LarwaKraft Napisano 18 Stycznia 2013 Share Napisano 18 Stycznia 2013 Witam Was serdecznie! Jestem pożeraczem Waszego forum już kilka lat. Skoro się ośmielałem tu zaglądać tyle czasu, mam pytanie. Ale najpierw się przedstawię. Mam na imię Krzych, modelowałem od 12 roku życia, potem papier długo, długo, w końcu w 90-tych latach polubiłem plastik. Potem zaglądałem na forum i nic nie robiłem. Czas wziąć się do roboty. Wojna w powietrzu w 1939 r. to jest temat, który podjąłem. Niestety więcej jest pytań niż odpowiedzi. Robię teraz Ju 87B1 z września, ale moje pytanie odnosi się do malowania Ju 52. Panowie, niech ktoś mi powie jaki był kolor spodu ciotek Ju w kampanii wrześniowej. Ma ktoś taką wiedzę? Po fotkach z tamtego okresu widać ciemne malowanie spodnich powierzchni płata. RLM70, jakiś inny odcień, czarne? Dzięki LK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 18 Stycznia 2013 Share Napisano 18 Stycznia 2013 Ma ktoś taką wiedzę? Po fotkach z tamtego okresu widać ciemne malowanie spodnich powierzchni płata. RLM70, jakiś inny odcień, czarne? Wklej może fotki maszyny, którą chcesz odtworzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LarwaKraft Napisano 18 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 18 Stycznia 2013 Ok. Postaram się to jakoś rozpocząć. Ale tych fotek jest od... dużo. Pokażę i zobaczymy do czego dojdziemy. Proszę o czasu trochę. Nie ucieknę ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M.Durant Napisano 18 Stycznia 2013 Share Napisano 18 Stycznia 2013 Panowie, niech ktoś mi powie jaki był kolor spodu ciotek Ju w kampanii wrześniowej. Ma ktoś taką wiedzę? Po fotkach z tamtego okresu widać ciemne malowanie spodnich powierzchni płata. RLM70, jakiś inny odcień, czarne? Dzięki LK Witka. A czy czasem, nie będzie to RLM65 ?? Jakoś ciężko znaleźć coś, co przemawia za RLM70 lub czernią... Myślę że warto pójść tym tropem chodź mogę się mylić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brabazon Napisano 18 Stycznia 2013 Share Napisano 18 Stycznia 2013 Do końca wojny standardowy kamuflaż maszyn transportowych luftwaffe to góra RLM 70 i 71, spód 65. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
salsa Napisano 18 Stycznia 2013 Share Napisano 18 Stycznia 2013 który zestaw Ju87 przerabiasz na B1 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LarwaKraft Napisano 18 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 18 Stycznia 2013 kamuflaż maszyn transportowych luftwaffe to góra RLM 70 i 71, spód 65.Do końca wojny standardowy kamuflaż maszyn transportowych luftwaffe to góra RLM 70 i 71, spód 65. Tak, wiem ale u ciotek jakoś to inaczej wygląda. Maszyny z polenfelzug z e-baja mają ewidentnie czorny kolor pod spodem i zastanwiałem się bardzo długo czy to tylko cień wielkiej maszyny, czy faktycznie taka czorna farba na spodzie. Jest taka bardzo ładnie obcykana maszyna WL-KlQ, pod płatem litery kodowe są białe. Zdjęcie w cieniu, białe koło czerwonego krzyża bije z tego "cienia" jak w morde strzelił. Bije jak żarówa. P.S. nie mogę się zalogować do programu by wrzócić foty. Przepraszam, do jutra. robię Ju 87B-1 z Revella. Komiks z tym nosem, to porażka. Nie wiem jaki komboj na to wpadł, żeby tak połączyć części silnika z kadłubem. Ale cóż, innego sztukasa nie ma. Mój będzie B-1 taki na jakiego mnie stać. Oczywiście Polska 1939. Malowanie jednostki, problem, walczę. Pozdrawiam Krzyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
salsa Napisano 19 Stycznia 2013 Share Napisano 19 Stycznia 2013 spokojnie, co prawda Revell to Italeri/Tamiya/Zvezda, ale do konwersji mamy jeszcze Airfix(formy stare), wczesne Academy(najlepszy) oraz Fujimi. Jedynie Heller popełnił kiedyś B1 nota bene posiadam ten zestaw, ale jest słaby. Oprócz śmigła, innym chwycie powietrza chłodnicy i wydechach, nie zapomnij o korekcie kształtu owiewek kół (szczegół notorycznie pomijany)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LarwaKraft Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 19 Stycznia 2013 Łopaty śmigieł, chłodnicę, poprawiłem. Wydech zupełnie nowy, ale co z owiewkami kół to nie wiem. Zrobiłem z nimi tylko tyle, że wywaliłem syreny, bo w Polsce ich nie było. Jest coś jeszcze? Odnośnie koloru spodu ciotki Ju. Oto kilka fotek z Plski 1939. Źródło e-bay. tu widać ciemne owiewki kół, może spód płatowca też był ciemny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
salsa Napisano 19 Stycznia 2013 Share Napisano 19 Stycznia 2013 w B1 widelec względem goleni był prosty, a w B2 dla bezpieczeństwa skierowany pod pewnym kątem nieco do przodu. W związku z tym owiewki B1 były mniej "wybrzuszone" niż w kolejnych wersjach... Jeśli prześledzisz dostępne foto obu wersji, na pewno zauważysz tę niewielką ale ważną różnicę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LarwaKraft Napisano 19 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 19 Stycznia 2013 Dziękuję Ci bardzo za te informacje. Nie wiedziałem o tym. Biorę papiery na temat Ju 87 i badam wnikliwie. P.S. moderatorów proszę o przesunięcie tego wątku w miejsce dla niego odpowiednie. Nie będzie tu na razie warsztatu Ju 52/3m. Dziękuję i pozdrawiam Krzyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LarwaKraft Napisano 25 Stycznia 2013 Autor Share Napisano 25 Stycznia 2013 Jeśli chodzi o owiewki kół podwozia w Ju 87B1 a B2, to faktycznie jest niewielka, na pierwszy rzut oka "niewidzialna" różnica. Dopiero przeglądanie archiwalnych zdjęć ją wykazuje. Natomiast żadne dostępne rysunki współczesnych autorów nic w tym temacie nie mówią. Nawet całkiem świeża monografia Kagero tutaj milczy. Teraz mam zonk jak to poprawić. Jak na nic mądrego nie wpadnę to zostawię jak jest. W siedemdwójce można to chyba pominąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LarwaKraft Napisano 7 Lutego 2013 Autor Share Napisano 7 Lutego 2013 W kwestii malowania dolnych powierzchni Ju 52 w Polsce, to już chyba znalazłem odpowiedź na swoje pytanie. Oczywiście pomógł wujek Google. Otóż firma AIMS Decals wypuściła zestaw kalkomanii do ciotki Ju, min jest malowanie maszyn z Polski 1939. Proponują na spód RLM 22, czyli czarny. http://www.aimsmodels.co.uk/html/1_72_decals_21.html Ciekawe, czy RLM65 i RLM22 były stosowane równolegle, czy do 1939 był tylko RLM22. Sprawa jeszcze do rozpatrzenia. Trzeba tylko czekać aż na e-bayu wypłyną zdjęcia z Polski ciotek Ju z jasnymi spodami. Na tą chwilę skłaniam się ku RLM22 dla maszyn służących podczas kampanii wrześniowej. Pozdrawiam Krzych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modelożerca Napisano 6 Maja 2013 Share Napisano 6 Maja 2013 Jeżeli ktoś myli ciotkę Ju -52 z Ju 87 Stuką, to jest bardzo źle. Pozdrawiam Warsztat ========= Bf 109 E-3 Eduard 1:48 Fw 190 D-9 Eduard 1:48 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LarwaKraft Napisano 15 Maja 2013 Autor Share Napisano 15 Maja 2013 Heh, ciężko pomylić Ju 52/3m z Ju 87, no ale jak kolega nie czyta całości tylko końcówki postów to się wpisuje byle co. Teksty o Stuce to taki offtop Pozdro Krzych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.