marek Posted February 6, 2013 Share Posted February 6, 2013 Naczepa zakończona. Teraz ze względu na okres zimowy na warsztat wchodzi Unimog w wersji pługu śnieżnego. Spróbuje go zrobić lekko "nadgryzionego zębem czasu" i połączyć zimową dioramą. A z czasem zobaczymy co wyjdzie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marak Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Trzymam kciuki. Czy w Twoim zestawie są boczne i tylne szyby? W moim strażaku nie było. Tu na grafice z okładki, tak jakby, też z opuszczonymi szybami jeździł. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek Posted February 7, 2013 Author Share Posted February 7, 2013 Co do szyb muszę spojrzeć, ale jak na pług z otwartymi szybami to jeżdżą nim twardziele albo nałogowi palacze wietrzą kabinę. O obciążeniu żeby siadły opony nie pomyślałem (fakt opony są tak miękkie że aż się prosi), a blok silnika zamknięty. Muszę pomyśleć i jakoś go obciążyć z przodu. Na ten moment cały dół złożony i w podkładzie, ale jakość wyprasek z tego modelu pozostawia dużo do życzenia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marak Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 możliwe, że źle pamietam, ale chyba w szoferce pod maską jest sporo pustego miejsca. Dobrze pamiętasz. Tam właściwie jest jedna wielka pustka. Revell się nie popisał. Wystarczy dorobić blachy osłonowe (są w oryginale 1:1), zasłonić spód i można ładować ołów - jeśli maska nie będzie otwierana. Trzeba tylko pamiętać, że rama w tym modelu jest dość delikatna i może się wygiąć, wiec ołów raczej bezpośrednio nad kołami. Uważam, że pomysł Kamila jest fajny, takie koła będą super wyglądać. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 Mam też unimoga, co prawda z najnowszego wydania, w barwach THW i tu opony są dość twarde. Żeby się fajnie ugięły trzeba by z 3kg. Może lepiej je przypiłować, rozciąć, lub wypełnić u dołu. Rama jest fatalna, ale twarda, co prawda nie na kilku kilogramowe obciążenie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek Posted February 7, 2013 Author Share Posted February 7, 2013 To będziemy działać z tym obciążeniem. Jak na tą chwilę cała rama z osprzętem i małym okablowaniem złożona, po podkładzie i teraz czas na pierwsze malowanie rdzawym podkładem. Marak miałeś racje do szyb bocznych będzie "zimny łokieć" bo ich nie ma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek Posted February 8, 2013 Author Share Posted February 8, 2013 Pytanie: Jak zrobić naleciałości śniegu na ramie. Odrapania i przebicia rdzy robię metodą "lakier do włosów" i zastanawiałem się czy nie zrobić tak jak w kamuflażach zimowych czołgów, położyć jeszcze raz lakier do włosów, spryskać białym na górę i pościerać. Boje się że będzie schodzić warstwa lakieru do włosów położona wcześniej na rdzawy podkład. Ma ktoś może jakieś pomysły? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truckerek93 Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Z tego co pamiętam kiedyś stosowali sodę oczyszczoną. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Piszesz o zdartym kamuflażu zimowym. Ze śniegiem to ma tyle wspólnego, że stosowało się go w zimą. Śnieg, widziałem 2 sposoby albo soda, albo gips, ale taki ledwo co wilgotny zbrylający się. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marak Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Tornado robił pługopiaskarkę Forda http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=88&t=17537 Jego warsztat powinien Ci pomóc w zaśnieżaniu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grubyjg Posted February 8, 2013 Share Posted February 8, 2013 Ciekawy projekt, adekwatny do pory roku. U mnie w mieście śmiga taki do odśnieżania osiedli więc tym bardziej będę przyglądał się. Powodzenia w pracach. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek Posted February 10, 2013 Author Share Posted February 10, 2013 Dzięki Marak za linka do warsztatu Tornado, aczkolwiek ciężko będzie dojść to takiej klasy wykonania. Jak na razie prace powoli do przodu. Rama pomalowana podkładem rdzawym i pociągnięta lakierem matowym. Jutro lakier do włosów i warstwa wierzchnia. Postanowiłem dla odmiany że całe podwozie będzie ciemno niebieskie a nie czarne (tak jak wał na zdjęciu, chodź na podkładzie RUST będzie ciemniejszy). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek Posted February 11, 2013 Author Share Posted February 11, 2013 Pytanie: - jak zrobić przyciemnienia tak jakby pozostałości z brudnej soli na karoserii (jak na zdjęciu poniżej zapożyczonego z warsztatu Tornado). Natrysk z areografu czy inny sposób? Proszę o instrukcje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 Z doświadczenia to mogę powiedzieć, że zaschnięta sól to raczej biała jest. To ciemne co widać to raczej brud z ulicy. Brudnej soli jednak w 100% wykluczyć się nie da, ale wolałbym pozostać przy brudzie. Jak go zrobić, aero, oleje, pigment?, może są gotowce AK. Brud wydostający się spod kół działa trochę jak aerozol, więc aero. Zostawi on Ci czyste miejsca w zakamarkach. Zacieki od spływającego mokrego brudu to wash, oleje. Tu głównie zakamarki będą brudne. Co do kolorów próbuj z czarnym, brązem van dycka, raw umber. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted February 11, 2013 Share Posted February 11, 2013 A co radzisz? Zimowy brud jest na ogół mokry i bardzo ciemny. Robiłem próby z tymi kolorami i były bardzo zbliżone do błota pośniegowego. Biały, szarości, beże na ogół mogą się pojawić, w wyschniętych, czy zamarzniętych miejscach Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek Posted February 13, 2013 Author Share Posted February 13, 2013 Mam kolejne pytanie do kolegów. Czy terpentyna wymieszana z pigmentem naniesiona na model aero po wyschnięciu zostawi wrażenie mokrej powierzchni i czy nakładać ją na pomalowany farbą czy zabezpieczyć jeszcze lakierem przed nałożeniem terpentyny. Aczkolwiek lakier musiałby być matowy bo nie pasuje mi błyszcząca odśnieżarkę. Dokładnie chodzi o wilgotne naloty na samochodzie podczas jazdy zimą. Proszę o porady. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek Posted February 24, 2013 Author Share Posted February 24, 2013 Prace powoli do przodu. Rama pomalowana i podrapana przed brudzeniem: W chwili uniesienia dorobiłem kilka wajch do sterowania pługiem i "solniczką": Koła pobrudzone. Wszystkie opony będą jak ta po prawej (jeszcze troszkę do poprawy), starałem się stworzyć imitację błota pośniegowego: Pobrudzona rama: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek Posted March 10, 2013 Author Share Posted March 10, 2013 Wnętrz kabiny prawie skończone, dorzucę jeszcze kamizelkę, jakiś termos, kanapki, gazetkę itp. Kabina też już prawie na wykończeniu. Męcze się żeby dorobić tylnie i może boczne szybki bo w zestwie brak. Będe też robił swoje kalkomanie więc jeszcze nie lakieruje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marak Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Byłem ciekaw co się dzieje, bo juz dawno nie było relacji, ale jak widzę walczysz nieźle. Dobrze by było zakleić dziurę w podłodze za fotelem, bo będzie strasznie wiało. W Twojej wersji też chyba nie jest ona potrzebna. Podobnie tę na tylnej ścianie kabiny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeka6 Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Piekna robota ;). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek Posted March 10, 2013 Author Share Posted March 10, 2013 Bardzo mało czasu ostatnio na dłubanie, niestety zastanie mnie wiosna zanim skończe zimowy projekt. Fakt oprócz tego że nie ma w zestawie szyb to jeszcze niepotrzebne dziury są. Masz rację Marak trzeba je zakleić. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted March 10, 2013 Share Posted March 10, 2013 Ta kalka "unimog 1300l" na pewno w dobrym miejscu? Czy tak jak piszesz robisz ją od nowa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek Posted March 11, 2013 Author Share Posted March 11, 2013 Według opisu na właściwym. Będę robiła kalki MZUiM w Chorzowie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
copycat Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Pod spodem masz ten sam napis tylko tłoczony, ja bym kleił na tłoczeniu. Zdjęcia oryginału też pokazują inaczej. A opis wiesz ile jest wart. Z resztą zdjęcie pudełka które sam wstawiłeś. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marak Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Copycat ma, niestety, rację. Kalka była na to wytłoczenie niżej. W tym miejscu gdzie nakleiłe(a)ś standardowo jest miejsce na tablicę rejestracyjną, którą na pługach (jak widac na zdjęciu) montują wyżej, więc miejsce powinno pozostać puste. Przed dalszym montażem sprawdź sobie przednią szybę. Moja była o 1,5 mm za krótka i na prawie gotowym modelu musiałem kombinować. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.