Under B Napisano 26 Lutego 2015 Share Napisano 26 Lutego 2015 Lubisz maszyny w polskich oznakowaniach, prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 26 Lutego 2015 Autor Share Napisano 26 Lutego 2015 Lubisz maszyny w polskich oznakowaniach, prawda? na pozór nie mam ich dużo na półce (trzeba nadrobić zaległości) ale nie ukrywam że tego celowo wybrałem przez możliwość zrobienia szachwniczki na kadłubie, niestety projekt chwilowo utknął ponieważ na sąsiednim forum zaistniał konkurs i poszedłem w szranki - Huriicane do obejrzenia również na modelworku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Under B Napisano 26 Lutego 2015 Share Napisano 26 Lutego 2015 Huriicane do obejrzenia również na modelworku Wiem, wiem, oglądam na bieżąco samolot czeskiego asa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 8 Maja 2015 Autor Share Napisano 8 Maja 2015 Aby ułatwić sobie sprawę zakupiłem żywiczne wnęki podwozia; nie dlatego że zestawowe mi się nie podobały bo jak to w Tamiyi bywa ten element jest przepięknie odwzorowany ale niestety wymagał małej przeróbki która czyni go całkowicie bezużytecznym, ten odzwierciedla oryginał niemal idealnie więc decyzja była szybka Ukończyłem sklejanie silnika w jedną całość teraz pozostaje pomalowanie choć pojawia się tutaj odrobinę wątpliwości co do kolorów jeśli macie jakieś w miarę pewne informacje na temat tego Rollce Royca to bardzo proszę o pomoc:) Problematyczne są również komory karabinów - dostępne są tylko do wersji D z trzema karabinami na skrzydło a w tej wersji muszą być wnęki na dwa karabiny ale mam pewną koncepcję Najdalej posunięte mam prace związane z kabiną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 8 Maja 2015 Share Napisano 8 Maja 2015 Oj, mogłem Ci namieszać którymś mailem. Przepraszam, jeśli tak. Sama konstrukcja wnęk jest OK. Ale nie zgrywa sie to ze skrzydłem. Kmy w pierwszych dwóch komorach nie zgraja sie z wylotami w skrzydłach. To skrzydła trzeba przerabiać, nie komory. Jakie wątpliwości z tym Packardem? Jeżeli Twój Mustang latał ze zbiornikiem w kadłubie, to sterownik i detonator IFF na prawej burcie są zbędne. Aha, gdzieś na wcześniejszych zdjęciach był fotel pilota niewłaściwy dla tego samolotu. O właściwym można dywagowac znając konkretny samolot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 9 Maja 2015 Autor Share Napisano 9 Maja 2015 Ok - usystematyzujmy kilka rzeczy 1. Wnęki podwozia jak widać bez komentarzy czyli z w/w żywicą będzie lepiej niż z zestawowym rozwiązaniem. pozwolę sobie zamieścić fotografię wnęki z repliki Mustanga z pytaniem czy rzeczywiście tak to wyglądało? Bo jeśli to prawdopodobne, że na front wychodziły właśnie tak to czeka mnie niezła przeprawa, ale nie zauważyłem w innych wątkach warsztatowych forów aby ktoś się tym przejmował malował to w taki sposób. 2. Wnęki karabinów Oj, mogłem Ci namieszać którymś mailem. Przepraszam, jeśli tak. Sama konstrukcja wnęk jest OK. Ale nie zgrywa sie to ze skrzydłem. Kmy w pierwszych dwóch komorach nie zgraja sie z wylotami w skrzydłach. To skrzydła trzeba przerabiać, nie komory.... Więc tak - faktycznie jakiś czas temu tylko nadmieniłeś że przerabiałeś wnęki, ale Twój zapis nie tylko mi to uświadomił co skłonił do poszukania rozwiązania - oczywiście przymiarki pokazały żę lufy (odlane ze skrzydłem) nie są w osi co z początku tylko umacniało mnie w przekonaniu że trzeba wnęki przerobić, ale za nim się za to zabrałem upewniłem się czy ktoś ich nie produkuje i tutaj wyobraźcie sobie dało się we znaki kilkugodzinne wąchanie kleju i zamawianie późnym wieczorem nie tanich rzeczy; komory znalazłem i zamówiłem a nawet zapłaciłem z góry tylko nie zauważyłem że są do skali 1:32 ale za to mam jakiś wzorzec do przeróbki - i teraz pytanie greatgonzo czy faktycznie ich nie trzeba przerabiać (jak widać dla moich jest już za późno ) czy Aires popełnił jakiś błąd - tutaj zaznaczę że wnęki dedykowane są do wersji B i C; a tu fotografia porównawcza wersja D wersja B i C 3. Malowanie silnika Rollce-Royce Merlin w sieci znalazłem kilkadziesiąt zdjęć tego zacnego motoru w przeróżnej kolorystyce; także zachęcam do udzielania mi porad na temat jak go wymalować, choć raczej w kwestii upewnienia się ponieważ w Walkaround który posiadam jest jedno zdjęcie(czarno białe) na którym można ustalić że pokrywy zaworów były czarne - resztę może stanowić żeliwo według moich ustaleń najbardziej prawdopodobna postać w jakiej trafiał do maszyny i po przejściach 4. Ostatnia kwestia to malowanie albo Horbaczewski dywizjon 315 PKoG FB387 albo PKoF FB145 również 315 - także tutaj m czekam na sugestie co do fotela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greatgonzo Napisano 9 Maja 2015 Share Napisano 9 Maja 2015 (edytowane) Ok - usystematyzujmy kilka rzeczy 1. Wnęki podwozia jak widać bez komentarzy czyli z w/w żywicą będzie lepiej niż z zestawowym rozwiązaniem. pozwolę sobie zamieścić fotografię wnęki z repliki Mustanga z pytaniem czy rzeczywiście tak to wyglądało? Bo jeśli to prawdopodobne, że na front wychodziły właśnie tak to czeka mnie niezła przeprawa, ale nie zauważyłem w innych wątkach warsztatowych forów aby ktoś się tym przejmował malował to w taki sposób. Ta wnęka ze zdjęcia to jest, jak sądzę, z 'Illfreya', jednego z kilku ostatnio odrestaurowanych z wielkim pietyzmem i zgodnością historyczną P-51D. Trudno się na niej wzorować przy wczesnych C. Informacje na temat wnęk podwozia Mustangów stają tym bardziej ogólne im wcześniejszy typ. Dla modeli B/C przyjmuje się schemat wynikający ze starań m.in. NAA (zakończonych oficjalną zgodą zamawiajacego) o uproszczenie procesu produkcyjnego i rezygnację ze stosowania primera gdzie tylko się da. : - Dźwigar skrzydła - ZCY - Reszta wnęki - NMF. Przy czym nie da się wykluczyć występowania jakichś drobniejszych elementów konstrukcji wnęki w ZCY. Na pewno nie w takiej ilości jak w tych P-51D i na pewno, przynajmniej na razie, nie da się tu wytypować konkretnych elementów 2. Wnęki karabinów Oj, mogłem Ci namieszać którymś mailem. Przepraszam, jeśli tak. Sama konstrukcja wnęk jest OK. Ale nie zgrywa sie to ze skrzydłem. Kmy w pierwszych dwóch komorach nie zgraja sie z wylotami w skrzydłach. To skrzydła trzeba przerabiać, nie komory.... Więc tak - faktycznie jakiś czas temu tylko nadmieniłeś że przerabiałeś wnęki, ale Twój zapis nie tylko mi to uświadomił co skłonił do poszukania rozwiązania - oczywiście przymiarki pokazały żę lufy (odlane ze skrzydłem) nie są w osi co z początku tylko umacniało mnie w przekonaniu że trzeba wnęki przerobić, ale za nim się za to zabrałem upewniłem się czy ktoś ich nie produkuje i tutaj wyobraźcie sobie dało się we znaki kilkugodzinne wąchanie kleju i zamawianie późnym wieczorem nie tanich rzeczy; komory znalazłem i zamówiłem a nawet zapłaciłem z góry tylko nie zauważyłem że są do skali 1:32 ale za to mam jakiś wzorzec do przeróbki - i teraz pytanie greatgonzo czy faktycznie ich nie trzeba przerabiać (jak widać dla moich jest już za późno ) czy Aires popełnił jakiś błąd - tutaj zaznaczę że wnęki dedykowane są do wersji B i C; a tu fotografia porównawcza wersja D wersja B i C Tu musisz wybrać, czy chcesz mieć tylko efektowny model, czy także zgodny z oryginałem. Wszystkie samoloty, które umownie nazywamy Mustangami miały trójdzielne komory uzbrojenia. W A/B/C montowano po dwa Browningi na wnękę umieszczając je w dwóch wewnętrznych przedziałach komory, która zawsze w swej przedniej ściance miała trzy otwory. Oznacza to, że wyloty luf w krawędzi natarcia skrzydła muszą też być zsunięte do wewnątrz, by odpowiadały umiejscowieniu broni. Producenci modeli umieszczają te wyloty symetrycznie względem wnęki, co stoi w sprzeczności z konstrukcją oryginału. W rezultacie taka wnęka jak pokazujesz na drugim zdjęciu zgra się ze skrzydłem modelu, ale jest kompletną fikcją. Wnęka od D wymagać będzie drobnych przeróbek (wyrzut łusek, elektryka, ożebrowanie - tu zeszlifowanie oryginalnych żeberek może być naturalną czynnością), ale będzie jak prawdziwa, tyle, że konieczne będzie przerobienie umiejscowienia wylotów blast tubes w krawędzi natarcia skrzydła. 3. Malowanie silnika Rollce-Royce Merlin w sieci znalazłem kilkadziesiąt zdjęć tego zacnego motoru w przeróżnej kolorystyce; także zachęcam do udzielania mi porad na temat jak go wymalować, choć raczej w kwestii upewnienia się ponieważ w Walkaround który posiadam jest jedno zdjęcie(czarno białe) na którym można ustalić że pokrywy zaworów były czarne - resztę może stanowić żeliwo według moich ustaleń najbardziej prawdopodobna postać w jakiej trafiał do maszyny i po przejściach Producentem tego silnika był Packard, nie RR. Tylko takie silniki w nierestaurowanym stanie mogą być dla Ciebie punktem odniesienia. Pakard malował swoje motory w całości na czarno. Łacznie ze sprężarką, reduktorem itd. Odmienne kolorystycznie mogły być tylko drobne elementy, przewody, zaciski itp. Tak też wyglądały silniki zamontowane w Mustangach. Żeliwo? Wykluczone! 4. Ostatnia kwestia to malowanie albo Horbaczewski dywizjon 315 PKoG FB387 albo PKoF FB145 również 315 - także tutaj m czekam na sugestie co do fotela Szczerze mówiąc ten fotelik z poprzedniej strony to jakiś taki niepodobny do niczego. Mam wrażenie, że ma odzwierciedlać metalowy Shick Johnson. Niestety, tego fotela nie montowano w żadnym z dwóch wymienionych przez Ciebie P-51. Istnieją pewne kontrowersje co do foteli montowanych we wczesnych P-51C-1 (FB145). Katalog części podaje drewnianą wersję fotelu Schick Johnson, ale bazując na cotygodniowym biuletynie NAA z epoki przyjmuje się, że wszystkie garbate z Dallas wyposażano w fotel Warren McArthur. Ze względu na powszechnie znaną inercję w publikacjach takich dokumentów jak manuale itp. biuletyn wydaje się być lepszym źródłem. Tym niemniej: FB 145 (C-1) - Być może drewniany SJ, ale raczej WMA FB 387 (C-5) - WMA Zdjęcia wszystkiego o czym piszę są dość powszechnie dostępne, ale jakby coś trzeba było to naturalnie mam Edytowane 10 Maja 2015 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djack Napisano 9 Maja 2015 Share Napisano 9 Maja 2015 Trochę obrazków do wnęk uzbrojenia. Może się przydadzą. http://www.yolo.net/~jeaton/Propplanes/p51/053p51.htm http://www.yolo.net/~jeaton/Propplanes/p51/051p51.htm http://www.yolo.net/~jeaton/Propplanes/p51/052p51.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.