KAMIL90 Napisano 17 Czerwca 2014 Share Napisano 17 Czerwca 2014 Witam zakładam nowy wątek warsztatowy z budowy tytułowego pojazdu czyli PUMY ( opancerzony pojazd inżynieryjny). Do budowy modelu wykorzystam zestaw Legenda http://www.www-legend.co.kr/01_afv01.html?table=product&st=view&page=2&id=525&limit=&keykind=&keyword=&bo_class=1&fpage=&spage= ,Sama Legendowa konwersja prezentuje się imponująco, nie sprawdzałem poprawności merytorycznej, acz myślę że wszelkie poprawki będę wprowadzał bezpośrednio podczas prac, konsultując aktualne prace z materiałem zdjęciowym oraz książką Israeli Wild & Creul Cats PUMA. Z racji, że jest to konwersja, do budowy wykorzystałem kadłub od Centuriona z AFV Club Na chwilę obecną mam złożoną wannę kadłuba A tak wygląda sam pojazd w pełnej okazałości . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator Reflect Napisano 17 Czerwca 2014 Super Moderator Share Napisano 17 Czerwca 2014 Cześć! Szykuje się kolejna bomba na forum :-) Chętnie popatrzę! pozdrawiam Christian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makinen Napisano 18 Czerwca 2014 Share Napisano 18 Czerwca 2014 O Panie!! Grubo- bylebyś dotrwał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomaszekpoz Napisano 18 Czerwca 2014 Share Napisano 18 Czerwca 2014 Fajnie się zapowiada Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KAMIL90 Napisano 19 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 19 Czerwca 2014 Ciekawy pojazd dlatego tez bede tu czesto zagladal - czy potrzebna byla ingrenencja w dolna czesc wanny przy laczeniu z nadbudowka? Pytam dlatego iz mam podobna konwersje ( Nagmachon), i z tego co czytalem wanne trzeba obnizac. Bedzies kombinowal z tralem przeciw minowym? Co do wanny to trzeba ją przyciąć w miejscu mocowania błotników do modelu centuriona , cały proces zajmuje dosłownie kilka minut gorzej jest już z przodem gdzie trzeba wyciąć kilka mniejszych otworów . Trał oczywiście będzie zamontowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KAMIL90 Napisano 23 Czerwca 2014 Autor Share Napisano 23 Czerwca 2014 Puma dostała układ jezdny . Było z tym sporo pracy , nie należy się sugerować instrukcją Legenda ponieważ po montażu koła będą się stykać . Ja poradziłem sobie z tym że wszystkie wózki jezdne mocowałem za pomocą blu tacka a dopiero kleiłem do wanny po uprzedrnim ich ustawieniu , wiem że nie jest idealnie . Nad kołami będę jeszcze pracował by nadać im wygląd zużytych , gąsienice założyłem zestawowe do puki nie kupię metalowych . Pora na kilka zdjęci z budowy tego pięknego pojazdu . Jak gzawszę proszę o wszelkie sugestie i opinie co mogę jeszcze poprawić. Kamil1990 moglbys zrobic fotki przyblizajace kadlub? Tral bedzie ze starych zestawow Italerki ? Na stronie ,,IDF in Scale,, mozesz znalezsc relacje z budowy podobnych pojazdow, 1 jest nawet z tralem . Trał wykorzystam z zestawu Menga , co do strony IDF in Scale często przeglądam tą stronę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KAMIL90 Napisano 1 Sierpnia 2014 Autor Share Napisano 1 Sierpnia 2014 Wracam po krótkiej przerwie z budową modelu . Puma dostała powierzchnię anty poślizgową , jak na pierwszy raz to jestem z niej nawet zadowolony . Muszę jeszcze posuwać resztki maskolu z modelu . A tu zbliżenie na powierzchnie w moim wykonaniu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Barthass Napisano 1 Sierpnia 2014 Share Napisano 1 Sierpnia 2014 Ajj, ja bym zmył i zrobił jeszcze raz, maskowanie zawiodło. No chyba, że będzie koncepcja styranego pojazdu, z odłażącym antypoślizgiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madeira Napisano 4 Sierpnia 2014 Share Napisano 4 Sierpnia 2014 Takie efekty miałem gdy posypka była za gruba. Domyślam się, że taj jest i w tym przypadku. Polecam Wamod i zabranie się za to raz jeszcze. O ile poszarpana powierzchnia się obroni, tym, że te powierzchnie odpadają z czasem, tak grubość będzie wyglądała syfnie. Zwłaszcza w zderzeniu z niezbyt "wypukłymi" odlewami klamr, zapinek itd.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KAMIL90 Napisano 4 Sierpnia 2014 Autor Share Napisano 4 Sierpnia 2014 Ajj, ja bym zmył i zrobił jeszcze raz, maskowanie zawiodło. No chyba, że będzie koncepcja styranego pojazdu, z odłażącym antypoślizgiem... Takie efekty miałem gdy posypka była za gruba. Domyślam się, że taj jest i w tym przypadku. Polecam Wamod i zabranie się za to raz jeszcze. O ile poszarpana powierzchnia się obroni, tym, że te powierzchnie odpadają z czasem, tak grubość będzie wyglądała syfnie. Zwłaszcza w zderzeniu z niezbyt "wypukłymi" odlewami klamr, zapinek itd.. To było moje pierwsze podejście do anty slipu , obecnie jestem na etapie usuwania tej powłoki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paweł Czarnocki Napisano 4 Sierpnia 2014 Share Napisano 4 Sierpnia 2014 To było moje pierwsze podejście do anty slipu , obecnie jestem na etapie usuwania tej powłoki. Zmyj do końca i nałóż nową. Ta jest jakaś nienaturalnie gruba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konrad444 Napisano 4 Sierpnia 2014 Share Napisano 4 Sierpnia 2014 Przy maskowaniu lepiej użyj taśmy, maskol ma to do siebie, że trudno jest go równo ułożyć szczególnie przy krawędziach i na liniach podziału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.