Jump to content

Hardox 400 jak zrobic?


Recommended Posts

Panowie Drodzy

Mam zamiar pobawić się w wykonanie tego guntruck'a

irak447_zpsc49f0468.jpg

 

macie jakiś sprawdzony sposób na zrobienie takiego efektu na płytach?

tu podobna sprawa- Hardox 400

irak891_zps1befb387.jpg

 

tu oryginalne płyty fabryczne

http://www.google.pl/search?q=hardox+400&rlz=1R2NDKB_plPL541&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=dnPvUefdOcXdsgap7IHYBg&sqi=2&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1366&bih=576

 

będę wdzięczny za pomoc

Link to comment
Share on other sites

Ja tu widzę 2 drogi albo akryle i glazing w kolorach ciemna i jasna rdza z wyłączeniem pośredniej + efekty porysowania; nieregularności robimy suchym pędzlem w kolorze ciemniejszym na przygotowanej na wcześniej położonych jaśniejszych warstwach.

 

2 droga pigmenty i white spirit.

 

Moim zdaniem najlepiej byłoby połączyć obie techniki czyli dać parę glazów ciemną i jasną rdzą na płytę pokrytą metalizerem koloru stali lub ciemnej stali; żelaza tak robię np z tłumikami - metalizer pokrywam kolorem do 90 -95%. A potem można spróbować wykończyć pigmentem i white spirit.

 

Wiem, że całość brzmi skomplikowanie. Spróbuj na początek tak. pomaluj próbny element metalizerem ciemne żelazo i zrób glaze z ciemnej rdzy np vallejo PA 302 + glaze medium 596. Jak uznasz, że efekt daje radę możesz iść dalej czyli kolejne warstwy w celu intensyfikacji koloru i pokrycia metalizera, potem ewentualnie pigmenty. Spróbuj osiągnąć to poniżej, płyty są podobne tylko większe i bardziej pokryte kolorem ale to nie problem bo malujący decyduje.

 

exhaust12.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze sobie coś przypomniałem - kiedyś robiłem guntruck też humvee z podobnymi płytami i w celu ułatwienia dałem pełne pokrycie dark rustem PA 302 vallejo z aerografu jako bazę - wyszły takie ładne ciemne płyty - na to poszły delikatne glaze'y z light rust PA vallejo i było fajnie - ot taka wariacja nt tego co wcześniej napisałem po prostu zamiast początkowo metalizerem pracujemy brązową bazą.

 

Na koniec można dać pigmenty i przejechać white spirit jak w poprzednim podejściu. A samym metalizerem można drybrushować krawędzie. Kwestia czy wolisz najpierw dać metalizer i go stopniowo pokryć czy dać wpierw kolory i potem zaakcentopwać delikatnie metal - kewstia preferencji.

 

Sorry za zamieszanie ale oba podejścia się sprawdzą po prostu trochę inna kombinacja.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.