Wojciech Butrycz Napisano 15 Stycznia 2014 Share Napisano 15 Stycznia 2014 Na obchodzoną w tym roku 100. rocznicę wybuchu Wielkiej Wojny, Eduard zareagował obietnicą wypuszczenia nowych (new tool) modeli w skali 1/72. I tak już pokazał się Strip Down ("rozebrany") DH-2, a jeszcze w tym roku wyjdzie Siemens-Schuckert D.III, ale chyba już nie "rozebrany". Potem każdego roku, aż do 2018 (miejmy nadzieję, że i póżniej) wydawany będzie przynajmniej jeden model na rok - niestety nie podano jakie. Należy mieć tylko nadzieję, że będą to ciekawe nowe modele na poziomie ich Nieuportów 17, 23 czy Albatrosa D V, ale nie te które wypuścił Roden, jak jeszcze robił modele w 1/72! Modele Rodena ostatnie od Se-5a i Camela były już naprawdę na najwyższym poziomie światowym. No ale czekamy na EDUARDA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 15 Stycznia 2014 Share Napisano 15 Stycznia 2014 Należy mieć tylko nadzieję, że będą to ciekawe nowe modele na poziomie ich Nieuportów 17, 23 czy Albatrosa D V, Albatros D.V Eduarda skończył w ubiegłym roku 18 lat:))) Zrobili od tego czasu parę lepszych zestawów. Mają technologię, której mogą im zazdrościć Japończycy z Tamiyi. ich nowy Siemens będzie na pewno duużo lepszy od Nieuportów i tego Albatrosa. Mam nadzieję, że taki jak Salmson od Greka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wachmistrz Napisano 15 Stycznia 2014 Share Napisano 15 Stycznia 2014 Czy Eduard planuje z tej okazji jakieś "njutule" w 1/48? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 15 Stycznia 2014 Share Napisano 15 Stycznia 2014 Czy Eduard planuje z tej okazji jakieś "njutule" w 1/48? a jeszcze w tym roku wyjdzie Siemens-Schuckert D.III Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wachmistrz Napisano 16 Stycznia 2014 Share Napisano 16 Stycznia 2014 Na obchodzoną w tym roku 100. rocznicę wybuchu Wielkiej Wojny, Eduard zareagował obietnicą wypuszczenia nowych (new tool) modeli w skali 1/72. I tak już pokazał się Strip Down ("rozebrany") DH-2, a jeszcze w tym roku wyjdzie Siemens-Schuckert D.III, ale chyba już nie "rozebrany". Wstęp jest wyraźnie o skali 1/72, na obrazku pudełko od 1/48... Jak tu się domyślić, że dalsza dyskusja jest o tej ostatniej skali? Panowie, ja nie śledzę rynku modelarskiego, miałem nadzieję się czegoś w tym wątku dowiedzieć, a nie być punktowanym za nieuważne czytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 16 Stycznia 2014 Share Napisano 16 Stycznia 2014 Eduard w swoim biuletynie popełnił błąd podając skalę 1/72, bo ten stripdown jest w skali 1/48 i Siemens jak ja rozumiem też. Wojtek ten błąd powtórzył. Stąd nieporozumienie. O tym Siemensie to ptaszki ćwierkały od paru miesięcy i mam nadzieję, że będzie rzeczywiście w tym roku. Prawie wszystkie ich pierwsze modele doczekały się reedycji w nowej technologii. Siemens i KD I jeszcze nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wachmistrz Napisano 16 Stycznia 2014 Share Napisano 16 Stycznia 2014 OK. Dzięki. Ciekaw jestem, co to za technologia, pewnie oparta na jakichś wektorach. Pewne jest, że skok jakościowy jest odczuwalny. Z drugiej strony, trudno jest do takiego doskonałego i precyzyjnego wypieku dodać coś od siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 16 Stycznia 2014 Share Napisano 16 Stycznia 2014 Z drugiej strony, trudno jest do takiego doskonałego i precyzyjnego wypieku dodać coś od siebie. Zobaczymy co tam upichcą. Samolot ma parę drobiazgów, gdzie będą musieli się wykazać ( kołpak z otworami wentylacyjnymi, żaluzje na spodzie kadłuba z kanałem powietrznym za silnikiem , sam silnik i przyległości). Poprzednia edycja była b. koślawa. Tam nie chodziło o dodawanie czegokolwiek od siebie, a choćby poprawne złożenie kadłuba, którego połówki miały dość różne długości, a wymienione wyżej elementy były pominięte, lub b.uproszczone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xmald Napisano 19 Stycznia 2014 Share Napisano 19 Stycznia 2014 Co do Siemensa to się zgadza mam ten stary zestaw i aż strach się za niego wziąć... Jest jeszcze parę modeli, które mogliby wydać raz jeszcze: Sopwith Pup Sopwith Baby - z poprawkami DFW Floh Morane Saulnier L Hannover Cl. III Coś pewnie jeszcze by się znalazło... Co do Albatrosa D. V - to fajny zestaw ale ma skaszanione golenie podwozia. Cóż pożyjemy zobaczymy, ale Siemensa kupię sobie na pewno! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 20 Stycznia 2014 Share Napisano 20 Stycznia 2014 ani Camel ani D.VII ani D.VIII czy F2.B albo Spad S.XIII głowy nie urywały.: Tylko, że większym problemem od wątpliwej jakości okazał się w ostatnich latach brak nowych wypustów. Co do Fokkerów D.VII to się zgodzę, przegrały z Rodenem, ale reszta wymienionych jest wg mnie świetna (F2B z Rodena i Eduarda są moim zdaniem równorzędne). Faktura skrzydeł wydaje się może lekko przemodelowana, ale...nie jest to cecha dyskwalifikująca w moich oczach. jak Salmson z Gaspatcha Model który spowodował, że nie zrealizuję planu pozbycia się sporej kolekcji 1/48 i przejścia na Wingnuty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 20 Stycznia 2014 Share Napisano 20 Stycznia 2014 Faktura skrzydeł wydaje się może lekko przemodelowana, ale...nie jest to cecha dyskwalifikująca w moich oczach. a w moich i owszem, zwłaszcza po najgorszym w serii Camelu, gdzie to jest po prostu masakra Żebra rzeczywiście w Camelu są zbyt szerokie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.