Skocz do zawartości

Renault 4 CV "Sport" 1955 1/24 Heller


Coppercat

Rekomendowane odpowiedzi

Ciąg dalszy walki z silnikiem i osprzętem.

Kończę akumulator. Została do zrobienia jedna klema i przewód plusowy.

Dorobiłem zasilanie cewki zapłonowej.

Doszło też trochę drobiazgów: opaski, śrubki itp.

 

001_zpsqi54oord.jpg

 

003_zpsjo22tx03.jpg

 

002_zpsuav91gye.jpg

 

Wprowadziłem przewód paliwowy do zbiornika i szykuję montaż opaski zaciskowej oraz wspornika.

 

004_zpsh8cwvyvb.jpg

 

Rozpocząłem też montaż przedniego zawieszenia. Górne wahacze i drążek stabilizatora.

 

006_zpsjifvnskp.jpg

 

Dolne wahacze czekają na montaż.

 

005_zpskbyxnj0c.jpg

 

CDN

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 86
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Przewody WN w rzeczywistości wyglądają nieźle. W miarę trzymają skalę.

Nie mierzyłem i nie przeliczałem, ale nie jest źle. I tak muszą zostać, bo musiałbym rozwalić kawał silnika, żeby je wymienić.

 

Jeszcze jedna fotka:

 

007_zpsiec8cpnk.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj dorobiłem brakującą klemę i przewód. Uporządkowałem kabelki w komorze silnika.

Kompletny silnik (no prawie, ale reszta po założeniu kasty):

 

002_zpsaqfhdbre.jpg

 

Zmontowałem przednie zawieszenie. Zastanawiam się jak zabezpieczyć sworznie w wahaczach i piastach, żeby ich nie "przypalać" jak radzi producent.

 

003_zpsetrjnpvs.jpg

 

004_zps6wxpxe72.jpg

 

Podwozie na kołach (przymiarka):

 

005_zpsri2zoc0r.jpg

 

Na koniec przymiarka budy:

 

007_zpsgz2xafjg.jpg

 

006_zpssgwpqckf.jpg

 

008_zpsnxqhik2i.jpg

 

001_zpsh6qnocng.jpg

 

Parę dni mnie nie będzie (wyjazd do Słupska). Cdn po powrocie.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Zmontowałem przednie zawieszenie. Zastanawiam się jak zabezpieczyć sworznie w wahaczach i piastach, żeby ich nie "przypalać" jak radzi producent...

Ja w jednym modelu, skróciłem te bolce. Z wężyka igelitowego odciąłem plasterki (jak najwęższe). Nasunąłem na sworznie i potraktowałem delikatnie klejem CA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update:

zrobiłem zakończenia drążków w przednim zawieszeniu.

Wykorzystałem zaciski do biżuterii z Empiku oraz łby śrub (blaszki PE).

 

Tak wyszło:

 

004_zpshs1m8ktt.jpg

 

001_zpsxn181j2z.jpg

 

002_zpsawa2qqrp.jpg

 

003_zps4l7a5stj.jpg

 

Co o tym sądzicie ?

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokończone przednie zawieszenie.

 

002_zpsv6cv7uf9.jpg

 

Podwozie stanęło na kołach. Założone kołpaki.

 

003_zpszg3m1aye.jpg

 

007_zpscb3jvicy.jpg

 

004_zpsbbimuk7c.jpg

 

Przymiarka z budą.

 

005_zpsxbyvzzri.jpg

 

006_zpsizmncz0x.jpg

 

Wisienka na torcie dnia dzisiejszego: korek spustowy oleju.

 

001_zpskpt6gzae.jpg

 

cdn

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dłubię sobie dalej mimo, że nic nie piszecie.

Dorobiłem wlew paliwa z korkiem własnego pomysłu.

 

001_zpswfkzbjdd.jpg

 

Potem zacząłem zmagania z wnętrzem. Było trochę maskowania, potem malowania, a jeszcze potem poprawiania itp.

Pomalowane są boczki (wstępnie).

 

002_zpspcnsag09.jpg

 

Zrobiłem tapicerkę na siedzeniach. Wykorzystałem papier do pieczenia i drucik do lutowania ABER'a (lamówki).

Dywaniki z filcu z Empiku.

 

004_zpsfrv03hk2.jpg

 

005_zpskn8at4cq.jpg

 

Popracowałem nad deską rozdzielczą. Początkowo trzymałem się oryginału, ale po przejrzeniu fotek w sieci doszedłem do wniosku, że mogę sobie troszkę poeksperymentować.

Wychodzi tak:

 

003_zpsjttvefuw.jpg

 

006_zpsykw9synu.jpg

 

Do schowka wcisnąłem mapę własnej produkcji. Ramki zegarów to moje pierwsze w życiu blaszki PE.

Będzie ich więcej w tym modelu, bo gotowych niestety nie ma.

 

I tyle.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem malować tapicerkę (na próbkach). Ma to średni sens, tym bardziej, że kasta nie ma otwieranych drzwi (za późno o tym pomyślałem ).

Klapa silnika sklonowana i czeka na swoją kolej . Tak naprawdę, to nie bardzo wiem, jak się za nią zabrać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Prace nad elementami wnętrza trwają.

Zrobiłem kierownicę po swojemu, bo fabryczna średnio mi się podobała. Wykorzystałem: pręcik PS, srebrzonkę 0.4 mm, blaszkę własnej produkcji, drucik do lutowania ABER'a, farby MM i Micro Kristal Klear.

Do kolumny kierownicy dodałem stacyjkę i dorobiłem kluczyk. Z breloczkiem

Całość złożyłem do sweetfocenia na patafixa.

Oczywiście na zbliżeniach wyszły babole, ale już się powoli do tego przyzwyczajam. W realu jest OK.

 

 

001_zps6icp568f.jpg

 

004_zpspshtlqzu.jpg

 

Po złożeniu do kupy:

 

003_zpsnsfouynn.jpg

 

002_zps9frj32wh.jpg

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpocząłem walkę z klonem klapy silnika. Póki co wygląda to tragicznie.

Wyciąłem sobie półmetrowe paski papieru ściernego. Jeden koniec mocuję w imadełku, napinam pasek i szlifuję szczeliny w pokrywie.

Mam nadzieję, że coś z tego będzie.

Klapa po podkładzie i szpachli, a przed szlifowaniem:

 

003_zpsfh1bsxxk.jpg

 

Troszkę podgoniłem kastę. Jestem ciekawy, jak będzie pasowała do podwozia.

Pomalowałem ozdóbki. Na razie surowe. Próbowałem też odtworzyć znaczek na pasie przednim.

Wychodzi to tak:

 

001_zpslhh5y484.jpg

 

002_zpschqlrnpx.jpg

 

cdn

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czekam na klapę...

 

To chwilę potrwa .....

O ile w ogóle będzie z otworami

 

A czy nie lepiej zostawić pełną żywiczną jako rezerwę,

a wycinać plastikową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żywicznych mam kilka i mogę ich mieć więcej (forma zrobiona).

Polistyrenową mam jedną, pomalowaną i wypolerowaną.

Wolę, żeby ona była "rezerwą".

 

Dopisane:

 

Stan obecny walki z klapą silnika.

Jeszcze daleka droga przede mną

Po drugim podkładzie, szpachlowaniu i szlifowaniu wygląda to tak:

 

001_zpsz9td8nkg.jpg

 

Porównanie z oryginałem:

 

002_zpsbeppvbdx.jpg

 

cdn

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojego bloga ciąg dalszy......

 

W przeddzień imprezy w Bytomiu zajmowałem się pierdółkami karoserii.

Z moich nieporadnych prób trawienia staram się wykorzystać co lepsze blaszki.

Chciałem uzyskać efekt podobny do tego:

 

001_zps5n6obhh2.jpg

 

A z tyłu tego:

 

002_zpsiif4sfb6.jpg

 

Z drucika 0.3 mm i blaszki PE skleciłem przedni znaczek:

 

003_zpspaeed0xk.jpg

 

004_zps4euswvsg.jpg

 

Z tyłu puściłem wodze fantazji i wyszło mi coś takiego:

 

005_zpsvihjhe3k.jpg

 

Przygotowuję inne ozdóbki i napisy, ale chyba będę musiał poprawić jakość trawienia blaszek. Póki co, dodatki hand made by Coppercat wyglądają tak:

 

008_zpsjtkli8ll.jpg

 

007_zps0skw9fof.jpg

 

Na koniec tego odcinka serialu przymiarka boczków wnętrza do kasty. Wklejenie ich tak, żeby pasowały do reszty modelu, będzie sporym wyzwaniem.

 

006_zpsuv0mqxek.jpg

 

Jutro wyjazd do Bytomia, więc przerwa w budowie i pisaninie.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojego bloga rozdział kolejny ....

Walczę z detalami nadwozia. Jest ich sporo, a to one w dużym stopniu decydują o wyglądzie końcowym modelu.

Zrobiłem tylne lampy, boczne światła sygnalizacyjne, przednie reflektory i zderzaki.

Na koniec, dla relaksu zrobiłem "rozrusznik".

Najmniejszy drobiazg w kupie wygląda tak:

 

001_zpsclu0wg9a.jpg

 

Szykuję emblematy i napisy. Ciągle nie jestem z nich zadowolony :-(

 

002_zps8fnnvjek.jpg

 

Przedni zderzak. Przymiarka całości:

 

004_zpsgs9wkfxn.jpg

 

Przednie światła. Zestawowe były nie do przyjęcia.

 

007_zpsise5bbbo.jpg

 

Przymiarka przedniej maski. Z logo 4CV.

 

009_zpsdwfxyett.jpg

 

008_zpswpk3rbrx.jpg

 

W przednią część maski wstawiłem magnesik neodymowy w razie kłopotów z jej domykaniem.

 

005_zpsappxpntl.jpg

 

W bagażniku wyrąbałem dwie szczeliny na zawiasy, bo jakoś musi się maska otwierać.

 

006_zpshv2jaim6.jpg

 

Zawiasy wygięte ze szpilek krawieckich. Stopki zawiasów z precika PS fi 3 mm. Do tego rureczki mosiężne i zobaczymy, czy to zadziała.

 

003_zpsnodosdmv.jpg

 

Maska silnika po ciężkich bojach wygląda obiecująco. Albo ja już mam jej tak dość, że mi się wydaje, że jest OK.

Tutaj przymiarka na "mokro". Maska prosto z lakierni, po pierwszej warstwie koloru bazowego, jeszcze mokra (malowana Humbrolem).

 

011_zpsaqclyofm.jpg

 

010_zps6foarct8.jpg

 

I tyle na dzisiaj.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całość super.

Opanuj elementy fototrawione to może i dla mnie coś zrobisz. Jak robiłeś klisze do naświetleń. Jeśli na drukarce, to może to być przyczyną kiepskiej jakości.

Wyprostuj trochę ten rozrusznik, bo psuje efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.