petrow17 Napisano 4 Lutego 2014 Share Napisano 4 Lutego 2014 Witajcie, to mój pierwszy warsztat tutaj. chcę pokazać prace nad M41 i jednocześnie zadać kilka pytań. Liczę na konstruktywne opinie Do tej pory składałem samoloty i śmigłowce 1:72 jak przykazało ich pudełko, a malowałem je pędzlem. Nie dawno zaopatrzyłem się w aerogram z kompresorem i postanowiłem zacząć bardziej rozwijać się w kieruku modelarstwa redukcyjnego. Ma początek zakupiłem model wymieniony w temacie. Pod adresem http://modelarnia.petrow17.private.pl/ można śledzić postępy w pracy. w miarę możliwości będę informował o nowych zdjęciach. Aktualnie ponad to co widać na ostatnim zdjęciu położyłem kolor bazowy olive drab i podmalowałem kilka szczegółów w brązie i srebrze. No i tutaj rodzi się moje pytanie: Rdzę na wydechach zrobić teraz czy najpierw psikąć lakierem? I na ile się sprawdzi motyw rdzy z cynamonu? Pierwszy raz podchodzę do waloryzacji więc proszę o wyrozumiałość ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gizmo1986 Napisano 4 Lutego 2014 Share Napisano 4 Lutego 2014 Witaj, po pierwsze wstaw tu fotki a nie linki, bo zapowiada sie ciekawie, a pomysł na cynamon może być dobry, ja używam startych suchych pasteli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 4 Lutego 2014 Share Napisano 4 Lutego 2014 Fajnie że zawitałeś w naszym dziale. Fotki obowiązkowo tutaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 4 Lutego 2014 Share Napisano 4 Lutego 2014 Na rdzę mam zakupione dwa różne pigmenty ze sklepu dla plastyków i specyfik AK Interactive. Mam ten model w planach, obserwuję i kibicuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
petrow17 Napisano 5 Lutego 2014 Autor Share Napisano 5 Lutego 2014 W odpowiedzi na uwage o zdjęciach (zamiast linków btw. otwierając zdjęcie z 403 wystarczy odświerzyć stronę, niewiedzieć dalczego) tak na szybko zrobiłem dwa przed wyjściem do roboty. Model w rzeczywistości wychodzi bardziej zielony(jak na 1. zdjeciu) niz niebieski. Na zdjęciach się aż tak nie znam, ale chyba przekombinowałem z balansem bieli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
petrow17 Napisano 9 Lutego 2014 Autor Share Napisano 9 Lutego 2014 No i zrobiłem znowu przed pracą kilka zdjęć... Model pokryty już błyszczącym lakierem. Mam w szufladzie pactra gloss i tego właśnie użyłem. Jako, że próba malowania pędzlem poskutkowała rozmazaniem/zmyciem warstw farby więc użyłem aerografu. Efekt nie jest jakiś powalający, nie wiem czy dać jeszcze warstwę lub dwie lakieru czy wystarczy że dam pędzelkiem pod same kalkomanie. Dalej w planach wash z czarnej olejnej, a w niektórych miejscach z umbry palonej, a potem rdza, jakieś filtry i inne syfy, zadrapania. Ale to jeszcze się okaże co, gdzie i kiedy. Nie wiem na którą kalkomanię się zdecydować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madeira Napisano 10 Lutego 2014 Share Napisano 10 Lutego 2014 Wizjery bezpieczniej byłoby zrobić czarnym półmatem, a nie takim "niebiańskim" kolorem. Poza tym czemu śruby mocujące w kołach są żółte? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
petrow17 Napisano 10 Lutego 2014 Autor Share Napisano 10 Lutego 2014 Co do śrub to zasugerowałem się instrukcją: Jak przeglądam znalezione w necie zdjęcia to faktycznie śruby raczej są w kolorze bazowym(ale będę jeszcze szukał ;)) A wizjery jak najbardziej będę jeszcze poprawiał, choć nie wiem czy na czarny mat. Instrukcja przewiduje srebrny, a ja zapatruje się na royal blue z dodatkiem bieli, zieleni i trochę brązu(proporcje wyjdą mi w trakcie..) i zobaczymy co to z tego wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
petrow17 Napisano 25 Lutego 2014 Autor Share Napisano 25 Lutego 2014 Znowu trochę posiedziałem i proszę.. Zardzewiała blacha przy wydechu. Potem pordzewiłem jeszcze kilka detali(został tył do zrobienia), a inne zwashowałem. Wszystko robiłem pierwszy raz i o ile z rdzą(humbrol enamel 113 z cynamonem) poszło gładko to pinwash(renesans ziemia umbra palona z czarną rozcieńczony benzyną do zapalniczek) mi nie wychodził i się rozlewał brzydko wszędzie dookoła ale nie tam gdzie był kładziony(nie pomyślałem, żeby to uwiecznić na fotce :/ )... Na jednym boku próbowałem jak mi wyjdą rainsy; w wolnej chwili spróbuje je zrobić na reszcie modelu. Dodam też jakieś rdzawe zacieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hypnos82 Napisano 25 Lutego 2014 Share Napisano 25 Lutego 2014 Te niby rdzawe plamy troszkę nienaturalnie wygladaja. Zrób wash, drobne obicia i dopiero na obiaciach rób delikatnie rdzawe ślady/zacieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 26 Lutego 2014 Share Napisano 26 Lutego 2014 i nie rób rdzy na hamulcu wylotowym lufy... tłumik w tym pojeździe zawsze był tak równomiernie zardzewiały? tak pytam, bo cała reszta jak z fabryki, chociaż sama rdza na nim mi się podoba... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
petrow17 Napisano 26 Lutego 2014 Autor Share Napisano 26 Lutego 2014 czyli tego przeklętego washa nawet nie poznać... a tak się na męczyłem i na kląłem przy nim. chyba muszę sprawić sobie lepszy lakier i może inną olejną. na hamulcu wylotowym lufy chyba faktycznie troszkę przesadziłem, ale jakoś mnie to nie martwi tym razem: A jeśli chodzi o wydech to wygląda na w miarę równomiernie wyrdzewiały (podobnie jak na zdjęciach wielu gotowych modeli ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenek Napisano 26 Lutego 2014 Share Napisano 26 Lutego 2014 zamiast benzyny do zapalniczek użyj białego spirytusu white sprint wolnej paruje i lepiej się z nim pracuje. robisz egzemplarz muzealny bo na bojowym raczej ta rdza by nie występowała (nie licząc wydechów) te błękitne wizjery na wieży bym pomalował jeszcze bardzo rozcieńczoną czarną farbą np półmatem. ja pod wosha stosuje sidoluks i jest ok ps nie rób zdjęć na pstrokatym dywanie podłóż kartkę z drukarki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lipstein Napisano 1 Marca 2014 Share Napisano 1 Marca 2014 kup white spirit, obojętnie jakiego producenta i farbę olejną Talensa brąz van Dyck'a. z rdzą na tłumiku chodziło mi właśnie o to, że w muzeum to on sobie rdzewieje w spokoju, a w służbie czasem ktoś taki sprzęt umyje, wypicuje na paradę itp... Efekt nadal mi się podoba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
petrow17 Napisano 1 Marca 2014 Autor Share Napisano 1 Marca 2014 W zamyśle miałem, nadal mam, egzemplarz raczej porzucony i podniszczony. A to prawie jak muzealny ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
petrow17 Napisano 17 Marca 2014 Autor Share Napisano 17 Marca 2014 Nie potrafię zrobić washa; pigment za każdym razem rozchodzi się we wszystkich stronach zamiast zostawać w szczelinkach. Poszedłem do sklepu i powiedziałem, że potrzebuję washa. Sprzedano mi takie coś: W przeciwieństwie do tego co można zobaczyć na YT, to co kupiłem, nie rozpływa się wzdłuż detali od magicznego dotknięcia pędzlem. Zachowuje się raczej jak zwykła farba, tyle że jest bardziej przeźroczysta po wyschnięciu. Rozczieńczenie jej niezbyt pomogło. /przed "washem" model był malowany aerografem, akrylową pactrą, a potem - też aero - dwie warstwy sidoluxu Nie mniej jednak wieżyczka zmieniła swój wygląd: W każdym bądź razie, na memoriale paderewskiego udało mi się skontaktować z mdk2 i zacznę odwiedzać ich sekcję modelarską to sobie podpatrze jak prace idą bardziej doświadczonym. W między czasie pociapałem kalki gąbką, żeby wyglądały na wytarte; tak samo gąbką dodam na nich(i ogólnie na modelu) zadrapania i trochę rdzy - jak radzicie to zrobić kolorystycznie: najpierw czarnym, potem stalowym i minimalnie rdzawym na koniec? Pomalowałem też gąsienice szarą olejną z model mastera, ale kiepsko się trzyma - odpada na "łączeniach" elementów gąsienicy. Na wystawie zaopatrzyłem się w mr. surfacera 1200 i zastanawiam się teraz jak usunąć tą farbę żeby nie zaszkodzić gąsienicom - są gumowe/elastyczne (model z ruchomymi kołami). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 18 Marca 2014 Share Napisano 18 Marca 2014 Ja używam wash z MIG Productions i nie narzekam. Można też samemu z olejnych farb robić. Podejrzewam że problem może leżeć po stronie sido. Kiedyś też nakładałem go aerografem i robiła mi się jakby skórka z pomarańczy. Od jakiegoś czasu zacząłem nakładać go pędzlem i jest dużo lepiej. Obawiałem się o grubość warstwy, ale nic takiego się nie dzieje. Oczywiście nie można go zalewać, raczej malować. Obicia robię tak że najpierw rozjaśniam kolor bazowy i daje gąbka bądź pędzlem a potem środek wypełniam Vallejo Black Brown German Camo tak, aby widać było jaśniejsze brzegi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenek Napisano 18 Marca 2014 Share Napisano 18 Marca 2014 bo produkt AV jest chyba akrylowy dlatego ma inne moim zdaniem gorsze właściwości od mig a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
petrow17 Napisano 18 Marca 2014 Autor Share Napisano 18 Marca 2014 Podejrzewam że problem może leżeć po stronie sido. Kiedyś też nakładałem go aerografem i robiła mi się jakby skórka z pomarańczy. W takim razie muszę wymyśleć dla modelu jakąś dietę skoro ma celulit ;P Na spód wanny położyłem przed chwilą dwie warstwy sidoluxu pędzlem. Efekty przed i po pędzlu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
petrow17 Napisano 21 Marca 2014 Autor Share Napisano 21 Marca 2014 Moje washowe wypociny w pełnym słońcu: Zrobiłem też jakieś obicia gąbką. Najpierw farba jaśniejsza od bazowej, potem czarna i na koniec trochę rdzawej; zdjęć nie zdążyłem zrobić przed wyjściem do pracy. O ile z washa jak na pierwszy raz jestem zadowolony, to efekt zadrapań mnie przeraża - chyba przesadziłem :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 21 Marca 2014 Share Napisano 21 Marca 2014 Generalnie nie jestem zwolennikiem rdzy jako takiej na modelu. Wydaje mi się że trochę jej za dużo u ciebie. Do obić stosuje Vallejo Black Brown German Camo i wydaje mi się ze jest to dobry kolor. Z obiciami jest jedna zasada - mniej znaczy lepiej. Łatwo z nimi przesadzić. To miki potraktuj troszkę ciemniejszymi rdza wami pigmentami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
petrow17 Napisano 23 Marca 2014 Autor Share Napisano 23 Marca 2014 Spóźnione zdjęcia: Aż tak tragicznie to chyba nie wygląda. Zrobię jeszcze jakieś rainmarksy i uznam tą część za zakończoną - trudno, dziewicze modele mają to do siebie, że nie są idealne. Zajmę się jeszcze kołami, potem piechotą i makietą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
petrow17 Napisano 27 Marca 2014 Autor Share Napisano 27 Marca 2014 i uznam tą część za zakończoną - trudno, dziewicze modele mają to do siebie, że nie są idealne Zmiana planów. Aktualnie model odbywa antyakrylową kąpiel w wodzie z proszkiem do prania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bazylms Napisano 27 Marca 2014 Share Napisano 27 Marca 2014 Czyli będzie podejście drugie. Jaki powód zmiany decyzji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
petrow17 Napisano 27 Marca 2014 Autor Share Napisano 27 Marca 2014 Będzie drugie podejście. Przyjrzałem się z bliska konkursowym modelom, postawiłem swój obok i uznałem, że tak być nie będzie ;) Tak więc postanowiłem go umyć i spróbować jeszcze raz. W końcu jak nie będę ćwiczyć to nie dojdę do wprawy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.