elextronoid Napisano 24 Grudnia 2013 Share Napisano 24 Grudnia 2013 Potrzebuję pomocy w postarzaniu silnika nie wiem jak to zrobić a w internecie nie znalazłem nic ciekawego na ten temat.Jakby ktoś podpowiedział jakieś techniki to był bym bardzo wdzięczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano 24 Grudnia 2013 Share Napisano 24 Grudnia 2013 A od czego ma być ten silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elextronoid Napisano 24 Grudnia 2013 Autor Share Napisano 24 Grudnia 2013 samolot a konkretnie Spitfire ale chodzi mi o ogólne porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano 25 Grudnia 2013 Share Napisano 25 Grudnia 2013 Jak masz dostęp do auta otwórz maskę i obejrzyj , przy czym w silnikach lotniczych raczej nie powinien występować kurz,błoto za to w dużej ilości wycieki oleju, paliwa, gilkolu. W czasie lotów ,walk powietrznych silniki były narażone na olbrzymie przeciążenia,pracę na pełnych obrotach i ogólnie ekstremalne warunki pracy dlatego nie wytrzymywały uszczelnienia i silniki ciekły z każdego możliwego miejsca i nikt ich specjalnie nie czyścił(były inne ważniejsze prace).Możesz też zardzewić kolektory i rury wydechowe gdyż jako że często były przegrzewane to i rdza je częściej brała. A na pewno we wszystkich zagłębieniach i przetłoczeniach gromadził się tłusty brud. Pozdrawiam M1A1(HA) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 25 Grudnia 2013 Share Napisano 25 Grudnia 2013 Które to ważniejsze prace odciągały mechaników silnikowych od dbania o motory samolotów? Oczywiście, że Merliny ciekły, ale nie z każdego miejsca i sprawdzanie tego elementu (przecieków) było jedną ze składowych obsługi silnika. Czyszczenie jest jednym ze sposobów na sprawdzenie, czy czy nie pojawiają się wycieki nadmierne, lub z niedopuszczalnych miejsc. Oprócz tego Merliny (jak inne silniki) podlegały określonym regulaminem przeglądom codziennym i okresowym. Te drugie wyznaczały listę czynności po wylataniu danego czasu. Pierwszy przegląd następował po 10 h lotu, co przy bardzo intensywnych operacjach oznaczało że praktycznie miał miejsce codziennie. Dochodziła eskalacja kolejnych stopni przeglądów okresowych do wybudowania silnika z samolotu i serwisu głównego włącznie. Pomijając zwykłą ludzką niechęć do babrania się w syfie, skrajnie brudne silniki zwyczajnie utrudniały lub nawet wykluczały prawidłowe przeprowadzenie niektórych czynności serwisowych. Oczywiście, że Merliny, cieknące niekoniecznie z powodu zepsucia ich intensywną eksploatacją brudziły się w naturalny sposób, ale nadużyciem jest twierdzenie, że obsługa nie zajmowała się tym tematem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adams M1A1 Napisano 25 Grudnia 2013 Share Napisano 25 Grudnia 2013 To wszystko prawda ale regulaminy sobie a życie sobie, jeżeli samolot był potrzebny natychmiast np. podczas Bitwy o Anglię to obsługa ograniczała się pewnie do zatankowania ,uzbrojenia, sprawdzenia płynów eksploatacyjnych ,nie sadzę że jeżeli np w środku dnia wypadał przegląd to ktoś mógł zezwolić na wyłączenie samolotu z walki.Sprawdzanie przecieków odbywało się w newralgicznych dla niego miejscach( klawiatura, pompa paliwa itp) nikt pewnie nie mył całego silnika.Co innego okres pokoju wtedy jest czas na wszystkie regulaminy ,przeglądy a dodatkowo można jeszcze sprzęt wypastować ( kierowcy w mojej kompani pastowali UAZ-y pastą do butów przynajmniej 1 w miesiącu bo takie było kaprycho d-cy kompanii)Pozdrawiam M1A1(HA) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bożo wpożo Napisano 25 Grudnia 2013 Share Napisano 25 Grudnia 2013 Informacje jak na modelu zrobić to o co pytasz -w PRAKTYCE - znajdziesz w tej pozycji. Tu masz kilka ciekawych artykułów o ciuraniu silników w tym i lotniczych. Zdjecia , opis jakich siuwaksów użyć i takie tam fajne bajery : http://www.martola.com.pl/pl1238/produkty48136/the_weathering_magazine_vol_4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 25 Grudnia 2013 Share Napisano 25 Grudnia 2013 podczas Bitwy o Anglię to obsługa ograniczała się pewnie do zatankowania ,uzbrojenia, sprawdzenia płynów eksploatacyjnych ,nie sadzę że jeżeli np w środku dnia wypadał przegląd to ktoś mógł zezwolić na wyłączenie samolotu z walki. Tu nie o to chodzi, że taka sytuacja nie mogła się zdarzyć. Chodzi o ogólne stwierdzenie 'w warunkach wojennych' sugerujące, że to standard. We wrześniu 1940, czyli w najintensywniejszym okresie walk w swojej historii Dywizjon 303 miał 16 dni bez kontaktu z wrogiem, w tym kilka w ogóle bez lotów bojowych. 9 dni z dwoma startami i 3 z trzema. Większość startów bojowych kończyła się brakiem kontaktu z wrogiem. W sumie dywizjon (jako jednostka, niezależnie od ilości poderwanych samolotów) przebywał w powietrzu mniej więcej 50 godzin (to rząd wielkości, w sumie w całym 1940 roku 303 wylatał ok.1050 godzin). To oznacza, że ok. 670 godzin pozostało na resztę działań dywizjonu, w tym serwis, który nie był fanaberią, a miał zapewnić sprawne działanie samolotów w akcji. To jest proporcja ze skrajnie intensywnego okresu. Te stanowią zdecydowaną mniejszość w sześcioletnich zmaganiach powietrznych IIWŚ. Regularnie można przeczytać sugestię jak to producenci nie trzymali różnych standardów, bo wojna i nikt się tym nie przejmował oraz jak żołnierze z tego samego powodu nie stosowali się do regulaminów, instrukcji i zasad wynikających ze zdrowego rozsądku. Moim zdaniem sporo w tym przesady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elextronoid Napisano 25 Grudnia 2013 Autor Share Napisano 25 Grudnia 2013 super dzięki za porady właśnie zabrałem się za silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.