wys. 16 000 m Pułap 16 880 m Zasięg 1440 km na wys. 16 000 m Dane operacyjne Uzbrojenie (proponowane) wariant A: jedno działko MK 108 kalibru 30 mm, dwa działka MG 151 kalibru 20 mm wariant B: jedno działko MK 103 kalibru 30mm, dwa działka MG 151 wariant C: trzy działka MK 108 wariant D: trzy działka MK 103 I jeszcze porównanie wielkości Edytowane 20 Listopada 2012 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 20 Listopada 2012 Share Napisano 20 Listopada 2012 Ale Brzydal!!! Rury kanalizacyjne dopełniają jeszcze to wrażenie. Wstyd RH, wstyd, zrobić takiego paskuda brrr Masz jakieś oryginalne foto z tym potężnym wlotem? Na fotce kadłub wugląda na "zakończony" i nie widać by do niego miało coś być mocowane. Gratuluję nietypowego dziwadła w kolekcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wachmistrz Napisano 20 Listopada 2012 Share Napisano 20 Listopada 2012 W zasadzie lubię rzadkie i nieoklepane konstrukcje, ale ten ma w sobie coś odpychającego. Zdecydowany faworyt w nierozpisanym konkursie na najbrzydszy samolot 2. wojny światowej. Że też się Koledze chciało.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 20 Listopada 2012 Share Napisano 20 Listopada 2012 Na fotce kadłub wugląda na "zakończony" i nie widać by do niego miało coś być mocowane. Fotka przedstawia inny samolot, wcześniejszy prototyp z chłodnicami pod skrzydłami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 20 Listopada 2012 Share Napisano 20 Listopada 2012 Dokładnie tak, już się rozejrzałem, ale dzięki za odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.