Shant Napisano 2 Kwietnia 2013 Share Napisano 2 Kwietnia 2013 Witam serdecznie, Dzisiaj zakupiłem model (z 10 już pomalowałem ale nigdy nie podchodziłem do tego tak hmm "profesjonalnie", sklejałem modele pare dobrych lat temu i postanowiłem wrócić). Chociaż dobre wspomienia mam z malowaniem olejakami, po opiniach postanowiłem kupić akryle. Zakupiłem dziś 3 sztuki akryli (vallejo jako kolor całego modelu, reszta to czarny matt i czarny gloss pactry) i 1 olejaka humbrolla, klej, różne pędzle. Czytam i czytam.. Mam zamiar pomalować model na kolor pustynny i zrobić "cienie" żeby model nie wyglądał na pomalowany jednolicie. 1.Myję Maluję cały model na pustynny(desert yellow) - Czy konieczne jest użycie podkładu? Jeśli tak to jaki najtańszy i wystarczający użyć? 2.Czy konieczne jest użycie sidoluxu? 3.Czy farbę vallejo lub pactrę trzeba rozcieńczać przed użyciem?? Jeśli tak, vallejo wiem że można rozcieńczyć wodą, a pactrę? 3.Rozcieńczam olejaka(zakupiłem humbrola nr. 98 matt - "czekolada") z benzyną do zapalniczek i wszystkie zakamarki smaruje taką rozcieńczona "substancją" tak? 4. Czy stuczny piasek-pobrudzenie zrobię używając dużo pigmentu i trochę wody, następnie odczekuje aż farba wyschnei i ścieram pędzelkiem nadmiar?? Słyszałem że lepiej zrobić metodę "suchego pędzla" to prawda? będzie to lepsza opcja? Wielkie dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matthew Napisano 2 Kwietnia 2013 Share Napisano 2 Kwietnia 2013 1. Szczerze, to nie wiem, czy pod pędzel robić podkład. Ja robię czarnym, żeby później pocieniować, tyle że maluje aerografem. Możesz zakupić np. Surfacera w sprayu - to jest podkład. Ewentualnie możesz zrobić tym czarnym, choć pamiętaj - co jest kluczowe w malowaniu pędzlem - im więcej warstw, tym będzie grubiej. Co byś nie malował, pamiętaj też, że lepiej kłaść kilka cienkich warstw, niż jedną grubą. Poczytaj - http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=104&t=16360 http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=40&t=9427 2. Sidolux kładzie się po to, żeby zabezpieczyć warstwy farby, które są pod nim. Później można się bawić w postarzanie modelu, washe, zabawy z olejami itd. Jest to odpowiednik lakieru błyszczącego - co za tym idzie - łatwiej i lepiej układa się z sidoluxem kalkomanie. 3. Lepiej zainwestuj w oleje artystyczne + np. White Spirit. To standardowa forma robienia Washu. Możesz spróbować tak jak napisałeś, ale wcześniej zabezpiecz model sidoluxem. Ogólnie o washu możesz przeczytać tutaj: http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=104&t=6669 3. Tam jest temat w linkach, które Ci podałem, odnośnie rozcieńczania farb. Jest tak wszystko napisane. 4. Ogólnie nie zrozumiałem o co Ci chodzi, ale do pigmentów zakup sobie fixer. A to już wolna amerykanka, jak użyć tych pigmentów, bo to bardzo wszechstronne specyfiki. W zależności od chęci uzyskiwanego efektu. Tak btw. przejrzyj te wątki: viewforum.php?f=104 http://modelwork.pl/viewtopic.php?f=40&t=8224 Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shant Napisano 2 Kwietnia 2013 Autor Share Napisano 2 Kwietnia 2013 Wydałem już 120zł na "początki" modelarsta chciałbym narazie przy tym zostać i użyć rzeczy które posiadam . 1.No tak aerografem to dwie różne sprawy. W takim razie nie będe robił podkładu jedynie odtłuszcze plastik. 2.Rozumiem że w takim celu kładzie się sidolux, tylko ten połysk który zostaje po nim nie wygląda sympatycznie. A może nie używać sidoluxu i bawić się w "suchy" pędzel? 3.Czyli jeśli zakupiłbym olej arystyzczny nie musiałbym używać sidoluxu? 4.Oglądałem gdzieś, jak modelarz robił "piach na koła" czy cała podłoga jak w piachu/błocie.. Kładł grubą wartstwę a jak wyschła to kruszyła się za pomocą pędzla, czy da się to zrobić farbami jakie posiadam? A może wystarczy zwykła farba plastyczna tzn takie zwykłe jakie kupuje się w sklepie z art. technicznymi? Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matthew Napisano 2 Kwietnia 2013 Share Napisano 2 Kwietnia 2013 2. Sidolux do suchego pędzla ma się nijak. To całkiem co innego. To się nie wyklucza, możesz stosować to i to, albo równie dobrze żadne z tych technik. Moim zdaniem powinieneś uczyć się już z sidoluxem działać. Trochę się będzie świecił, ale zawsze później możesz kupić lakier matowy. Niekoniecznie teraz. 3. Musiałbyś. Oleje artystyczny to farby, którymi robi się wash czy tzw. "biedronkę". Najlepiej po sidoluxie. 4. Taki efekt uzyskuje się z pigmentów. Polecam pigmenty MIGa. Naprawdę, przejrzyj te linki, które wcześniej wkleiłem. Są tam odpowiedzi na większość Twoich pytań. Nawet na te, których nie zdążyłeś jeszcze zadać Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shant Napisano 3 Kwietnia 2013 Autor Share Napisano 3 Kwietnia 2013 Jasne, poczytam te linki które przesłałeś, troche będzie tego czytania.. ale teoria musi być - Czy da się zastąpić pigment czymś tańszym, "ogólnodostępnym" ? - Czy każdą farbę przed użyciem należy rozcieńczać biorąc z butelki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matthew Napisano 3 Kwietnia 2013 Share Napisano 3 Kwietnia 2013 1. Są tańsze pigmenty, niż te od MIGa. Również można używać startych suchych pasteli. 2. W zasadzie każdą. Czasem Vallejo nie muszę rozcieńczać pod pędzel. Co do innych farbek, nie wiem, musisz uzyskać odpowiednią konsystencję i malując uważać, by nie kryły zbyt grubo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shant Napisano 3 Kwietnia 2013 Autor Share Napisano 3 Kwietnia 2013 W takim razie uzyje pasteli, powinno sije udac . Vallejo jak pisalem wiem ze mozna rozcienczac kranowka, a pactrę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 3 Kwietnia 2013 Share Napisano 3 Kwietnia 2013 W takim razie uzyje pasteli, powinno sije udac . Vallejo jak pisalem wiem ze można rozcienczac kranowka, a pactrę? Uzupełnię tylko, że Pactrę też do pędzla możesz rozcieńczać wodą (lepiej destylowaną). Ponieważ rozcieńczona farba akrylowa na plastiku zachowuje się tak jak woda, to dlatego musisz dać podkład, żeby farba nie spływała i nie robiła pustych oczek. Jak nie masz aero, to lepiej chyba kupić podkład samochodowy w sprayu. Surfacer jest celulozowy i pędzlem ciężko się go kładzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shant Napisano 3 Kwietnia 2013 Autor Share Napisano 3 Kwietnia 2013 To mogłem zostać przy olejakach.. po co sobie życie utrudniać.. ;). To może nie rozcieńczać jej, po jak rozcieńcze to tym bardziej nie będzie ładnie kryła i spływała.. Ile taki podkład może kosztować? Samo odtłuszczenie modelu nie wystarczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano 3 Kwietnia 2013 Share Napisano 3 Kwietnia 2013 Może i ja się dołączę,ja maluję wyłącznie pędzlem akrylami (ModelMaster ,Pactra Valleo i GunzeS.)farb nie rozcieńczam chyba że są za gęste ,a i to delikatnie. Nie używałem pigmentów MiG-a ,ale kupiłem gotowce firmy AK mam "Africa Dust Effect"i "Fuel Stains" i mogę je ze spokojnym sumieniem polecić, tanie nie są ale bardzo wydajne ,miałem pigmenty pustynne Valleo ale z przygotowaniem było dużo kłopotu. Farby olejne (artystyczne)są super jeżeli chodzi o wykonanie np. twarzy figurek czy śladów eksploatacji, akrylami nigdy nie osiągnie się takich odcieni. Co do surfacerów ,sidoluxów,i innych wynalazków to nie używam, łosza robię sobie sam z farb olejnych, podobnie jak kolor gąsiennicowy (kleję pancerkę).Jak dla mnie to możesz zapoznać się z różnymi technikami, ale nie bój się eksperymentować i spróbuj wypracować sobie coś własnego.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shant Napisano 3 Kwietnia 2013 Autor Share Napisano 3 Kwietnia 2013 Łosza robisz tak jak mówiłem? Olejaka rozcieńczasz z benzyną zapalniczkową i lecisz po akrylu? Co masz na myśli przez osiąganie takich odcieni z olejaków? "suchy pędzel" i do przodu A jak wyjdzie malowanie olejakiem po akrylu np? "zniszczy" on akryl? bo np niektóre elementy już pomalowane np akrylem chciałbym częściowo pokryć olejakiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano 5 Kwietnia 2013 Share Napisano 5 Kwietnia 2013 Sorki że nie odpowiedziałem od razu ale jak zwykle brak czasu,już szybko odpowiadam: łosza robię w sposób następujący do niewielkiej ilości rozpuszczalnika np. benzyny lakowej dodaję kroplami farbkę czarną, brązową aż do uzyskania lekko mętnej zawiesiny i następnie pokrywam wszelkie szczeliny w modelu oczywiście cienkim pędzelkiem i delikatnie .Co do farb olejnych ,malowałem twarze w figurkach skintonem w odp. barwach ale nie wyglądało to realistycznie znajomy polecił mi farby artystyczne "Renesans"które są w kolorach skinton cielisty, opalony,indianin, i ciemny brąz, człowieka maluję akrylem w odp. kolorze a następnie robię gęstszego łosza z odp.koloru lub np. mieszając je ze sobą i pokrywam delikwenta, w podobny sposób robię np. trzonki do narzędzi.Jeżeli malujesz olejnymi po akrylach to bój się nie zeżre go ja np. robię części metalowe do narzędzi w ten sposób że najpierw maluję je akrylem potem przecieram metalikiem olejnym w ten sposób robię też jakieś wytarcia stopni uchwytów przetarcia farby na skrzynkach, kanistrach,w bardzo podobny sposób maluję też gąsienice tylko kolor jest wtedy inny jest to mieszanka większej ilości czarnego, metalika i rdzawego oczywiście też olejne. Mam nadzieję że wyjaśniłem wszelkie Twoje wątpliwości jeżeli masz jakieś To pytaj jak będę to wiedział na pewno odpowiem .Pozdrawiam i miłej nocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.