tombie01 Napisano 30 Sierpnia 2013 Share Napisano 30 Sierpnia 2013 Witam po dłuższej przerwie, generalnie latem odstawiam trochę modelarstwo ale przyszedł czas na małą wprawkę przed sezonem jesienno zimowym. Co prawda do tego powrotu jeszcze w środku lata skłonił mnie konkursik na starym PWMie ale forum z nieznanych przyczyn zdechło a robiony przeze mnie Spitfire MkV Trop również nie miał szczęścia więc zamknąłem go w pudełku a z szafy zdjąłem zalegającego tam już dwa lata MIGa - 3 w skali 1:32. To mój pierwszy model w tej skali i pierwszy z Trampka także mam mały (albo duży) rekonesans. pierwsze wrażenie to to że plastik tego producenta jest dość kruchy i na początek złamałem poprzeczkę konstrukcji fotela i musiałem ją dorabiać z profilu ponieważ model jest dość prosty poszło szybko krótkie podsumowanie - skala 1:32 skleja się rewelacyjnie; sam model nie jest idealnie spasowany trzeba się trochę pomęczyć; dużo przyjemniej wydobywa się z detali szczegóły - np tablica zegarów, no cóż walczę dalej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek K Napisano 1 Września 2013 Share Napisano 1 Września 2013 Model faktycznie prosty ale i mało detali w pudle. Pasowanie nie takie złe. Można go potraktować wręcz relaksacyjnie. Malowanie zimowe to zupełnie inna sprawa, uważam że trudne bo monochromatyczne a w dodatku wiekszość była kryta sklejką więc i podziału blach mało stąd problem ze zróznicowaniem powierzchni. Generalnie miał rasową sylwetką mysliwca i może być atrakcyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 2 Września 2013 Autor Share Napisano 2 Września 2013 ...w dodatku wiekszość była kryta sklejką więc i podziału blach mało... zaraz - ale wie ktoś co dokładnie było kryte skleją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek K Napisano 2 Września 2013 Share Napisano 2 Września 2013 Z tego co mi wiadomo poza częścią centralną kadłuba, okapotowaniu silnika i części skrzydeł do wysokości końca wnęk podwozia oraz statecznikach to cała reszta była "drewiakiem" Tu masz linka: http://mig3.sovietwarplanes.com/mig3/external.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 2 Września 2013 Autor Share Napisano 2 Września 2013 Bardzo fajny link Jacku - dzięki wielkie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek K Napisano 2 Września 2013 Share Napisano 2 Września 2013 Sam sporo czerpałem z tej stronki przy budowie swojego Miga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bojar Napisano 3 Września 2013 Share Napisano 3 Września 2013 Napisz coś o tym patencie Trumpetera na ruchome powierzchnie sterowe. Chodzi o te zawiasy z części fototrawionych i metalowych pręcików. Sprawdza się to w praktyce? Nie ma zbyt dużych luzów i jak ze spasowaniem po sklejeniu, nie ma szczelin? Mam kilka Trumpków w 1/32 w szafie i jestem ciekawy czy warto stosować takie rozwiazanie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 4 Września 2013 Autor Share Napisano 4 Września 2013 Napisz coś o tym patencie Trumpetera na ruchome powierzchnie sterowe.... generalnie montaż bardzo przyjemny elementy nie zawadzają o drugi element przy łączeniu połówek w związku z czym nie powstają szpary. elemnty zachowały symetrię w skali całego modelu po sklejeniu wszystkiego w całość. Pojawił się natomiast problem którego nie wyłapałem przed sklejeniem i przy montażu, iż stery na prawym i lewyk skrzydle oraz lotkach osiągają różne konty maksymalnego odchylenia - no cóz na przyszlość będę mądrzejszy na zdjęciu stery w maksymalnym odchyleniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek K Napisano 4 Września 2013 Share Napisano 4 Września 2013 Coś musiało Ci póść nie tak jak trzeba. stery wychylaja sie jednakowo. Może gdzieś Ci blokuje kropelka kleju albo coś innego. Ja w swoim Migu dokleiłem wszystkie ruchome części na sam koniec po pomalowaniu wszystkiego. Ruchome powierzchnie sterowe i lotki pomalowałem oddzielnie. Żeby tak wkleić obciąłem końcówki zaczepów z elementów fototrawionych, znacznie mi to ułatwiło malowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bojar Napisano 5 Września 2013 Share Napisano 5 Września 2013 Jacek K - bardzo dobry pomysł! O takie porady właśnie chodzi! Dzięki i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 8 Września 2013 Autor Share Napisano 8 Września 2013 Ja niestety nie wpadłem na ten zabieg wcześniej, próby szlifowania szczeliny miedzy sterami a płatowcami nie przyniosły efektu, Zmeczyłem parę elementów - przejrzałem dokuemntacje techniczną (dzieki Jacek) i samolot faktycznie był w połowie metalowy w połowie drewniany (widać to już na moich zdjeciach ponieważ na srebrno pomalowałem tylko elementy z metalu). Z czarno-białych zdjęć nie widać jak było impregnowane drewno (raczej na jakiś ciemny kolor) ale nikt nie jest tego pewien. Generalnie wiemy że farba słabo się trzymała zarówno jednego jak i drugiego materiału; ale suma sumarum raczej nie będę robił mocno obdartej wersji a więc krótka relacja przed preszajdingiem choć zastanawiam się czy nie jest on tutaj zbędny - doradzcie?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek K Napisano 8 Września 2013 Share Napisano 8 Września 2013 Szybko działasz. Nie zdążyłem ostrzec Cie o wiatrochronie. W zestawie ma on dwie pionowe poprzeczki a w rzeczywistości ich nie było. Był tylko bardziej matowy ślad po klejeniu poszczególnych kawałków plexi w tym misjscu. Sam popełniłem tego babolka i potem odrywałem i przerabiałem wiatrochron. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 8 Września 2013 Autor Share Napisano 8 Września 2013 no to trampek walnął minę też nie wyłapałem tego z Twojego warsztatu choć go przeglądałem - problem dodatkowo w moim przypadku powoduje to iż wiatrochron przykleiłem CA ponieważ jego konstrukcja w tym modelu pozwala, zobacze może uda mi się go oderwać, na razie wysycha mi lakier błyszczący na 'sklejce' - fak faktem dzięki za radę ale vene to mi trochę zgasiłeś jak na niedzielne popołudnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek K Napisano 8 Września 2013 Share Napisano 8 Września 2013 No akurat nie było moim celem gaszenie zapału ale ak juz pisałem idziesz jak burza i nie sposób nadązyć za Tobą . Ja popełniłem ten sam błąd-niestety. Koledzy będący w temacie pisali, że te wiatrochrony rozklejały sie po kilku lotach i naprawiano je wstawiając płaskowniczki w miejscu klejenia a potem skręcali śrubami lub nitowali. Od biedy można więc zostawić w takiej wersji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 8 Września 2013 Autor Share Napisano 8 Września 2013 ... Od biedy można więc zostawić w takiej wersji. 'aś to mnie teraz zainponował wąski' - dzięki tej wiadomości będę sklejał dalej cały niedzielny wieczór a nie zastanawiał się jak tu odkleić to ustrojstwo, poniżej zgodnie również z Twoją pomocą zrobiony podkład z podziałem na elementy stalowe i drewniane niedziela przyniosła może nie wiele widocznych rezultatów ale dłubałem sporo - dużo kłopotu przysporzyły mi ślady po wypychaczach na klapach podwozia, niestety model robię prosto z pudla i nie mogłem sobie pozwolić na ich zeszlifowanie i przyklejenie elementu fototrawionego (przynajmniej tak mi się wydaje z warsztatu Jacka) dlatego mozolnie nakładam szpachlę i szlifuję oczywiście zrobiłem podkład pod elementy drewniane w kolorze jasnego drewna a nastepnie 'zaipregnowałem' preszajding oczywiście ciemny szary pod okopcenia trysnę bardzo subtelnie czarny i będę powoli kończył na dzisiaj PS Jacek 'strzałe' kleiłeś z kalki czy malowałeś ? ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek K Napisano 8 Września 2013 Share Napisano 8 Września 2013 Na moim Migu nie ma kalek. Wszystko malowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek K Napisano 9 Września 2013 Share Napisano 9 Września 2013 E tam, chłopaki nie przesadzajcie. Lubię podglądać prace innych.Myślę, że na frum zawsze można znaleźć coś dla siebie, w swoich klimatach. W tym wypadku niedawno sam pracowałem nad tym modelem dlatego coś tam mogę podpowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 13 Września 2013 Autor Share Napisano 13 Września 2013 Zastanawia mnie jeszcze spód samolotu wydaje mi się Jacku że użyłeś bardziej błęgitnego odcienia szarości niż wskazuje to instrukcja - będę wdzięczny za radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek K Napisano 14 Września 2013 Share Napisano 14 Września 2013 W instrukcji był podany jakiś dziwny kolor(o ile pamiętam to szary morski???) Ja użyłem Pactry A 109 Russian light blue Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 14 Września 2013 Autor Share Napisano 14 Września 2013 Dzięki Jacku niestety moja skromna paleta barw pactry nie zawiera tego koloru; faktycznie z podesłanego przez Ciebie linku wynika że samolot w oznakowaniu "za ojczyznę" miał błękitny spód choć zdarzały się wersje zimowy ze spodem szarym - myślę że ten wskazany w instrukcji C305 byłby właściwy ale ja robię akurat ten sam samolot co Ty; poniższe zdjęcie prezentuje skromny preszajding i cieniowanie oraz na obudowie chłodnicy widać próbę tego szarego koloru ale znalazłem coś zbliżonego z Gunce C74 próba na łyżce choć nie za bardzo widoczna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 20 Września 2013 Autor Share Napisano 20 Września 2013 piątkowa aktualizacja warsztatu - mam nadzieję że ten łikend będzie równie owocny jak poprzedni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 21 Września 2013 Autor Share Napisano 21 Września 2013 na dzisiaj mam dość jutro będę brudził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławekb Napisano 21 Września 2013 Share Napisano 21 Września 2013 dla mnie BOMBA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 21 Września 2013 Share Napisano 21 Września 2013 Git majonez. Obicia pierwsza klasa. Tylko miejscami szpary widać, ze łojezu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacek K Napisano 21 Września 2013 Share Napisano 21 Września 2013 Szpary trochę faktycznie widać ale jeśli chodzi o obicia góry to raczej spod białego powinien przebijać zielony i najpierw do niego powinny być te obicia a dopiero później do blachy(większość samolotów latających zimą była po prostu przemalowana z letniego kamo). Ta biała farba schodziła dość łatwo bo była zmywalna dlatego tego zielonego też trochę powinno być. Poza tym całkiem fajnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.