Skocz do zawartości

Ju-52 polska 1939


LarwaKraft

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was serdecznie!

Jestem pożeraczem Waszego forum już kilka lat. Skoro się ośmielałem tu zaglądać tyle czasu, mam pytanie.

Ale najpierw się przedstawię.

Mam na imię Krzych, modelowałem od 12 roku życia, potem papier długo, długo, w końcu w 90-tych latach polubiłem plastik. Potem zaglądałem na forum i nic nie robiłem. Czas wziąć się do roboty.

Wojna w powietrzu w 1939 r. to jest temat, który podjąłem. Niestety więcej jest pytań niż odpowiedzi.

Robię teraz Ju 87B1 z września, ale moje pytanie odnosi się do malowania Ju 52.

Panowie, niech ktoś mi powie jaki był kolor spodu ciotek Ju w kampanii wrześniowej.

Ma ktoś taką wiedzę? Po fotkach z tamtego okresu widać ciemne malowanie spodnich powierzchni płata. RLM70, jakiś inny odcień, czarne?

 

Dzięki

LK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, niech ktoś mi powie jaki był kolor spodu ciotek Ju w kampanii wrześniowej.

Ma ktoś taką wiedzę? Po fotkach z tamtego okresu widać ciemne malowanie spodnich powierzchni płata. RLM70, jakiś inny odcień, czarne?

 

Dzięki

LK

Witka.

A czy czasem, nie będzie to RLM65 ??

Jakoś ciężko znaleźć coś, co przemawia za RLM70 lub czernią...

Myślę że warto pójść tym tropem chodź mogę się mylić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kamuflaż maszyn transportowych luftwaffe to góra RLM 70 i 71, spód 65.

Do końca wojny standardowy kamuflaż maszyn transportowych luftwaffe to góra RLM 70 i 71, spód 65.

Tak, wiem ale u ciotek jakoś to inaczej wygląda. Maszyny z polenfelzug z e-baja mają ewidentnie czorny kolor pod spodem i zastanwiałem się bardzo długo czy to tylko cień wielkiej maszyny, czy faktycznie taka czorna farba na spodzie.

Jest taka bardzo ładnie obcykana maszyna WL-KlQ, pod płatem litery kodowe są białe. Zdjęcie w cieniu, białe koło czerwonego krzyża bije z tego "cienia" jak w morde strzelił. Bije jak żarówa.

P.S. nie mogę się zalogować do programu by wrzócić foty. Przepraszam, do jutra.

 

 

robię Ju 87B-1 z Revella.

Komiks z tym nosem, to porażka. Nie wiem jaki komboj na to wpadł, żeby tak połączyć części silnika z kadłubem. Ale cóż, innego sztukasa nie ma.

Mój będzie B-1 taki na jakiego mnie stać. Oczywiście Polska 1939. Malowanie jednostki, problem, walczę.

Pozdrawiam

Krzyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie, co prawda Revell to Italeri/Tamiya/Zvezda, ale do konwersji mamy jeszcze Airfix(formy stare), wczesne Academy(najlepszy) oraz Fujimi. Jedynie Heller popełnił kiedyś B1 nota bene posiadam ten zestaw, ale jest słaby.

 

Oprócz śmigła, innym chwycie powietrza chłodnicy i wydechach, nie zapomnij o korekcie kształtu owiewek kół (szczegół notorycznie pomijany)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łopaty śmigieł, chłodnicę, poprawiłem. Wydech zupełnie nowy, ale co z owiewkami kół to nie wiem. Zrobiłem z nimi tylko tyle, że wywaliłem syreny, bo w Polsce ich nie było. Jest coś jeszcze?

 

Odnośnie koloru spodu ciotki Ju.

Oto kilka fotek z Plski 1939. Źródło e-bay.

wlazet.th.jpg

 

ju52ambulance05fs.th.jpg

 

ju527fs.th.jpg

 

bild101i317005318.th.jpg

 

tu widać ciemne owiewki kół, może spód płatowca też był ciemny?

 

ju52krakw.th.jpg

 

azrzvzfd.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w B1 widelec względem goleni był prosty, a w B2 dla bezpieczeństwa skierowany pod pewnym kątem nieco do przodu. W związku z tym owiewki B1 były mniej "wybrzuszone" niż w kolejnych wersjach...

Jeśli prześledzisz dostępne foto obu wersji, na pewno zauważysz tę niewielką ale ważną różnicę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Ci bardzo za te informacje. Nie wiedziałem o tym.

Biorę papiery na temat Ju 87 i badam wnikliwie.

 

P.S.

moderatorów proszę o przesunięcie tego wątku w miejsce dla niego odpowiednie. Nie będzie tu na razie warsztatu Ju 52/3m.

Dziękuję i pozdrawiam

Krzyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o owiewki kół podwozia w Ju 87B1 a B2, to faktycznie jest niewielka, na pierwszy rzut oka "niewidzialna" różnica.

Dopiero przeglądanie archiwalnych zdjęć ją wykazuje. Natomiast żadne dostępne rysunki współczesnych autorów nic w tym temacie nie mówią. Nawet całkiem świeża monografia Kagero tutaj milczy.

Teraz mam zonk jak to poprawić. Jak na nic mądrego nie wpadnę to zostawię jak jest. W siedemdwójce można to chyba pominąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

W kwestii malowania dolnych powierzchni Ju 52 w Polsce, to już chyba znalazłem odpowiedź na swoje pytanie.

Oczywiście pomógł wujek Google.

Otóż firma AIMS Decals wypuściła zestaw kalkomanii do ciotki Ju, min jest malowanie maszyn z Polski 1939.

Proponują na spód RLM 22, czyli czarny.

 

http://www.aimsmodels.co.uk/html/1_72_decals_21.html

 

Ciekawe, czy RLM65 i RLM22 były stosowane równolegle, czy do 1939 był tylko RLM22.

Sprawa jeszcze do rozpatrzenia. Trzeba tylko czekać aż na e-bayu wypłyną zdjęcia z Polski ciotek Ju z jasnymi spodami.

Na tą chwilę skłaniam się ku RLM22 dla maszyn służących podczas kampanii wrześniowej.

Pozdrawiam

Krzych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.