Jacko Napisano 6 Kwietnia 2013 Share Napisano 6 Kwietnia 2013 Niedawno w końcu skończyłem taki niezbyt fajny ulepek. Kolor mało historyczny i niezbyt zgodny z rzeczywistością dla tego egzemplarza, ale najpierw na jakiejś stronie znalazłem, że to odpowiedni zamiennik dla tego z instrukcji, a później gdy już się doszukałem prawidłowego, to się przestraszyłem malowania pędzlem dużych powierzchni metalizerem i pozostał ten zielony. Części oczywiście nie bardzo chciały do siebie pasować, a oszklenie nawet całkiem nie. Po podpiłowaniu, przy próbie wygięcia (w gorącej wodzie) popękało i zmatowiało. Lakier błyszczący (Humbrol) po dwóch tygodniach schnięcia był cały czas mokry i poprzyklejało się do niego pełno paprochów i kurzu (nie mówiąc już o moich odciskach palców tu i ówdzie). Próbowałem to ratować akrylowym Motipem w sprayu i w zasadzie się udało, z tym, że na połowie skrzydła i w kilku innych miejscach wżarł się do samego plastiku. Wyszlifowałem te miejsca i jakoś połatałem, ale ślady zostały. Później połowa zestawowych kalek się rozpadła, ale na szczęście Jarek38 (tu wielkie podziękowania!) oprócz godeł SPL podarował mi również prawie cały komplet od tego zestawu, więc jakoś się udało. Linki zrobiłem z żyłki wędkarskiej i były całkiem ładnie ponaciągane, ale gdzieś tam wyczytałem, żeby je potraktować suszarką do włosów. Po tym zabiegu (zapewne na skutek przegrzania) zaczęły sobie smętnie zwisać, ale już nie miałem nerwów by je wymienić. Model niezbyt nadaje się do pokazywania, ale tak z kronikarskiego obowiązku... Trochę więcej zdjęć tutaj: http://modele.pomorze.pl/samoloty/rwd-8.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wachmistrz Napisano 6 Kwietnia 2013 Share Napisano 6 Kwietnia 2013 Heh, świetny opis powstania modelu, pełen drastycznych zdarzeń i zwrotów akcji Erwudziak faktycznie nieco heavy metalowy (osłona silnika nieco przyciężko wystylizowana - jakby była odlana z żeliwa). Ale ma swój urok. Z żyłkami mam dokładnie te same problemy, nijak nie chcą reagować prawidłowo na powietrze z suszarki (o płomieniu świecy nie wspominając). Na te linki, jak w RWD, super nadawałby się niklowo-srebrny drucik o przekroju 0,2 mm dostępny w sklepach modelarskich. Ma półsztywną strukturę i dobrze daje się formować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 6 Kwietnia 2013 Share Napisano 6 Kwietnia 2013 No to podziwiam za wytrwałość . Taką samą mam uwagę do silnika do mój przedmówca (przedpisarz?). Bardzo ciężko wyszła. Ale mam zastrzeżenia do zaczepów cięgien sterów. Wyszły Ci cokolwiek topornie... Może właśnie z tej przyczyny eRWuDziak wygląda przyciężkawo... Co do wiatrochroników to można użyć przezroczystego fragmenty opakowania np SuperGlue. Jest łukowo wyprofilowane i łatwo da się dorobić w miejsce zestawowych. Tak zrobiłem w RWD 5bis w 1:72. Przejrzystość doskonała, profil wiatrochronu też i dostępność materiału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacko Napisano 6 Kwietnia 2013 Autor Share Napisano 6 Kwietnia 2013 No niestety metalizer na silniku pędzlem nie chciał się ułożyć zbyt gładko. Trochę szlifowałem papierem, ale nie wyszło tak jak chciałem. W sumie jak był czysty, to aż tak nie było tego widać, ale później brud uwypuklił te nierówności. Znowu ścierać ten brud za mocno się bałem ze względu na te nieszczęsne lakiery, więc jest jak jest ;) Zbliżenia też lekko pomagają, bo na żywo wygląda troszkę lepiej. Co do tych zaczepów linek, to nie miałem kompletnie żadnego pomysłu jak to zrobić. W końcu przewierciłem, przewlekłem, zrobiłem pętelki, na to nałożyłem tulejki i zalałem w środku CA. Tulejki mają trochę za dużą średnicę i rzeczywiście wyszło topornie ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiedotow Napisano 7 Kwietnia 2013 Share Napisano 7 Kwietnia 2013 Jeśli chcesz uzyskać ładną tulejkę i określonym przekroju wewnętrznym to poszukaj dłuższy kawałek takiego drutu, nawlecz na niego patyczek kosmetyczny i rozciągnij nad świecą... Gwarantuję, że za pierwszym razem nie wyjdzie ale za kolejnym masz ładną "rureczkę" . Podobnie z patyczkami po lizakach. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurayahip Napisano 7 Kwietnia 2013 Share Napisano 7 Kwietnia 2013 Od biedy bez drucika wewnątrz też się uda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek38 Napisano 7 Kwietnia 2013 Share Napisano 7 Kwietnia 2013 Chwała Ci za to, że nie zarzuciłeś tematu i dokończyłeś model, pokazując efekt swojego wysiłku. Pewnie wiele rzeczy już sam dostrzegasz i wiesz co byś zrobił inaczej i dla tego podrzucę jedynie dwie sprawy, które można nawet teraz poprawić. Zacznę od napędów sterów; jeśli masz żarówkę energooszczędną gdzieś w lampce, to spróbuj do niej przybliżyć żyłki naciągów, jej temperatura jest odpowiednia do naciągnięcia się żyłek i na tyle bezpieczna, że nie przepali ich. Okapotowanie silnika można nawet w tej chwili pociągnąć Sidoluxem, bądź innym lakierem w połysku, następnie delikatnie przetrzeć papierkiem np. 2000 i pomalować pewnymi szybkimi pociągnięciami metalizerem, następnie zrobić tylko ślady poleru i to powinno wystarczyć, następnie sido/lakier i dopiero przeciągnąć po łączeniach blach czymś ciemnym. Jeżeli pomalujesz metalizerem, to koiste ślady poleru można uzyskać już zaobloną z jednej strony wykałaczką kręcąc nią w palcach, możesz też wyciąć z gumki szkolnej odpowiedni "grot", nabić to na wykałaczkę i taki narzędziem miejsce obok miejsca robić koliste ślady poleru kręcąc wykałaczką między palcami. Można jeszcze spokojnie z tego modelu więcej wyciągnąć - Do roboty! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.