Skocz do zawartości

M706 Commando Armored Car 1/35 Hobby Boss


n_lukasz

Rekomendowane odpowiedzi

Skoro wciągarka jest pora na kolejny element. Mianowicie kosz wieży. Póki co nie wiem jeszcze co z podwoziem. Albo sam będę rzeźbił albo kupię gotowe, choć przy trzech modelach cena już będzie się robiła ładna. Narazie tyle

IMG_20250115_163924_725.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

No to jak wróciłeś do prac tutaj, to nie ma bata, muszę to zobaczyć!

 

Z podwoziem będziesz miał sporo pracy - lepiej weź moje, przy trzech to już Ci mogę dużą zniżkę dać! A wymiary już w praktyce potwierdzone...

 

Myślę też, że mogło by Ci się opłacić napisać do Milana z MMK, żeby Ci przysłał zestaw wybranych części ze swojego opracowania (dla mnie tak zrobił) - też możesz sporo czasu i może nawet pieniędzy w ten sposób oszczędzić.

 

Jeszcze taki link dokumentacyjny, myślę że Ci pomoże:

 

https://www.steelsoldiers.com/threads/looking-for-v100-chassis-pics.218205/

https://www.steelsoldiers.com/threads/new-v-100.23235/

 

Życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam!

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za linki na pewno się przydadzą. Podwozie pewnie wezmę od Ciebie.  Kosz wieży po mału już się kończy. Wciągarka z wydruku wyszła w miarę choć i tak jej nie będzie widać. Narazie chcę wszystko co mogę wyrysować/przygotować by później mieć mniej zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace pomału posuwają się do przodu.  Niekompletny kosz wydrukowany w celu przymiarki do wieży i porównanie z oryginalnym pierścieniem HB. Kosz ze zdjęcia wydrukowany z początkowego etapu prac. Obecnie jest ukończony w jakiś 75%. Wciągarka przymierzona, przyklejona maskolem do oryginalnego podwozia, które i tak wyleci. W sprawie części el. wnętrza pisałem do Milana może uda się zaoszczędzić trochę pracy.

IMG_20250124_203635_803.jpg

IMG_20250124_203232_493.jpg

IMG_20250124_203950_803.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Większość elementów mam już wyrysowane zostanie tylko wydruk. Podwozie od Pawła dojechało dużo wcześniej za co mu serdecznie dziękuję. Elementy wnętrza od Milosa również dojechały coś tam niecoś wykorzystam. W podwozi od Pawła wycięta wyciągarka i wstawiony własny wydruk a także wklejone wzmocnienie wieży. Niestety kosz wieży jest za wysoki o jakieś 2mm w stosunku do podwozia i wystaje ponad bryłę kadłuba. Zostaje albo szlifowanie osłony transmisji albo przerobienie kosza. Raczej to drugie. Jakiś szybkich postępów nie będzie w związku z natłokiem innych spraw.

IMG_20250315_193744.jpg

IMG_20250315_194057.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Jak wygląda to dobrze... Jedna rzecz którą może jeszcze będziesz chciał przerobić to górny właz telegrafisty - trzeba go przesunąć  do tyłu (przednia krawędź około 1mm - trzeba dodać materiał, tylna 2 albo 3 mm do tyłu).

Co do tego konfliktu podłogi wieży - co dokładnie masz na myśli przez "osłona transmisji" - osłonę wału (ukośny tunel) czy skrzyni biegów (ta psia budka przy tylnej ścianie)?

 

Według mojej dokumentacji powinno to wyglądać mniej więcej tak:

 

image.png.2a06290dddf512a1ab6b9378663b78a6.png

 

Wyraźny odstęp.

 

Życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam!

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłona transmisji (wału) . Pasowane było wszystko do podwozia HB . Nic nie stoi na przeszkodzie "skrócę" stelaż kosza wieży i będzie dobrze. Znalazłem dokumentację do V-100 gdzie jest większość fajnie rozrysowana tylko brakuje wymiarów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może pokażesz te rysunki? Znajomi ze Steel Soldiers może wezmą miarkę do ręki i pomierzą, jak się ich ładnie poprosi.

 

Pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie że pokaże. Oto cześć z kilku set rysunków V-100.

Na drugim zdjęciu cześć drobnicy do wewnątrz jaka została wydrukowana. Niektóre elementy wydrukowane podwójnie gdyby się gdzieś zapodziały, na pewno zostaną na następne projekty. Mam nadzieję, że czas niedługo pozwoli by przysiąść do modelu.

Screenshot_2025-03-26-19-52-22-701_com.mi.globalbrowser.jpg

PSX_20250326_165448.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o interkom, to polecam ten zestaw:

 

https://hobbymarket.gr/en/upgrade/1650-135-anvic-1-intercoms.html

 

Kupiłem go jeszcze jak chodził na Shapeways.

 

Żeby było wiadomo, jak wszystko połączyć:

 

https://www.radionerds.com/index.php/AN~VIC-1

 

Życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam!

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Coś tam się rusza po mału. Nieduży postęp ale jednak. Wklejone wizjery, które będą uzupełnione o blaszki oraz cześć instalacji radiowej . Teraz mozolne układanie kabelków i łączenie w całość.

IMG_20250419_161036 (1).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Dobrze widzieć postęp prac, wygląda to nieźle!

Zwróć proszę uwagę na skrzynki na granaty na przednich błotnikach. Jedna sprawa to to na którą stronę się otwierają - z tego co pamiętam drzwi powinny być od tyłu pojazdu. Druga sprawa to skos bocznych płyt pancernych - trzeba tak zakombinować, żeby te skrzynki zmieściły się pod tym skosem, bo teraz tak jak masz, to nie dasz rady góry kadłuba założyć, oprze się o skrzyneczki na granaty. Jak już będziesz pewien co do orientacji drzwi, to możesz je podciąć, i tak nie będzie widać po złożeniu.

Życzę powodzenia i pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynki na granaty poprawione. Obrócone o 180°, odsunięte oraz pocienione. Na zdjęciach jeszcze przed korektą. Faktycznie był problem ze spasowaniem  kadłuba.  Dołożona osłona transmisji, drzwiczki przedziału silnikowego a także cześć oparć na kadłubie i gdzie nie gdzie zaczęły pojawiać się blaszki. Pomału zastanawiam się jak to wszystko później pomaluję.

IMG_20250420_114020 (1).jpg

IMG_20250420_113932.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Polecam biały podkład Tamiya w sprayu. Nie wiem, czy masz jeszcze jedną skrzynkę na granaty - jeśli tak, to czasem ona była montowana na lewym tylnym błotniku.

Te drzwi do przedziału silnikowego, jak były otwarte, to przez nie było zaciągane powietrze do chłodzenia silnika a potem było wydmuchiwane z tyłu przez wentylator i "kaczy ogon". Podobno w gorącym klimacie te drzwi otwierano, żeby zapewnić dodatkową wentylację.

Życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam!

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.