Jump to content

Polskie T-34


Marcintosh
 Share

Recommended Posts

  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

macias13_84... Szuka informacji o nakładanych dodatkowych elementach na gąsienice czołgów rodziny T-34 (dopisał Grzegorz...)

 

 

4917904f77a2d311m.jpg

 

Właśnie czy to było stosowane?

 

w sumie jak już mamy gąsieniczki w wafelek to czemu i nie podkładki lodowe

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

wycinek pochodzi z Squadron Signal seria Armour dotycząca T-34

 

szczerze mówiąć zaciekawiło mnie to troszkę bo ostatno przymierzam się do T-34/76 1943 "Myszka Micky" lub 85 ale jeszcze sięnie zdecydowałem napewno karton 1:25/1:16 kumpel ma mi plany podesłac to zobaczymy

 

byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie zdjęcia informacje dotyczące tych podkaładek lodowych

Link to comment
Share on other sites

Mam taki rysunek samego grzebienia:

serviceplate44l2fu.gif

 

I rysunek zestawieniowy na którym tez ten grzebień występuje:

t347705096ph.gif

 

A tak to wyglądało na gąsienicy:

JT-34_82.jpg

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Najpierw przepraszam czytających, ale nieco powywalałem swych i „Maciasa” wypowiedzi nie związanych z pytaniem o gąsienice...Za jakiś czas nikt nie wiedziałby, po co wymienialiśmy się poglądami na linki do wątków...

 

 

 

Podziwiam was za wybór tego czołgu.... Bardziej pokręconej i zróżnicowanej budowy poszczególnych elementów nie można spotkać chyba w żadnej innej konstrukcji (wojennej...).

To iście benedyktyńska praca nad badaniem, co ten numer czołgu posiadał a czego nie...

 

Nie jest to, co prawda okres historii, który jest moim „pępkiem świata”, ale nie jako przy okazji, cos tam o tych czołgach mogę poczytać....

 

Gąsienice... W okresie wojny, na T-34 stosowano przynajmniej 11, jedenaście różnych wzorów pojedynczego ogniwa gąsienicy (po rosyjsku trak...), w dwóch szerokościach: 500 i 550 mm.

 

To samo jest z wyglądem i budową kół, szczegółami kształty wanny kadłuba... Nie ma jednego planu (rysunku...) dla jednego wariantu, czołgu... (można uwalić każdy model...ze względu na zgodność z oryginałem....Chyba, że robi ktoś replikę dokładnie z danego zdjęcia... hihihihi ...)

 

Od zupełnie gładkich do tych ze skomplikowanym wzorem żeber (te ostatnie sami Rosjanie w okresie wojny nazywają typem „waflowym” i stąd prawdopodobnie nazwa się przyjęła i funkcjonuje do dziś)

 

Zróżnicowanie wynikało generalnie z dwóch powodów...

1-oczywiście ze względu na rozwój i unowocześnienie (postęp...)

2-i ze względu na to ze podzespoły były produkowane przez różne fabryki, z różnymi możliwościami technologicznymi różnym poziomem wiedzy technicznej inżynierów zajmujących się projektowaniem i wdrażaniem...

 

Trak rozcinający lub "ostroga lodowa":

opracowano, co najmniej pięć wzorów, ale co ciekawe nie wszystkie się zachowały w oryginale. Są kluby w Rosji, które w obecnych czasach wspomagają muzea poszukiwaniami ocalałych elementów pojazdów. Jednak nawet dla mistrzów grzebania w złomie są to często nie do końca opisane elementy...

 

 

Na zdjęciu cztery z pięciu znanych nakładanych „traków rozcinających” lub, jak kto woli „ostróg lodowych” jak znajdę zdjęcie piątej to także wstawię.

 

90163f0ab20ad1b2m.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Przykłady różnorodności wyglądu pojedynczych „traków” (ogniw...) gąsienic T-34:

 

Rysunek fabryczny ogniw T-34-jesień 1940..

 

a5207af28282bef6m.jpg

 

Rysunki ogniw produkcji z okresu przedwojennego...

Z lewej ogniwa gładkie tłoczone z przyspawanym skrzydłem prowadzącym (zębem prowadzącym...)

Z prawej ogniwa odlewane ze zwiększoną przyczepnością... Oba w szerokości 550 mm.

 

b305c5b14962ee5dm.jpg

 

Ogniwa z niskimi żebrami...

Z lewej zestaw wariantu A43 o szerokości 450 mm.

Z prawej o szerokości 500 mm.

Oba odlewane.

 

639a0536818e57fcm.jpg

 

Ogniwa zimowe...Produkowane w okresie 1942-43, o zwiększonej przyczepności.

Te z lewej nazywane są „GORKOWSKIMI”, a te z prawej „URALSKIMI”...

Szerokość 550 mm.

Otwory nawiercone pod trzpienie mocujące nakładki zgodne z szerokością ogniw 500 mm.

 

acc719a77c2d0f2cm.jpg

 

Ogniwa produkowane w okresie 1942-43 o szerokości 500 mm.

Ten z prawej z nawierconym jednym otworem pod trzpień mocujący nakładki.

 

631644ce0096dabbm.jpg

 

Ogniwa wprowadzone pod koniec 1943 r.

Z lewej producent nieznany (mała seria...?...).

Z prawej najczęściej spotykany wzór ogniw szeroko stosowany na wszystkich wariantach T-34 i SU wywodzących się z rozwiązań zawieszenia i układu jezdnego T-34.

 

 

861c7adf184c3c34m.jpg

 

Ogniwa na zdjęciach....

 

8a8caba3bff4167cm.jpg 13b9a6c861d02073m.jpg

 

Ostatni wzór wprowadzono w 1945 r dla unifikacji gąsienic T-34 z T-44...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 5 months later...

Chciałbym trochę reanimować temat z moim laickim pytaniem:

 

1. Czy z zestawu Dragona T-34/85 mod.1944 Premium Edition można zrobić pojazd używany przez 1 Korpus Pancerny LWP? Czy potrzebne są jakieś przeróbki?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.