Jump to content
Rack

JAGDPANZER 38(t) HETZER "CHWAT" 1:35 Academy

Recommended Posts

Witam,

mała aktualizacja prac. Hetzer stanął na gąsienicach i z kamo na kołach:

02_26_r_DSCF0136.thumb.jpg.834afc4b4e74ff472cca5a164663315c.jpg

 

02_27_r_DSCF0137.thumb.jpg.40f6b460529bae82ed84e2aea8201bb0.jpg

 

Dorobiłem także osłony na gąsienice z hipsu 0,25mm. Zestawowe były tradycyjnie zbyt grube:

02_28_r_DSCF0141.thumb.jpg.019b76f034656b5511ab127c206b9e01.jpg

 

02_29_r_DSCF0138.thumb.jpg.b252972738c9d90cabed744212af36e4.jpg

To teraz grubsza robota malarska się już szykuje ...

Edited by Rack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obyś zdążył na czas. Koła wyglądają super.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie "urywasz" ostatniej tylnej osłony z prawej strony?

koła faktycznie zacnie wyszły....u mnie w 1:72 kolory zupełnie się zgubiły....

 

i takie pytanie...ten drucik na prawym błotniku w miejscu klocka będzie miał jakieś zastosowanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Obyś zdążył na czas. Koła wyglądają super.

Dziękuję Krzysztof. Postaram się, chociaż ten model powstaje w expresowym jak na mnie tempie ( w porównaniu do teciaka i stuga ).

 

nie "urywasz" ostatniej tylnej osłony z prawej strony?

koła faktycznie zacnie wyszły....u mnie w 1:72 kolory zupełnie się zgubiły....

 

i takie pytanie...ten drucik na prawym błotniku w miejscu klocka będzie miał jakieś zastosowanie?

 

Zrobię Chwata z etapu napraw na Poczcie, więc przyjmuję, że osłonę już zamocowano.

Ten drucik to mocowanie klocka drewnianego, który został zdjęty pewnie przy naprawie gąsienicy ( zerknij na zdjęcia Chwata od frontu, dobrze widać go ).

Odnośnie kół, dziękuję za dobre słowa, malowałem pierwszy raz farbkami Vallejo. Trochę się obawiałem ale fajnie kryją i można powalczyć . Twoje malowanie mnie się podoba, moje się troszkę rozmyje po dalszych zabiegach ( może zniwelują się troszkę niedociągnięcia ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Malujesz pędzlem? Kamo na kołach wyszło bardzo ładnie, nie zapomnij śladu po linie na tylnej płycie

 

Dzięki . Tak, pędzelkuję . Farbkami Pactry byłoby to bardzo trudne, ale Vallejo daje człowiekowi szanse .

Kurcze, tyle razy gapiłem się w to zdjęcie ( nawet dziś, malując kamo na tylnej płycie ) i nie zwróciłem uwagi na ten ślad po linie .

Dzięki za wskazówkę, może uda się coś z tym wykombinować .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

w przerwie malowania kamo, postanowiłem pstryknąć kilka fotek, by skontrolować jak wyglądają zielone plamy. Niech farba dobrze wyschnie i ja trochę odpocznę przed najważniejszym etapem - czyli malowaniem brązowych obwódek.

Na surowo tak to teraz wygląda:

03_01_r_DSCF0144.thumb.jpg.235c3478d6f94277833f605969dd1f5d.jpg

 

03_02_r_DSCF0143.thumb.jpg.731fea644065f1e4acd383e50fc88faf.jpg

 

03_03_r_DSCF0145.thumb.jpg.7aeb8d0203ad0277ef2f3709497684de.jpg

 

03_04_r_DSCF0142.thumb.jpg.f91897166304d45928e4c37e94262cb2.jpg

Po obwódkach zrobię jeszcze korekty i mam nadzieję, że nie będzie bardzo źle ...

 

Zastanawiam się nad kolorem krawędzi wyrwanej płyty stropowej. Czy pomalować minią, czy dać kolor stalowy ( plus okopcenia ), czy może jeszcze inaczej?.

Jak ktoś może podpowiedzieć, z góry dziękuję .

Edited by Rack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest dobrze.

Co do krawędzi to jeżeli kadłub był spawane, to powinien to być czysty metal, ewentualnie okopcony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

góra była przykręcana

 

moje zdjęcie zrobione w Muzeum Wojska Polskiego. Troszkę niewyraźne ale wystarczająco by zobaczyć sterczącą śrubę mocującą oraz otwory pod te śruby

 

th_20140413_115516_zpscf919206.jpg

 

ps

skąd to pęknięcie na przedniej płycie?

na poprzednich fotkach było równo sklejone ,bez szpary?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jest dobrze.

Co do krawędzi to jeżeli kadłub był spawane, to powinien to być czysty metal, ewentualnie okopcony.

Niestety, płyta górna była przykręcana śrubami i to komplikuje sytuację ...

 

góra była przykręcana

 

moje zdjęcie zrobione w Muzeum Wojska Polskiego. Troszkę niewyraźne ale wystarczająco by zobaczyć sterczącą śrubę mocującą oraz otwory pod te śruby

 

Tak, dokładnie, płyta jest przykręcana. Wycinając strop i wyginając go, wywierciłem kilka otworów w miejscach łbów śrub. Imitować ma to wyrwanie tych śrub.

Kwestia jest taka. Czy przy montażu przykręcano płytę stropową pokrytą tylko podkładem i potem malowano bazą?. Jeśli tak, to krawędź powinna mieć kolor podkładu (minia "czerwonawa" ?) z ewentualnymi zaciekami bazy i później ewentualnie kamuflażu?.

 

Odnośnie tej szpary na przodzie, Panowie, spokojnie, nic się nie rozkleiło . Po prostu model cały czas jest składany na sucho góra z dołem . Tak też zostanie do końca, bo może kiedyś pokuszę się o zbudowanie wnętrza, przynajmniej przedziału silnikowego .

 

Patrząc na zdjęcie, które wcześniej wkleiłem myślę że kamuflaż wychodził na osłonę tłumika, ogólnie patrząc na archiwalne fotki chwata można ostro dać w palnik z weatheringiem, nie trzeba się zbytnio wysilać na wymyślanie zacieków, bo większość ładnie widać na fotkach, więc z niecierpliwością czekam na ten etap

Tak, nad tłumikiem cały czas się zastanawiam, bo trzeba mieć na uwadze, że to był prawie nowiutki pojazd. Do jednostki, 743 batalionu, trafił w czerwcu-lipcu 1944r.

Z brudzeniem i śladami eksploatacji, to będę się musiał bardzo postarać, bo mój warsztat "artystyczny" jest jeszcze bardzo ubogi ale liczę dalej na Waszą pomoc i damy radę .

 

Dziękuję za dobre słowa i Wasze opinie, dziś postaram się skończyć kamo i będziemy walczyć dalej z tematem .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z brudzeniem i śladami eksploatacji, to będę się musiał bardzo postarać, bo mój warsztat "artystyczny" jest jeszcze bardzo ubogi ale liczę dalej na Waszą pomoc i damy radę .

 

Dziękuję za dobre słowa i Wasze opinie, dziś postaram się skończyć kamo i będziemy walczyć dalej z tematem .

 

z tym brudzeniem dasz radę...w tej skali można powalczyć.

witaj w klubie skromnego warsztatu artystycznego.Ja zacząłem niedawno z brudzeniem olejami i benzynką do zapalniczek i muszę powiedzieć, że widzę światełko w tunelu ale....stoję kilometr od tego tunelu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ,co prawda, mam white spirite ( fajny też do pigmentów ) i kilka farbek olejnych oraz trochę różnej chemii ale mam tak małe doświadczenie i umiejętności, że każdy etap budowy modelu to dla mnie wyzwanie .

W sumie to nawet nie ukończyłem jeszcze żadnego modelu. Muszę jednak przyznać, że prace przy tym modelu ( jako trzecim zaczętym a w zaawansowaniu prac drugim ) idą mi już znacznie szybciej i z tego się bardzo cieszę .

 

p.s. malowanie na bezdechu tych cienkich brązowych obwódek jest wyczerpujące ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

kamo skończone, uff. Trochę się przeciągnęło, bo postanowiłem skorygować ( zwęzić ) brązowe obwódki na kołach i części już pomalowanego kadłuba.

Myślę, że po kolejnych etapach wszystko się nieco jeszcze wyrówna i będzie lepiej wyglądać .

Teraz tak się to prezentuje:

03_05_r_DSCF0156.thumb.jpg.9a5e88cffeb75fc22cb28c67cdabc3c5.jpg

 

03_06_r_DSCF0157.thumb.jpg.5606d607944e6f330740395505365c56.jpg

 

03_07_r_DSCF0158.thumb.jpg.303c349016b45b1056ddd099ac4a5142.jpg

 

03_08_r_DSCF0160.thumb.jpg.21724b4cce48386f8fafe4339aa24cf4.jpg

Z tyłu odstaje góra i i widać niedomalowania, ale góra i dół są złożone na sucho .

Dziś sido i niech schnie ...

Edited by Rack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

bazylms napisał:
Bardzo ładnie.

Dzięki Krzysztof za dobre słowa, bardzo mnie dopingują do dalszej pracy .

 

Stan na dziś, to położone kalki, sido, "wash-brudzing 2w1", lakier satynowy oraz trochę popracowałem nad wydechem.

Załączam kilka zdjęć, sam byłem ciekaw jak to wygląda.

03_09_r_DSCF2363.thumb.jpg.466203714437feac55b547867e9c1a26.jpg

 

03_10_r_DSCF2356.thumb.jpg.6cfe8c420bb5f95036417d20456fa375.jpg

 

03_11_r_DSCF2360.thumb.jpg.e820e1589276a00b2a94c369419f245f.jpg

 

03_12_r_DSCF2359.thumb.jpg.72ecbefd54a8faa7b2f8170b8fed3d40.jpg

 

Zostało jeszcze zrobić ślady na płycie stropowej po granacie oraz okopcenia tylknej klapy. Dopieścić wydech, zamalować krzyże i może uda się zrobić ślad po linie holowniczej...

Lekkie brudzenie może się uda zrobić .

Całość chyba psiknę matem, bo satynowy coś za bardzo się świeci ...

 

Zapraszam do komentowania, opiniowania, bo to już ostanie chwile walki .

Edited by Rack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koncz, bo szkoda by było z takim cackiem na galerię się nie załapać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Krzysztof . Zakupiłem właśnie matowy spray i jutro z rana będę lakierował.

Pozostanie tylko lekkie brudzenie i rzutem na taśmę powinienem zdążyć na godzinę "W".

Share this post


Link to post
Share on other sites

PaRazo, dziękuję za opinię, cieszę się, że moje pędzelkowanie się podoba . Odnośnie samych uszkodzeń powłoki malarskiej, to przypuszczam, że sugerujesz się zdjęciami powojennymi, z MWP. Chwat został wydobyty z gruzów i faktycznie na tych zdjęciach jest masa zadrapań, okopceń, itd.

Na zdjęciach z okresu Powstania, ciężko dostrzec jakieś większe uszkodzenia. Ten pojazd był praktycznie nowy z fabryki i były to jego pierwsze walki.

Ponadto, nie pokazałem jeszcze wszystkiego - będzie uszkodzona płyta stropowa i okopcenia z tyłu, troszkę też podbrudzę. Boję się tylko, czy efekt, który uzyskam będzie "efektowny", że tak powiem ...

 

Bardzo ładnie się prezentuje

Jakim kolorem malowałeś gąski?

 

Dziękuję, dziękuję .

Gąski malowałem Pactrami: czarną z dodatkiem białej i gunmetalu. Potem posrebrzyłem krawędzie gunmetalem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.