tombie01 Napisano 6 Lutego 2015 Share Napisano 6 Lutego 2015 przeanalizowałem wątek ale prosił bym jednak o sprecyzowanie do czego służy i jak konkretnie używasz specyfiku 'worn efects' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MICHNIK Napisano 8 Lutego 2015 Autor Share Napisano 8 Lutego 2015 Więcej brudu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MICHNIK Napisano 9 Lutego 2015 Autor Share Napisano 9 Lutego 2015 Zacieki... trochę tu, trochę tam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Coppercat Napisano 10 Lutego 2015 Share Napisano 10 Lutego 2015 Że się powtórzę: czary k.&$%!a Panie, czary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 10 Lutego 2015 Share Napisano 10 Lutego 2015 pozólcie że jarównież się powtórzę z pytaniem "do czego służy i jak konkretnie używasz specyfiku 'worn efects'?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MICHNIK Napisano 10 Lutego 2015 Autor Share Napisano 10 Lutego 2015 pozólcie że jarównież się powtórzę z pytaniem "do czego służy i jak konkretnie używasz specyfiku 'worn efects'?? Worn Effects nalożyłem za pomocą aerografu na brązową farbę, ktorą wcześniej zabezpieczyłem lakierem bezbarwnym. Zazwyczaj nakładam dwie warstwy fluidu czekając, aż każda z nich dokładnie wyschnie. Następnie odrazu po wyschnięciu fluidu nalożyłem za pomocą aerografu farbę docelową (w tym przypadku "niebieską" farbę akrylową). Po około 15 minutach kiedy farba akrylowa wstępnie przeschnie można przystąpić do działania czyli do usuwania farby - robienia efektów zdartej farby, przetarć, rys itp. za pomocą różnych narzędzi takich jak wykałaczka, szczoteczka do zebów, patyczki higieniczne itd. Najważniejsze jest, aby robić to na mokro tj. wcześniej delikatnie zmoczyć farbę akrylową. Zasada działania fluidu jakim jest Worn Effects jest dość prosta. Tworzy on pomiędzy warstwami farby pewnego rodzaju niewidzialną błonę. Farba akrylowa natomiast ma tą właściwość, że przepuszcza wodę (dlatego tak ważne jest aby na fluid nałożyć akryl, a nie na przykład emalię). Kiedy więc nałożymy fluid, na niego farbę akrylową, a następnie po wstępnym jej wyschnięciu potraktujemy ją wodą, farba zacznie odchodzić kiedy mechanicznie jej w tym pomożemy. To co natomiast jest pod fluidem (w moim przypadku brązowy akryl) zostanie nienaruszone. Proponuję wcześniej potrenować na jakimś niepotrzebnym kawałku plastiku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MICHNIK Napisano 10 Lutego 2015 Autor Share Napisano 10 Lutego 2015 Czas na nieco inny rodzaj zacieków... ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tombie01 Napisano 11 Lutego 2015 Share Napisano 11 Lutego 2015 Wielkie dzięki za tę instrukcję do fluidu - generalnie sprowadza się że to taka profesjonalna substancja której odpowiednikiem jest często używany przez modelarzy lakier do włosów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MICHNIK Napisano 12 Lutego 2015 Autor Share Napisano 12 Lutego 2015 Zasada działania jest taka sam. Worn Effects daje jednak większą kontrolę. Występuje też w wersji Heavy Effects dla większych obdarć. Biorąc pod uwagę jego stosunkowo niewielką cenę nie widzę sensu używania lakieru do włosów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MICHNIK Napisano 17 Lutego 2015 Autor Share Napisano 17 Lutego 2015 Lifting dachu... Efekt "wybijającej" rdzy uzyskałem wykorzystując różne odcienie rdzawych pigmentów i rdzawego washa. Robiłem to pierwszy raz techniką "po swojemu" i przyznam, że wygląda bardzo realistycznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MICHNIK Napisano 17 Lutego 2015 Autor Share Napisano 17 Lutego 2015 Po nieprzespanej nocy dach wygląda tak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reptyle89 Napisano 17 Lutego 2015 Share Napisano 17 Lutego 2015 Powiem tylko tyle Zrób tylko dobre fotki w plenerze, pobaw się perspektywą a nie będzie szło odróżnić czy to jest model czy auto w skali 1/1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MICHNIK Napisano 18 Lutego 2015 Autor Share Napisano 18 Lutego 2015 Pierwsze zdjęcia w plenerze planuję wykonać na tle nawiązującym do miasta Torunia :-) Jest tu wiele pięknych i charakterystycznych miejsc więc na pewno uda się zrobić świetne zdjęcia. Sam nie mogę się doczekać zostało mi jeszcze kilka drobiazgów do dopracowania i już wkrótce będę mógł zaprezentować premierowe zdjęcia pierwszego modelu T1 "Linde" Krótko przed premierą prezentuje się tak... jak Wam się podoba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M.A.V. Napisano 19 Lutego 2015 Share Napisano 19 Lutego 2015 trafiłem tu całkowicie przez przypadek bo interesują mnie wyłącznie militaria MISTRZOSTWO nie wiem co więcej napisać bo na razie zbieram szczękę z podłogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MICHNIK Napisano 26 Lutego 2015 Autor Share Napisano 26 Lutego 2015 Dopracowuję szczegóły... Wzorując się na Linde w skali 1:1 postanowiłem przerobić drążek zmiany biegów. Polakierowałem również kierownicę. Na żywo wygląda rewelacyjnie! 1:1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MICHNIK Napisano 9 Lipca 2015 Autor Share Napisano 9 Lipca 2015 Zapraszam do obejrzenia najnowszych zdjęć. Zdjęcia w plenerze wykonał najlepszy z najlepszych fotografów Michał Łacny http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?f=73&t=49742 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.