Jump to content

Sd.Kfz. 234/2 Puma Italeri, Aber, MiG - 1/35


TomB(raider)
 Share

Recommended Posts

Model odkupiłem od znajomego ze starego PWM dawno temu. Był lekko napoczęty, płyta nasilnikowa była pozbawiona wywietrzników, osłona jarzma ma już fakturę odlewu. Jako bonus dostałem blaszki i lufę i skrajniki Abera i kółka od MiG'a. Prace nad nim zacząłem w ostatnią sobotę. Aktualnie wpadłem na głupi pomysł zrobienia skręconych kół, ale chyba je wyprostuje, ponieważ wszystkich zdjęciach pojazdów będących w służbie, koła są prosto. Co innego wraki. :-)

 

IMG_1529_zps13254c76.jpg

 

IMG_1530_zpsdcc22ca9.jpg

 

IMG_1532_zpsd020ceb0.jpg

 

IMG_1534_zpsa200231f.jpg

 

IMG_1535_zps589bec7b.jpg

Link to comment
Share on other sites

Na początku z uwagi, że pojazd ma dwie kierownice, myślałem o skręceniu przednich czterech kół, niestety nie jest to zgodne z rzeczywistością, druga kierownica służyła do jazdy tyłem :-). Tak więc musiałem zmodyfikować pozostałe 4 kółka. Niestety nie wiem, czy poprawne kąty ustawiłem... Przy tej okazji przygotowałem kółka MiG'a. I tu powiem, że mam mieszane uczucia co do ich jakości... Bieżnik jest taki niewyraźny, pourywane śruby (nie wiem, czy to w czasie składowania, produkcji, czy może coś innego). Porównuję jakość produktu do kółek, które właśnie do mnie przyszły z Hussara, do BRDM'a. To jakby porównać Poloneza do Mercedesa... Będę miał jeszcze pewnie z nimi przejścia przy końcowym montażu...

Przy okazji prac z blaszkami Abera, pierwszy raz użyłem lutownicy. Ciężko było, bo detal mały, przy okazji zgubiłem kilka części, które poleciały nie wiadomo gdzie, przy próbie zlutowania, dzięki mojej pęsecie... Myślę, że dalej będę ćwiczył lutowanie, bo metoda fajna, tylko na razie, przy małym skillu trochę czasochłonna. Nie wiem jak dam radę polutować lufę.

Problem, który jeszcze mam do rozwiązania, to usuwanie pasty lutowniczej, której używam... Na razie płukałem zlutowane elementy w płynie do mycia naczyń... Zobaczymy co na to Mr.Surfacer.

 

IMG_1539_zps2fe41633.jpg

 

IMG_1540_zpsff3d8075.jpg

 

IMG_1541_zps5f982971.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ostatnie wieczory spędziłem na nierównej walce z żaluzjami. Wciąż mi nie idzie za dobrze z lutowaniem fototrawionek, ale nadal mam chęci nauczyć się tego sposobu montażu. Wyszło gorzej niż średnio, do tego doszedł fakt rozczarowania blaszkami Abera, które okazują się radosna interpretacją detali Pumy. Jak na razie złe są: mocowania włazów wieżowych, ramka żaluzji, zawiasy drzwiczek nasilnikowych (tu mi brakowało słowa...), mocowanie do wieży zespołu wyrzutników dymnych. O braku niektórych elementów, które mogłyby być na blaszce, a nie ma już nie będę się rozwodził.

Poniżej moja porażka.

 

DSC00410_zpsa8f923e8.jpg

 

DSC00411_zpsaf7cfb8d.jpg

 

DSC00412_zps4f8ff000.jpg

 

P.s. Poszukuje bujnych krzaczków, fototrawionych, naturalnych (inne?), które pozwoliłyby mi zakryć tototo...

Link to comment
Share on other sites

Dzięki koledzy. Byłem troszkę zrezygnowany, stąd taki osąd moich prac.

Mały update - zdjęcia części przerobionych spawów i kilku przerobionych elementów.

 

NewImage4_zps13d3bbed.jpg

 

NewImage3_zpsb6286466.jpg

 

NewImage2_zpsfd420761.jpg

 

NewImage1_zpsb01c00fa.jpg

 

Ustawienie wymyśliłem sobie takie:

NewImage_zpsc5ea11db.jpg

 

Obniżać gościa we włazie, czy nie... O to jest pytanie...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.