Snafu Napisano 21 Września 2013 Share Napisano 21 Września 2013 Witam. Przyszedł w końcu czas aby coś skleić. Pierwsze narzędzia skompletowane więc do dzieła. Bardzo spodobały mi się krążące po necie fotki gotowego modelu, dlatego taki a nie inny wybór Podstawowe narzędzia pracy. Na razie strasznie ubogo: Nożyk Excel, piłki od OLFY, nitownica Rivet-R z 4 różnymi "zębami", pinceta, nożyczki, klej Revell. Dodatkowo kupiłem Aerograf S&H Ultra i kompresorek AS-186 z 3l zbiornikiem (zdjęcia i coś od siebie na ten temat wrzucę później. A tutaj pierwsze zdjęcia modelu. I tutaj pojawia się pytanko, czy skleić cały silnik z wyposażeniem i dopiero malować, czy malować na odpowiednie kolory dane elementy i dopiero sklejać do kupy? Malować planuje farbami akrylowymi Pactry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostach Napisano 21 Września 2013 Share Napisano 21 Września 2013 I tutaj pojawia się pytanko, czy skleić cały silnik z wyposażeniem i dopiero malować, czy malować na odpowiednie kolory dane elementy i dopiero sklejać do kupy? Na to pytanie zawsze jest jedna odpowiedź: jak Ci wygodniej. Przemyśl dobrze czy przyklejony element dasz radę pomalować kolorem innym niż wszystko dookoła nie brudząc innych części. I pomyśl również nad tym czy jesteś w stanie przykleić pomalowaną część tak, żeby nie było widać śladu kleju i żeby dobrze pasowało. Pomalowane części lepiej kleić klejem typu Kropelka. Możesz zrobić zdjęcie kalek do tego modelu? W F-3 są beznadziejne, prawdopodobnie będziesz musiał dokupić jakieś lepsze żeby to ładnie wyglądało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mikele Napisano 21 Września 2013 Share Napisano 21 Września 2013 To zalezy, która forma będzie bardziej Ci odpowiadać. Ja, klejąc silnik, maluję detale osobno i doklejam kolejno do korpusu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snafu Napisano 21 Września 2013 Autor Share Napisano 21 Września 2013 Mały update zdjęcia kalek Spis kolorków Potrzebuję sprawdzenia i pomocy z niektórymi kolorkami. Humbrol----Pactra 145 ---- a37 56 ---- ??? 27003 ---- ??? 53 ---- a54 113 ---- a51 60 ---- ??? 67 ---- ??? 24 ---- ??? 34 ---- a47 33 ---- a46 31 ---- ??? 62 ---- ??? 125 ---- ??? 79 ---- ??? 117 ---- a33 26 ---- ??? 61 ---- a19 116 ---- a29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 21 Września 2013 Share Napisano 21 Września 2013 145 ---- a37 56 ---- A74 27003 ---- A75 (po prostu stalowy) 53 ---- a54 113 ---- a51 60 ---- A79 67 ---- A107 24 ---- MODEL MASTER 4721 34 ---- a47 33 ---- a46 31 ---- A83 62 ---- A17 125 ---- A37 79 ---- trzeba eksperymentować dość ciemny kolor można zmieszać szary z czarnym 117 ---- a33 26 ---- NIE MA ALE JEST POLISH KHAKI 1 i 2 a67, i a69 61 ---- a19 116 ---- a29 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snafu Napisano 22 Września 2013 Autor Share Napisano 22 Września 2013 Prace posuwają się powoli na przód. W poniedziałek postaram się zakupić farby i zacznę malowanie. Do mycia aerografu lepiej używać acetonu technicznego czy może czegoś innego? Silnik i elementy kabiny przed malowanie potraktować podkładem czy można pominąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bahamut24 Napisano 22 Września 2013 Share Napisano 22 Września 2013 Ja używam Cleanlux'a zmywacz do sidoluxu do kupienia w drogeriach i tesco. Jestem ciekaw tego messerka i będę zaglądać. A podkładem traktuję wszystkie elementy malowane , ale to też zależy od farb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snafu Napisano 22 Września 2013 Autor Share Napisano 22 Września 2013 O cleanluxie tez słyszałem ale podobno jest bardzo agresywny dla aero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Aphar Napisano 22 Września 2013 Share Napisano 22 Września 2013 Z ciekawością będę śledził warsztat. W poprzednim meserku wypuszczonym przez Zvezdę kalki są tragiczne. W tym prawdopodobnie też są nie lepsze. Sam nie ich jeszcze nie używałem - mój czeka grzecznie w pudełku. Może warto rozważyć zakup kalek? Jakie farby chcesz kupić? Osobiście polecam Gunze. Do wnętrza kabiny potrzebujesz odpowiednika RLM 66. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Snafu Napisano 22 Września 2013 Autor Share Napisano 22 Września 2013 Jak już wcześniej wspominałem chcę używać Pactry, głownie ze względów na ich cenę. Najpierw chcę skompletować podstawowe kolorki, a później będę je zastępował czymś lepszym. Przyglądam się kolektorom wydechowym i szukam sposobu na ich lepsze wykonanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bahamut24 Napisano 22 Września 2013 Share Napisano 22 Września 2013 Jak już wcześniej wspominałem chcę używać Pactry, głownie ze względów na ich cenę. Najpierw chcę skompletować podstawowe kolorki, a później będę je zastępował czymś lepszym Też tak oszczędzałem , teraz żałuję Dlatego postanowiłem skupic się na jednym temacie i kupic podstwowe kolory gunze. Używam cleanluxa za każdym razem i jeszcze nić mi nie zrobił z aero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wuwumaster Napisano 28 Września 2013 Share Napisano 28 Września 2013 jeżeli ci śmierdzenie chemii nie przeszkadza to zamiast zabawy w cleanlux kup od razu płyn do mycia aerofrafu Tamyi lub Gunze (Airbrush Cleaner) tani nie jest ale bardzo wydajny i zmywa WSZYSTKO i ZAWSZE, w przeciwieństwie do acetonu nie niszczy uszczelek gumowych, chcesz malować Pactrą - ona jest trudna do wymycia z aerografu, ja z nią miałem sporo przejścia, w/w płyny zamknęły temat i od paru lat zero problemów, czy to z EW770, czy to z psikawką ze zbiorniczniek od spodo taki prosty z castoraby czy Rich AB200 i AB300 którymi maluje obecnie (w PL bardziej znane są ich chińskie kopie). Jeszcze 2 słowa co do farb, nie wiem czym rozcieńczasz/chcesz rozcieńczać, jeżeli Pactrami chcesz uzyskiwać dobre rezultaty aerografem to od razu kup Gunze Levelling Thinner (żółto granatowa etykieta), żadnej wody, tylko to - farba zachowuje się z nim doskonale, mimo że to aktyl to można malować spokojnie dłuższy czas, schnie na modelu szybko. Też używam sporo Pactr ze względu na sporo ciekawych kolorów i dobrą cenę. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.