Jump to content

djack

Members
  • Content Count

    345
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

djack last won the day on February 21

djack had the most liked content!

Community Reputation

21 Excellent

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Polskie dywizjony nie używały wczesnych Hurricane'ów z płóciennym pokryciem skrzydeł. Według Polish Wings nr 4 z czarnym skrzydłem latały np. RF-D N2460, RF-W W9129. Podobno większość Hurricane'ów w 303 Sq z okresu po BoB miała pomalowany na czarno spód lewego skrzydła.
  2. Mikołaj, zwróć uwagę na osłony napędów lotek. One zdecydowanie bardziej wystawały niż zrobiło to IBG. Można by ewentualnie pomyśleć o klapkach odciążających na krawędziach lotek (IBG je pominęło). W seryjnych Karasiach były, pytanie czy miał je prototyp. Tak zerknąłem sobie jeszcze na zdjęcie prototypu z początku wątku. Przyjrzyj się też sterowi kierunku, bo moim zdaniem tam też była klapka.
  3. OK. Przekonaliście mnie. To czekam na dalszy ciąg.
  4. Mikołaj, nie żebym się czepiał, bo robota jak zwykle świetna, ale w widoku z boku powierzchnia przed kabiną moim zdaniem nieco opadała do przodu. Fajnie to widać na zdjęciu przodu prototypu w Polish Wings o Karasiu. U Ciebie wygląda to na równoległą do linii dachu. No chyba, że to tylko takie moje złudzenie.
  5. Kolejny świetny warsztat. Prototyp Karasia też mi chodził po głowie, ale nie miałem pomysłu jak się za niego zabrać. Też siadam, wyciągam coś do chrupania i oglądam.
  6. Były też inne, ale to już 1991. W latach 80-tych z tej serii wyszły jeszcze "Samoloty bojowe świata".
  7. Dwa zeszyty Klubu 1:72 Skrzydlatej Polski. Pierwszy wydany w 1988 r., drugi w 1991 r.
  8. Pogrzebałem trochę w kabinie.
  9. Najpierw Gunze H37 Wood Brown rozjaśniony białym H1. Na to pomaziałem olejną Talensa (van Gogh 411 Burnt Siena) z dodatkiem Odourless Thinnera Miga i sykatywy kompletnej.
  10. Meblościanka dostała kolorek.
  11. Dobra robota. No i kultowy komiks.
  12. Fajna robota. Te drobiazgi dodają uroku.
  13. Meblowanie kabiny: ścianki działowe, podłoga, fotele załogi z podstawami.
  14. Dopiero nad tym myślę. Przypuszczalnie rurki w skrzydłach i kadłubie oraz odpowiednio wygięty stalowy drut. Zależy mi na tym, żeby skrzydła były wolnonośne i nie musiały wspierać się na zastrzałach. A na razie efekt dzisiejszej pracy: obicia kabin załogi, obramowania stopni wejściowych i wyloty linek steru kierunku.
  15. Jeszcze jeden wytwór czechosłowackiej myśli technicznej, czyli Avia BH-11. Model KP to typowy shortrun tworzony ręcznie, więc trzeba przyjąć całe dobrodziejstwo inwentarza. Na początek musiałem poradzić sobie ze grubymi ściankami kabiny. Wstawienie płytek plastikowych wydało mi się prostsze niż frezowanie ścianek od środka. Przy okazji wyciąłem stopnie wejściowe, wcięcie na ster wysokości, nawierciłem otwory na statecznik poziomy. Dla ułatwienia dalszej roboty dodałem też to, czego w shortrunach zazwyczaj brakuje, czyli kołki pozycjonujące połówki kadłuba. Cdn.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.