Skocz do zawartości

Pierwszy model- Bf 109 Zvezda 1:48 nr 4806


Snafu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Przyszedł w końcu czas aby coś skleić.

Pierwsze narzędzia skompletowane więc do dzieła.

Bardzo spodobały mi się krążące po necie fotki gotowego modelu, dlatego taki a nie inny wybór

syt4saF.jpg

 

Podstawowe narzędzia pracy. Na razie strasznie ubogo: Nożyk Excel, piłki od OLFY, nitownica Rivet-R z 4 różnymi "zębami", pinceta, nożyczki, klej Revell. Dodatkowo kupiłem Aerograf S&H Ultra i kompresorek AS-186 z 3l zbiornikiem (zdjęcia i coś od siebie na ten temat wrzucę później.

ggl2Fum.jpg

 

A tutaj pierwsze zdjęcia modelu.

FUxyvm5.jpg

EHTZsnm.jpg

 

I tutaj pojawia się pytanko, czy skleić cały silnik z wyposażeniem i dopiero malować, czy malować na odpowiednie kolory dane elementy i dopiero sklejać do kupy?

Malować planuje farbami akrylowymi Pactry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj pojawia się pytanko, czy skleić cały silnik z wyposażeniem i dopiero malować, czy malować na odpowiednie kolory dane elementy i dopiero sklejać do kupy?
Na to pytanie zawsze jest jedna odpowiedź: jak Ci wygodniej. Przemyśl dobrze czy przyklejony element dasz radę pomalować kolorem innym niż wszystko dookoła nie brudząc innych części. I pomyśl również nad tym czy jesteś w stanie przykleić pomalowaną część tak, żeby nie było widać śladu kleju i żeby dobrze pasowało. Pomalowane części lepiej kleić klejem typu Kropelka.

 

Możesz zrobić zdjęcie kalek do tego modelu? W F-3 są beznadziejne, prawdopodobnie będziesz musiał dokupić jakieś lepsze żeby to ładnie wyglądało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update

AO7lX8t.jpg

WnOhozB.jpg

 

zdjęcia kalek

A4OjsGR.jpg

iwzuYmK.jpg

q55BvdB.jpg

 

Spis kolorków

wCGRcvw.jpg

 

Potrzebuję sprawdzenia i pomocy z niektórymi kolorkami.

Humbrol----Pactra

145 ---- a37

56 ---- ???

27003 ---- ???

53 ---- a54

113 ---- a51

60 ---- ???

67 ---- ???

24 ---- ???

34 ---- a47

33 ---- a46

31 ---- ???

62 ---- ???

125 ---- ???

79 ---- ???

117 ---- a33

26 ---- ???

61 ---- a19

116 ---- a29

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

145 ---- a37

56 ---- A74

27003 ---- A75 (po prostu stalowy)

53 ---- a54

113 ---- a51

60 ---- A79

67 ---- A107

24 ---- MODEL MASTER 4721

34 ---- a47

33 ---- a46

31 ---- A83

62 ---- A17

125 ---- A37

79 ---- trzeba eksperymentować dość ciemny kolor można zmieszać szary z czarnym

117 ---- a33

26 ---- NIE MA ALE JEST POLISH KHAKI 1 i 2 a67, i a69

61 ---- a19

116 ---- a29

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace posuwają się powoli na przód.

WTxJ0Ab.jpg

3iTyYmq.jpg

 

W poniedziałek postaram się zakupić farby i zacznę malowanie.

Do mycia aerografu lepiej używać acetonu technicznego czy może czegoś innego?

Silnik i elementy kabiny przed malowanie potraktować podkładem czy można pominąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O cleanluxie tez słyszałem ale podobno jest bardzo agresywny dla aero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawością będę śledził warsztat.

 

W poprzednim meserku wypuszczonym przez Zvezdę kalki są tragiczne. W tym prawdopodobnie też są nie lepsze. Sam nie ich jeszcze nie używałem - mój czeka grzecznie w pudełku. Może warto rozważyć zakup kalek?

 

Jakie farby chcesz kupić?

Osobiście polecam Gunze. Do wnętrza kabiny potrzebujesz odpowiednika RLM 66.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wcześniej wspominałem chcę używać Pactry, głownie ze względów na ich cenę.

Najpierw chcę skompletować podstawowe kolorki, a później będę je zastępował czymś lepszym.

Przyglądam się kolektorom wydechowym i szukam sposobu na ich lepsze wykonanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wcześniej wspominałem chcę używać Pactry, głownie ze względów na ich cenę.

Najpierw chcę skompletować podstawowe kolorki, a później będę je zastępował czymś lepszym

 

Też tak oszczędzałem , teraz żałuję Dlatego postanowiłem skupic się na jednym temacie i kupic podstwowe kolory gunze.

Używam cleanluxa za każdym razem i jeszcze nić mi nie zrobił z aero.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli ci śmierdzenie chemii nie przeszkadza to zamiast zabawy w cleanlux kup od razu płyn do mycia aerofrafu Tamyi lub Gunze (Airbrush Cleaner) tani nie jest ale bardzo wydajny i zmywa WSZYSTKO i ZAWSZE, w przeciwieństwie do acetonu nie niszczy uszczelek gumowych, chcesz malować Pactrą - ona jest trudna do wymycia z aerografu, ja z nią miałem sporo przejścia, w/w płyny zamknęły temat i od paru lat zero problemów, czy to z EW770, czy to z psikawką ze zbiorniczniek od spodo taki prosty z castoraby czy Rich AB200 i AB300 którymi maluje obecnie (w PL bardziej znane są ich chińskie kopie).

 

Jeszcze 2 słowa co do farb, nie wiem czym rozcieńczasz/chcesz rozcieńczać, jeżeli Pactrami chcesz uzyskiwać dobre rezultaty aerografem to od razu kup Gunze Levelling Thinner (żółto granatowa etykieta), żadnej wody, tylko to - farba zachowuje się z nim doskonale, mimo że to aktyl to można malować spokojnie dłuższy czas, schnie na modelu szybko. Też używam sporo Pactr ze względu na sporo ciekawych kolorów i dobrą cenę.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.