BALROG Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 Mam po Pawliku model MI-24 z Trumpetera w skali 1:35 Dziś się dowiedziałem że chciał go zrobić w barwach lotnictwa polskiego z jednostki w Pruszczu Gdańskim, czyli z jednostki z jego miasta czy są gdzieś dostępne kalki w skali 1:35 do polskiej wersji I czy posiadacie jakieś fotki lub inne dokumentacje Będę wdzięczny za pomoc bo wolałbym zrobić tak jak chciał Pawlik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BALROG Posted April 10, 2013 Author Share Posted April 10, 2013 http://www.ww-model.pl/index.php?p7337,montex-decals-md4802-mi-24d-w-in-polish-air-force czy ten zestaw robiony jest też w 1:35 ?? bo nigdzie nie znajduje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
okotygrysa Posted April 10, 2013 Share Posted April 10, 2013 Myślę że nic więcej niż ty nie znalazłem ale... http://alldrawings.ru/cache/com_zoo/images/%20%D0%9C%D0%B8-24_31464f40275042d8821ea0d3a93a49cf.jpg http://www.airliners.net/search/photo.search?aircraft_genericsearch=%3D%22mil+mi-24%2F25%2F35%22&airlinesearch=&countrysearch=-+Pruszcz+Gdanski+%28EPPR%29&specialsearch=&keywords=&sort_order=photo_id+desc&page_limit=15&daterange=&range=&thumbnails=&engine_version=6.0 W ramach ciekawostki, gdzieś czytałem że dostały ostatnio "miniguny", specjalnie do afganu. Ale nie wiem czy te z Pruszcza. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BALROG Posted April 12, 2013 Author Share Posted April 12, 2013 Dziś dzwoniłem do jednostki w Pruszczu Gdańskim, postarają sie pomóc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BALROG Posted April 12, 2013 Author Share Posted April 12, 2013 Pepsi_Adam nie znam się na śmigłowcach raz tylko widziałem MI-24 w akcji na poligonie w drawsku no i raz leciałem to wszystko ( chociaż w sumie nie wiem czy my jeszcze jechaliśmy czy już lecieliśmy bo było nisko ) Wiedziałem tylko że to MI-24 i jakie ma uzbrojenie Nie interesowałem sie jakie ma silniki i która to modernizacja Dowiadywałem sie w jednostce bo szukam typu D/W by za dużo nie przerabiać Choć już widzę że podwozie jest do dupy Chciałbym zrobić go z jednostki w Pruszczu ale jeśli sie nie uda to zrobię z innej jednostki ale w polskim malowaniu Czy ma ktoś namiar na firmę Montex-detal bo to raczej nie to samo co Montex-masck Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BALROG Posted April 12, 2013 Author Share Posted April 12, 2013 chcę zrobić MI-24DW bo nie chce się bawić w przeróbki wszystkiego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacko Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 W razie czego, to mam trochę zdjęć "461", chociaż jego aktualne malowanie jakoś specjalnie atrakcyjne nie jest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qalimar Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Ok, pomogę. Zaczynamy na wstępie od fotografii modelu- na jakim etapie jesteś? Druga sprawa- na tym etapie wybierz wersję W, czy D? Uzbrojenie w modelu masz do wersji W- to w zasadzie jest wyznacznikiem, reszta to kosmetyka. Wybierz również konkretny egzemplarz z danego okresu (kamuflaż, czy zielony, a jeśli zielony to przed modernizacją, czy po (zielona kabina, czy czarna)). Masz tu trochę zdjęć: http://www.airplane-pictures.net/operator.php?p=1113 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BALROG Posted April 12, 2013 Author Share Posted April 12, 2013 uzbrojenie jest do wszystkich wersji bo jest też PPK malutka w Pruszczu były i są MI-24DW a na pewno niema Mi-24W Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qalimar Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 No to pokaż mi wersję DW skoro się tak upierasz...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BALROG Posted April 12, 2013 Author Share Posted April 12, 2013 No to pokaż mi wersję DW skoro się tak upierasz...... JA sie nieznam ale gość mi wyjaśnił że modernizowano D do standartu W i dostawały oznaczenie DW Jeśli tak nie jest to zrobię jakiegoś ciapaka w wersji MI-24W z Inowrocławia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qalimar Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Wprowadził Cię w błąd. Do żadnego standardu W, D nie zmodernizowano. Obie wersje pozostawiono z tym samym uzbrojeniem jakie było, doposażono tylko w nowe środki łączności i dostosowano do NVG. Wg logiki tego faceta skoro powstała wersja DW, to zmodernizowane W jak by się miały nazywać WD? A może WW? Nazwy pozostały stare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacko Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Zdaje się, że tylko jeden egzemplarz (731?) jest jakąś hybrydą W i D. O ile się nie mylę, to po wypadku do wersji W wstawiono elementy (belkę ogonową i skrzydła?) od D. Ale oznaczenie i tak pozostało W. Tu jest spis naszych Mi-24: http://gdziewojsko.wordpress.com/listy/mi-24 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
qalimar Posted April 12, 2013 Share Posted April 12, 2013 Dobrze mówisz- tu jest wątek o tej hybrydzie: viewtopic.php?f=86&t=34434&start=30 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yahata Posted April 13, 2013 Share Posted April 13, 2013 Nie jest prawdą, że śmigłowca z Pruszcza mają "archaiczne silniki" w porównaniu do W z Inowrocławia. Żeby nie wchodzić w szczegóły spora część wersji D ma takie same silniki jak wersja W. Generalnie pozostałe "archaiczne" silniki mają taką samą moc, nawet większy resurs godzinowy, ale inną charakterystykę wysokościową. Były na terenie naszego kraju trzy egzemplarze "przejściowe" pomiędzy wersją D i W. Z mocowaniem do rozpraszaczy gazów wylotowych, z piankowym wypełnieniem zbiorników paliwa (w teorii samozasklepiającym się) z wersji W jednak z systemem uzbrojenia i z instalacją paliwową zbiorników dodatkowych z wersji D. Został się tylko jeden. Poszczególne serie 103,110,220,340,410 różnią się od siebie małymi, lub większymi szczegółami. EDIT-chociaż mówienie W Polsce o wersji DW jest nadinterpretacją, niepotwierdzoną żadną dokumentacją Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BALROG Posted April 13, 2013 Author Share Posted April 13, 2013 Czemu KIWI chodzi o nielota ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
okonek Posted April 15, 2013 Share Posted April 15, 2013 Były na terenie naszego kraju trzy egzemplarze "przejściowe" pomiędzy wersją D i W. Masz na mysli 584, 585 ? a który to ten trzeci Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
yahata Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 (edited) 584, 585 i w darze od NAL był 586 o ile dobrze pamiętam. Z jakichś powodów kadłub był sobie w WZL, potem go nie było. To było chwilę po lądowaniu na Groniku i rozbiciu W. Nie mam wiedzy, ale może został zużyty do poskładania 731. EDYCJA:Podzwonię i popytam, bo w spisach DDR brak takiej maszyny (586), a jestem niemalże pewien że taką skorupę widziałem około 1999 roku na Lublinku. Edited April 19, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.