manas Napisano 6 Grudnia 2013 Share Napisano 6 Grudnia 2013 http://www.eduard.com/store/Eduard/Plastic-kits/Profipack/Aircraft/1-48/Spitfire-Mk-IXc-early-version-1-48.html?utm_source=eshop&utm_medium=banner&utm_content=570x300%231&utm_campaign=8282-EN Koledzy spitfajerowcy! Czy propozycje (kalki, kolory, schemat kamo) edka co do EN315 majà coś wspolnego z prawdą historyczną (cokolwiek to znaczy w odniesieniu do maszyn sprzed siedemdziesięciu lat) czy tez wymagają krytycznego podejscia a moze w ogole to SF? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Desaxe Napisano 6 Grudnia 2013 Share Napisano 6 Grudnia 2013 Zasadniczo schemat maszyny z Cyrku Skalskiego jest spoko, kiedyś błędnie przedstawiano tę maszynę z czerwonymi literami kodowymi, poniżej masz jedną z fotek spitów z PFT: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 6 Grudnia 2013 Share Napisano 6 Grudnia 2013 http://www.eduard.com/store/Eduard/Plastic-kits/Profipack/Aircraft/1-48/Spitfire-Mk-IXc-early-version-1-48.html?utm_source=eshop&utm_medium=banner&utm_content=570x300%231&utm_campaign=8282-EN Koledzy spitfajerowcy! Czy propozycje (kalki, kolory, schemat kamo) edka co do EN315 majà coś wspolnego z prawdą historyczną (cokolwiek to znaczy w odniesieniu do maszyn sprzed siedemdziesięciu lat) czy tez wymagają krytycznego podejscia a moze w ogole to SF? Dla mnie jest to bardzo wierna rekonstrukcja malowania tej maszyny. Można się czepiać np. innych niż u Matusiaka kształtów plam, szczególnie na usterzeniu. Kolory są moim zdaniem prawidłowe. Jest ustne świadectwo mechanika zajmującego się tym samolotem, które nie potwierdza żadnej z alternatywnych wersji malowania ZX-6, które zresztą były zawsze poparte raczej słabymi poszlakami . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Banny Napisano 6 Grudnia 2013 Share Napisano 6 Grudnia 2013 ... które zresztą były zawsze poparte raczej słabymi poszlakami No, te "słabe poszlaki" to archiwalne zdjęcia tego konkretnie egzemplarza... Zdjęcia zresztą znane i każdy może je sam zinterpretować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 6 Grudnia 2013 Share Napisano 6 Grudnia 2013 ... które zresztą były zawsze poparte raczej słabymi poszlakami No, te "słabe poszlaki" to archiwalne zdjęcia tego konkretnie egzemplarza... Zdjęcia zresztą znane i każdy może je sam zinterpretować. Jedna seria zdjęć, gdzie maszyna wygląda dość dziwnie , w sposób dający pole do popisu wszystkim widzącym kolory na monochromatycznym zdjęciu. Przy czym inne zdjęcia tego samolotu już nie pokazują żadnych odmienności. No i wspomniana relacja ustna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 7 Grudnia 2013 Autor Share Napisano 7 Grudnia 2013 Dzięki za wszystkie dotychczasowe uwagi W tzw. miedzyczasie przeczytałem wątek na pwm dotyczàcy malowań spitów PFT, dla osoby nie wprowadzonej głęboko w temat i nie mogącej wyrobic sobie wlasnego poglądu, oparcie się na schemacie pudełkowym jest chyba najsensowniejsze : ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 7 Grudnia 2013 Share Napisano 7 Grudnia 2013 oparcie się na schemacie pudełkowym jest chyba najsensowniejsze : ) Poza statecznikiem pionowym, bo to co zrobił Eduard jest oparte na ich interpretacji jednego zdjęcia, ale niekoniecznie bierze pod uwagę inne okoliczności. Moim zdaniem plamy były standardowe, bez tej odmienności jaką znajdziesz w instrukcji. Ja nie wierzę w żółte krawędzie natarcia (tylko nie pokazujcie mi tu P-40). Niewątpliwie samolot w fabryce otrzymał te żółte krawędzie. Pytanie jest , czy nawet jeśli je zamalowano, to jak dokładnie , czy też jak szybko odsłoniły się w wyniku przetarć w czasie eksploatacji? Ja bym je tam jednak widział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 7 Grudnia 2013 Autor Share Napisano 7 Grudnia 2013 /.../ Poza statecznikiem pionowym/.../ Jasne. Jak rozumiem, gunziaki c 21, 369 i 370 dajo rade? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 13 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 13 Stycznia 2014 Jest to niewątpliwie najlepszy model, jaki kiedykolwiek lepiłem. Szkoda że nie lubię Spitów ani w ogole WW2, bo bym se ich nastukał ze stopare;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manas Napisano 22 Stycznia 2014 Autor Share Napisano 22 Stycznia 2014 Ten EN315 miał anteny IFF (kadłub-usterzenie)? Na fotkach ich nie widzę, ale może...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.