Marcintosh Napisano 29 Maja 2006 Autor Share Napisano 29 Maja 2006 Tutaj inne ujecie. Widac ze dwie pierwsze liczby to 1, 8. Potem jakas duza przerwa, w ktorej jest cos jakby 5 i potem 4 i 7. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gulus Napisano 29 Maja 2006 Share Napisano 29 Maja 2006 Wygląda na to, że miał dwa różne numery namalowane jeden na drugim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 30 Maja 2006 Share Napisano 30 Maja 2006 Poproś własciciela aby odszukał wszelkie numery na stali... jakiekolwiek odszuka, i gdziekolwiek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
okonek Napisano 30 Maja 2006 Share Napisano 30 Maja 2006 Marcin a jak wyglada to po drugiej stronie wiezy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcintosh Napisano 30 Maja 2006 Autor Share Napisano 30 Maja 2006 Nie mam zdjec z drugiej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcintosh Napisano 30 Maja 2006 Autor Share Napisano 30 Maja 2006 Mozecie podrzucic jakies zdjecia tych numerow na roznych czolgach? Niekoniecznie na T34. Mam problem z odwzorowaniem kroju pisma... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcintosh Napisano 31 Maja 2006 Autor Share Napisano 31 Maja 2006 Grzegorz, Sam je spisze pod koniec czerwca. Tymczasem moge odszukac na zdjeciach numer odlany na wiezy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macias13_84 Napisano 21 Czerwca 2006 Share Napisano 21 Czerwca 2006 (edytowane) macias13_84... Szuka informacji o nakładanych dodatkowych elementach na gąsienice czołgów rodziny T-34 (dopisał Grzegorz...) Właśnie czy to było stosowane? w sumie jak już mamy gąsieniczki w wafelek to czemu i nie podkładki lodowe Edytowane 21 Czerwca 2006 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 21 Czerwca 2006 Share Napisano 21 Czerwca 2006 Ja już coś znalazłem u siebie...hm... Postaram sie wieczorem wstawić jakieś zdjęcia... Posprawdzam wzory gąsienic.... dla pewności... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macias13_84 Napisano 21 Czerwca 2006 Share Napisano 21 Czerwca 2006 wycinek pochodzi z Squadron Signal seria Armour dotycząca T-34 szczerze mówiąć zaciekawiło mnie to troszkę bo ostatno przymierzam się do T-34/76 1943 "Myszka Micky" lub 85 ale jeszcze sięnie zdecydowałem napewno karton 1:25/1:16 kumpel ma mi plany podesłac to zobaczymy byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie zdjęcia informacje dotyczące tych podkaładek lodowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 21 Czerwca 2006 Share Napisano 21 Czerwca 2006 (edytowane) ... :-) to się nazywa trak rozcinający lub "ostroga lodowa" ... coś się ruszy w tym kierunku.... Edytowane 22 Czerwca 2006 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macias13_84 Napisano 21 Czerwca 2006 Share Napisano 21 Czerwca 2006 OK dzięki serdeczne dobrze wiedzieć bo w sumie podkaładka lodowa tłumaczenia z angielskiego to troszkę dzinie brzmiało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kat Napisano 21 Czerwca 2006 Share Napisano 21 Czerwca 2006 Mam taki rysunek samego grzebienia: I rysunek zestawieniowy na którym tez ten grzebień występuje: A tak to wyglądało na gąsienicy: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
macias13_84 Napisano 21 Czerwca 2006 Share Napisano 21 Czerwca 2006 o właśnie takie coś mio chodziło dzięki paniwie coś czułem że musiała jeszcze istnieć odmiana dla nowszego typu wafla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 21 Czerwca 2006 Share Napisano 21 Czerwca 2006 Najpierw przepraszam czytających, ale nieco powywalałem swych i „Maciasa” wypowiedzi nie związanych z pytaniem o gąsienice...Za jakiś czas nikt nie wiedziałby, po co wymienialiśmy się poglądami na linki do wątków... Podziwiam was za wybór tego czołgu.... Bardziej pokręconej i zróżnicowanej budowy poszczególnych elementów nie można spotkać chyba w żadnej innej konstrukcji (wojennej...). To iście benedyktyńska praca nad badaniem, co ten numer czołgu posiadał a czego nie... Nie jest to, co prawda okres historii, który jest moim „pępkiem świata”, ale nie jako przy okazji, cos tam o tych czołgach mogę poczytać.... Gąsienice... W okresie wojny, na T-34 stosowano przynajmniej 11, jedenaście różnych wzorów pojedynczego ogniwa gąsienicy (po rosyjsku trak...), w dwóch szerokościach: 500 i 550 mm. To samo jest z wyglądem i budową kół, szczegółami kształty wanny kadłuba... Nie ma jednego planu (rysunku...) dla jednego wariantu, czołgu... (można uwalić każdy model...ze względu na zgodność z oryginałem....Chyba, że robi ktoś replikę dokładnie z danego zdjęcia... hihihihi ...) Od zupełnie gładkich do tych ze skomplikowanym wzorem żeber (te ostatnie sami Rosjanie w okresie wojny nazywają typem „waflowym” i stąd prawdopodobnie nazwa się przyjęła i funkcjonuje do dziś) Zróżnicowanie wynikało generalnie z dwóch powodów... 1-oczywiście ze względu na rozwój i unowocześnienie (postęp...) 2-i ze względu na to ze podzespoły były produkowane przez różne fabryki, z różnymi możliwościami technologicznymi różnym poziomem wiedzy technicznej inżynierów zajmujących się projektowaniem i wdrażaniem... Trak rozcinający lub "ostroga lodowa": opracowano, co najmniej pięć wzorów, ale co ciekawe nie wszystkie się zachowały w oryginale. Są kluby w Rosji, które w obecnych czasach wspomagają muzea poszukiwaniami ocalałych elementów pojazdów. Jednak nawet dla mistrzów grzebania w złomie są to często nie do końca opisane elementy... Na zdjęciu cztery z pięciu znanych nakładanych „traków rozcinających” lub, jak kto woli „ostróg lodowych” jak znajdę zdjęcie piątej to także wstawię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 21 Czerwca 2006 Share Napisano 21 Czerwca 2006 Przykłady różnorodności wyglądu pojedynczych „traków” (ogniw...) gąsienic T-34: Rysunek fabryczny ogniw T-34-jesień 1940.. Rysunki ogniw produkcji z okresu przedwojennego... Z lewej ogniwa gładkie tłoczone z przyspawanym skrzydłem prowadzącym (zębem prowadzącym...) Z prawej ogniwa odlewane ze zwiększoną przyczepnością... Oba w szerokości 550 mm. Ogniwa z niskimi żebrami... Z lewej zestaw wariantu A43 o szerokości 450 mm. Z prawej o szerokości 500 mm. Oba odlewane. Ogniwa zimowe...Produkowane w okresie 1942-43, o zwiększonej przyczepności. Te z lewej nazywane są „GORKOWSKIMI”, a te z prawej „URALSKIMI”... Szerokość 550 mm. Otwory nawiercone pod trzpienie mocujące nakładki zgodne z szerokością ogniw 500 mm. Ogniwa produkowane w okresie 1942-43 o szerokości 500 mm. Ten z prawej z nawierconym jednym otworem pod trzpień mocujący nakładki. Ogniwa wprowadzone pod koniec 1943 r. Z lewej producent nieznany (mała seria...?...). Z prawej najczęściej spotykany wzór ogniw szeroko stosowany na wszystkich wariantach T-34 i SU wywodzących się z rozwiązań zawieszenia i układu jezdnego T-34. Ogniwa na zdjęciach.... Ostatni wzór wprowadzono w 1945 r dla unifikacji gąsienic T-34 z T-44... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 23 Czerwca 2006 Share Napisano 23 Czerwca 2006 http://www.panzer-modell.de/referenz/in_detail/t34-85/t34.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcintosh Napisano 26 Czerwca 2006 Autor Share Napisano 26 Czerwca 2006 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 26 Czerwca 2006 Share Napisano 26 Czerwca 2006 Ups... Już po remoncie.... eh..... :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gulus Napisano 26 Czerwca 2006 Share Napisano 26 Czerwca 2006 Całkiem szybko to poszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Napisano 26 Czerwca 2006 Share Napisano 26 Czerwca 2006 Oponent oponentem, ale teraz racja będzie po twojej stronie... Ile to problemów rozwiąże....hm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcintosh Napisano 26 Czerwca 2006 Autor Share Napisano 26 Czerwca 2006 Brakuje tylko tych trojkatow pierwszenstwa na drosze. Jakby ktos mial zdjecie t34 z tymi pomaranczowymi trojkatami, to prosze zapodac. Tak samo, gdyby ktos mial taki trojkat prawdziwy, to chetnie przyjme. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcintosh Napisano 31 Lipca 2006 Autor Share Napisano 31 Lipca 2006 Spisalem wreszcie numery seryjne: Wybite na przodzie. Duzy numer: 0741466 i maly 5823. Jest jeszcze dodatkowy numer: UPC3892 Numer odlewu na wiezy: 204. Czy moze ktos powiedziec na temat tego czolgu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornik_69 Napisano 29 Stycznia 2007 Share Napisano 29 Stycznia 2007 Chciałbym trochę reanimować temat z moim laickim pytaniem: 1. Czy z zestawu Dragona T-34/85 mod.1944 Premium Edition można zrobić pojazd używany przez 1 Korpus Pancerny LWP? Czy potrzebne są jakieś przeróbki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FAHR Napisano 12 Lutego 2007 Share Napisano 12 Lutego 2007 To teraz ja troszkę odświeżę Proszę o zdjęcia T-34/85 w wersji M2. Wszystkie zdjęcia się przydadzą, choć nie ukrywam, że najbardziej doskwiera mi brak zdjęć płyty nadsilnikowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.