K.Barcz Napisano 9 Marca 2014 Share Napisano 9 Marca 2014 Długo oczekiwana nowość. Chciałbym dodać ( to moje przemyślenia) , że to jeden z piękniejszych samolotów w historii lotnictwa, a po konstrukcji widać , że również prosty w obsłudze i za pewne w pilotażu. Oto pudełko i zawartość tylko częściowo : Zwraca uwagę bardzo czytelna i doskonale wydrukowana instrukcja Elementy w woreczkach i jest ich bardzo dużo , wiele tak drobnych, że aż strach przed utratą, zgubieniem dlatego warto przygotować pudełeczko. Producent daje cały komplet elementów w tym i blaszkę fototrawioną z tablicami, pasami i drobnymi elementami wyposażenia. Warto zwrócić uwagę na druty wzmacniające płat przed naturalnym opadem żywicy oraz wzmocnienia podpieraczy płatów I kalki, duży arkusz i fajny pomysł element flagi w postaci prostokąta , nie będzie problemów z zakryciem krawędzi spływu steru kierunku. Kratownica podczas montażu - łatwo prosto i przyjemnie I pomalowana z wklejonymi tablicami , jak widać tablica na też puszki przyrządów z tylnej części . Niestety po sklejeniu kadłuba nie widoczne. Prowadnice na nogi pokryte drewnem to moja inicjatywa, po przejrzeniu wielu fotek oryginałów zastosowałem ten manewr aby trochę ożywić wnętrze. Producent nie zapomniał o linach sterów na lewej burcie Fotele z pasami I przymiarka na "sucho" wszystko pasuje ok . Można kleić- żal ... Trochę szpachli w aerografie ( GUNZE White Baze 1000) na pokrycie linii łączenia, zresztą cały model będzie pokryty "Biała Bazą" dla ułatwienia nałożenia koloru żółtego. Mój będzie w malowaniu - żółty płat niebieski kadłub czyli US ARMY , jest też opcja NAVY - cały żółty z z czerwonym pasem. Wczoraj cały dzień spędziłem na montażu silnika -9 cylindrów - 18 popychaczy, 17 przewodów łączących cylindry, 9 wydechów z przodu i 9 z tyłu i pierścień wydechowy i jeszcze kilka bardzo drobnych elementów, ale efekt jest powalający, teraz czas na malowanie i przewody do świec . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KAZIK.R Napisano 11 Marca 2014 Share Napisano 11 Marca 2014 Zapowiada się bardzo ciekawa relacja-samolot ciekawy jak i warsztat budującego ten model-z przyjemnością będę obserwował tą relację Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil zoszak Napisano 11 Marca 2014 Share Napisano 11 Marca 2014 Najpiękniejszy samolot zaraz po Czapli... wspaniała robota Panie Krzysztofie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K.Barcz Napisano 12 Marca 2014 Autor Share Napisano 12 Marca 2014 Biały podkład Gunze Mr. Baze white 1000 na całej powierzchni , nie tylko pozwala na malowanie jasnymi kolorami, ale uwidacznia drobne nierówności do poprawki. Można go używać jako szpachla w spraju. Pomalowane płaty i kadłub . Kolor żółty jest w palecie GUNZE C329, natomiast niebieski to mieszanka granatowego i jasnoniebieskiego z odrobiną szarości. Oglądając zdjęcia prawdziwych egzemplarzy uważam , że dobrze dobrałem, ponieważ kolor ten jest nieco magiczny, ma inne odcienie w słońcu, a inne w cieniu bardziej granatowe. Malowanie silnika w 4 etapach. Malowany aerografem dysza cienka 0,2mm 1. Podkład czarny błysk. 2. Kolor stalowy kierowany na wierzch cylindrów 3. Cylindry przetarte suchą srebrzanką, pomalowane przewody i świece. Pomalowany wewnętrzny pierścień kolektora wydechowego w nieco jaśniejszy odcień 4. Rury wydechowe dostały rudawy odcień . zdjęcie nieco przekłamuje, to wina lampy błyskowej robi za duży kontrast. Na koniec silnik przetrę suchymi pastelami kolor rdzawy i szaro -srebrny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławekb Napisano 12 Marca 2014 Share Napisano 12 Marca 2014 Baaa...świetna robota-cieszy oko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KAZIK.R Napisano 12 Marca 2014 Share Napisano 12 Marca 2014 Szczena opada..tak samo jak patrzy się na Catalinę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jpl Napisano 13 Marca 2014 Share Napisano 13 Marca 2014 Niesamowite. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K.Barcz Napisano 22 Marca 2014 Autor Share Napisano 22 Marca 2014 Jako jednopłat też wygląda ciekawie , w takim stanie ( bez wiatrochronów) pojechał do Bytomia i wzbudził zainteresowanie. Silnik jak widać skończony , lekko okopcony i "osmarkany" olejem dostał szare wnętrze Na płatach wykonałem otwory i pod zastrzały -tu ważny był kąt wiercenie i dodałem malutkie oczka pod linki naciągowe. I teraz najważniejsze , jeśli dobrze dopasuję się kąt wzniosu skrzydeł dolnych i kąt skrzydła górnego oraz powierci otwory pod zastrzały pod dobrym katem to wprowadzenie w nie zastrzałów jest dziecinnie proste. Najpierw wkleiłem zastrzały na skrzydłach typu 'N' , a te kadłubowe po niewielkim ugięciu płata do góry same wskoczyły i praktycznie nie potrzebowały kleju, tak mocno osiadły pod dość ciężkim górnym płatem. Dla pewności lekko dałem kleju, aby w przyszłości nie było problemów. Montaż płata górnego zajął mi tylko około 20 minut, co jest nie lada wyczynem przy modelach z żywicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K.Barcz Napisano 29 Marca 2014 Autor Share Napisano 29 Marca 2014 I czas na kalki -doskonała jakość bardzo cienki film pod spodem, na błyszczącej powierzchni nie widoczny po położeniu. Nastał czas na olinowanie -zabrało mi to kilka wieczorów. Liny to żyłka wędkarska i naciągi wykonane metodą W. Fajgi. Po nałożeniu podgrzane suszarką i uwaga słuchać było jak się naciągają Kolek usztywniający chciałem wykonać nawiercając odpowiednio otwory i przewlekać po kolei linki lecz jest to nie wykonalne ze względu na odstęp linek i wybrałem nieco inną metodę . Po naciągnięciu linek wykonałem w pręciku plastikowy pół otwory i po wciśnięciu tam linki zalałem klejem CA. Przewody paliwowe wykonałem z drutu cynowego doskonale się układa i bez malowania symuluję paliwowy przewód aluminiowy. Dzisiejszy wieczór chyba będzie finał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sławekb Napisano 29 Marca 2014 Share Napisano 29 Marca 2014 Pięknie się prezentuje już na tym etapie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K.Barcz Napisano 30 Marca 2014 Autor Share Napisano 30 Marca 2014 No i nastał finał. Cóż na koniec powiedzieć , model dla wtajemniczonych w budowaniu tego typu konstrukcji, ale czy trudny nie powiedziałbym. Zaskakująco dobrze dopasowane skrzydła na zastrzałach, pasujące jak ulał wnętrze, może trochę za grube "krokodyle" amortyzatorów, ale w tej technice cienkie z blaszki by nie pasowały do skali modelu. Ogólnie dostępną dokumentacja na pewno pozwoli Wam , a moim naśladowcą dokonać wielu modyfikacji ,a nawet otwarcia luków silnika czy choćby bagażnika. Ja skupiłem uwagę na bryle i sklejalności zestawu- sami oceńcie jak to wyszło. Osobnej galerii nie robię chyba to wystarczy aby wyrobić sobie opinie o modelu. Model na żywo będzie prezentowany w najbliższym czasie we Wrocławiu na zawodach . Dziękuje za ciepłe słowa podczas budowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.