Jump to content

Unimog U1300L wer. pług zimowy


marek
 Share

Recommended Posts

Naczepa zakończona.

 

Teraz ze względu na okres zimowy na warsztat wchodzi Unimog w wersji pługu śnieżnego.

 

unimogxh9.jpg

 

Spróbuje go zrobić lekko "nadgryzionego zębem czasu" i połączyć zimową dioramą.

 

A z czasem zobaczymy co wyjdzie.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Trzymam kciuki.

Czy w Twoim zestawie są boczne i tylne szyby? W moim strażaku nie było.

Tu na grafice z okładki, tak jakby, też z opuszczonymi szybami jeździł.

Link to comment
Share on other sites

Co do szyb muszę spojrzeć, ale jak na pług z otwartymi szybami to jeżdżą nim twardziele albo nałogowi palacze wietrzą kabinę.

 

O obciążeniu żeby siadły opony nie pomyślałem (fakt opony są tak miękkie że aż się prosi), a blok silnika zamknięty. Muszę pomyśleć i jakoś go obciążyć z przodu.

 

Na ten moment cały dół złożony i w podkładzie, ale jakość wyprasek z tego modelu pozostawia dużo do życzenia.

Link to comment
Share on other sites

możliwe, że źle pamietam, ale chyba w szoferce pod maską jest sporo pustego miejsca.

Dobrze pamiętasz. Tam właściwie jest jedna wielka pustka. Revell się nie popisał. Wystarczy dorobić blachy osłonowe (są w oryginale 1:1), zasłonić spód i można ładować ołów - jeśli maska nie będzie otwierana.

Trzeba tylko pamiętać, że rama w tym modelu jest dość delikatna i może się wygiąć, wiec ołów raczej bezpośrednio nad kołami.

Uważam, że pomysł Kamila jest fajny, takie koła będą super wyglądać.

Link to comment
Share on other sites

Mam też unimoga, co prawda z najnowszego wydania, w barwach THW i tu opony są dość twarde. Żeby się fajnie ugięły trzeba by z 3kg. Może lepiej je przypiłować, rozciąć, lub wypełnić u dołu. Rama jest fatalna, ale twarda, co prawda nie na kilku kilogramowe obciążenie.

Link to comment
Share on other sites

To będziemy działać z tym obciążeniem.

 

Jak na tą chwilę cała rama z osprzętem i małym okablowaniem złożona, po podkładzie i teraz czas na pierwsze malowanie rdzawym podkładem.

 

DSCN5477.jpg

DSCN5478.jpg

DSCN5479.jpg

DSCN5506.jpg

DSCN5503.jpg

DSCN5505.jpg

 

Marak miałeś racje do szyb bocznych będzie "zimny łokieć" bo ich nie ma.

Link to comment
Share on other sites

Pytanie:

Jak zrobić naleciałości śniegu na ramie.

 

Odrapania i przebicia rdzy robię metodą "lakier do włosów" i zastanawiałem się czy nie zrobić tak jak w kamuflażach zimowych czołgów, położyć jeszcze raz lakier do włosów, spryskać białym na górę i pościerać. Boje się że będzie schodzić warstwa lakieru do włosów położona wcześniej na rdzawy podkład.

 

Ma ktoś może jakieś pomysły?

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Marak za linka do warsztatu Tornado, aczkolwiek ciężko będzie dojść to takiej klasy wykonania.

 

Jak na razie prace powoli do przodu.

 

Rama pomalowana podkładem rdzawym i pociągnięta lakierem matowym.

 

DSCN5507.jpg

 

DSCN5508.jpg

 

Jutro lakier do włosów i warstwa wierzchnia.

 

Postanowiłem dla odmiany że całe podwozie będzie ciemno niebieskie a nie czarne (tak jak wał na zdjęciu, chodź na podkładzie RUST będzie ciemniejszy).

 

DSCN5509.jpg

Link to comment
Share on other sites

Z doświadczenia to mogę powiedzieć, że zaschnięta sól to raczej biała jest. To ciemne co widać to raczej brud z ulicy. Brudnej soli jednak w 100% wykluczyć się nie da, ale wolałbym pozostać przy brudzie. Jak go zrobić, aero, oleje, pigment?, może są gotowce AK. Brud wydostający się spod kół działa trochę jak aerozol, więc aero. Zostawi on Ci czyste miejsca w zakamarkach. Zacieki od spływającego mokrego brudu to wash, oleje. Tu głównie zakamarki będą brudne. Co do kolorów próbuj z czarnym, brązem van dycka, raw umber.

Link to comment
Share on other sites

A co radzisz? Zimowy brud jest na ogół mokry i bardzo ciemny. Robiłem próby z tymi kolorami i były bardzo zbliżone do błota pośniegowego. Biały, szarości, beże na ogół mogą się pojawić, w wyschniętych, czy zamarzniętych miejscach

Link to comment
Share on other sites

Mam kolejne pytanie do kolegów.

 

Czy terpentyna wymieszana z pigmentem naniesiona na model aero po wyschnięciu zostawi wrażenie mokrej powierzchni i czy nakładać ją na pomalowany farbą czy zabezpieczyć jeszcze lakierem przed nałożeniem terpentyny. Aczkolwiek lakier musiałby być matowy bo nie pasuje mi błyszcząca odśnieżarkę.

 

Dokładnie chodzi o wilgotne naloty na samochodzie podczas jazdy zimą.

 

Proszę o porady.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Prace powoli do przodu.

 

Rama pomalowana i podrapana przed brudzeniem:

 

DSCN5513.jpg

 

DSCN5514.jpg

 

DSCN5515.jpg

 

DSCN5516.jpg

 

W chwili uniesienia dorobiłem kilka wajch do sterowania pługiem i "solniczką":

 

DSCN5517.jpg

DSCN5518.jpg

DSCN5520.jpg

 

Koła pobrudzone. Wszystkie opony będą jak ta po prawej (jeszcze troszkę do poprawy), starałem się stworzyć imitację błota pośniegowego:

 

DSCN5529.jpg

DSCN5528.jpg

 

Pobrudzona rama:

 

DSCN5521.jpg

DSCN5522.jpg

DSCN5524.jpg

DSCN5525.jpg

DSCN5526.jpg

DSCN5527.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wnętrz kabiny prawie skończone, dorzucę jeszcze kamizelkę, jakiś termos, kanapki, gazetkę itp.

 

DSCN5530.jpg

DSCN5531.jpg

DSCN5532.jpg

 

Kabina też już prawie na wykończeniu. Męcze się żeby dorobić tylnie i może boczne szybki bo w zestwie brak.

 

Będe też robił swoje kalkomanie więc jeszcze nie lakieruje.

 

DSCN5536.jpg

DSCN5534.jpg

DSCN5535.jpg

Link to comment
Share on other sites

Byłem ciekaw co się dzieje, bo juz dawno nie było relacji, ale jak widzę walczysz nieźle.

Dobrze by było zakleić dziurę w podłodze za fotelem, bo będzie strasznie wiało. W Twojej wersji też chyba nie jest ona potrzebna. Podobnie tę na tylnej ścianie kabiny

Link to comment
Share on other sites

Bardzo mało czasu ostatnio na dłubanie, niestety zastanie mnie wiosna zanim skończe zimowy projekt.

 

Fakt oprócz tego że nie ma w zestawie szyb to jeszcze niepotrzebne dziury są. Masz rację Marak trzeba je zakleić.

Link to comment
Share on other sites

Copycat ma, niestety, rację. Kalka była na to wytłoczenie niżej. W tym miejscu gdzie nakleiłe(a)ś standardowo jest miejsce na tablicę rejestracyjną, którą na pługach (jak widac na zdjęciu) montują wyżej, więc miejsce powinno pozostać puste.

Przed dalszym montażem sprawdź sobie przednią szybę. Moja była o 1,5 mm za krótka i na prawie gotowym modelu musiałem kombinować.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.