Jump to content

[warsztat] P 40 Kittyhawk Mk. III Academy 1/72


iceman
 Share

Recommended Posts

Witajcie, żeby trochę rozruszać dział lotniczy wrzucam kilka fotek samolociku nad którym teraz siedzę. Model powstaje w ramach popularnego projektu grupowego RYCZĄCE CZTERDZIESTKI zapoczątkowanego m.in. przez kolegę Sagitariusa

Model prosto z pudła plus pare doróbek m.in.

- przerobiony fotel pilota i dodane pasy

img32266nv.th.jpg

 

- dorobione klapy osłony chłodnicy i cypelki przy goleniach

mix7cy.th.jpg

 

- km-y z igieł lekarskich

- wyskrobane otwory w kolektorach

img33221xb.th.jpg

 

- "oddzielone" stery wysokości

img33257ve.th.jpg

 

i pare innych rzeczy, o których nie pamiętam albo nie ma się czym chwalić

 

Poraz pierwszy próbowałem preshaidingu. Jak na pierwszy raz uważam nie wyszło źle, ale długa i kręta jest droga do perfekcji Próbowałem także zrobić wypłowienia farby na kolorze dark earth, ale za mało dodałem białej i efekt jest prawie wogóle niewidoczny

img32671uy.th.jpg img32614xn.th.jpg img32600wg.th.jpg img33180tx.th.jpg

img33192ca.th.jpg img33208je.th.jpg

Pozostało jeszcze pare detali do pomalowania (m.in. owiewka) i zrobienia, ale model można powiedzieć gotowy jest do kładzenia kalkomanii.

Jest to mój 3 model malowany aerografem i 10 (mały jubileusz hehe) w kolekcji także proszę o wyrozumiałość przy uwagach i komentarzach

 

Pozdrawiam Daniel

Link to comment
Share on other sites

Dzięki. Malowałem matowymi humbrolami poza zielonym kolorem wnętrza, który jest z pactry.

Gulus co do linii to nie wiem czy Cię zrozumiałem dobrze. Model ma z natury bardzo wgłębne linie podziału.Jedyne linie które "dorabiałem" to miejsce w okolicach masztu antenowego za kabiną pilota.Dokładniej to przedłużyłem biegnące wzdłuż kadłuba linie. Model składa się sam poza fatalnym panelem z szybami za kabiną pilota Kupa szpachlowania i piłowania + przedłużanie właśnie linii podziału. Dodałem także 2 linie w okolicach osłony chłodnicy i łączenia skrzydła z kadłubem. Nie jestem maniakiem 100% zgodności modelu z planami, ale te linie prosiły się o dodanie. Wpływają wg mnie na estetyke modelu

Link to comment
Share on other sites

I o to i nie o to mi chodziło. Poza tymi dodanymi, niektóre linie na lewym skrzydle (druga od kraawędzi natarcia) wyglądają jakbys je poprawiał.

 

A z tym matem, to aż go szkoda teraz malować na błyszczący kolorek, do nakładania kalkomanii.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Krystian. W każdym swoim modelu staram się wypróbować nową technikę, nie zawsze wychodzi mi tak jakbym tego oczekiwał, ale powtarzam sobie, że trening czyni lepszego modelarza

 

Pozdrawiam Daniel

Link to comment
Share on other sites

Jacku czy to Ty??

Co do żółtego na krawędziach to sugerowałem się instrukcją academy. Nie mogłem nigdzie natrafić na zdjęcie tej maszyny Uważasz, że pas powinien też nachodzić na górną część krawędzi natarcia??

Link to comment
Share on other sites

Jacku czy to Ty??

 

No i mamy zagadkę. Na tych fotkach krawędzie są malowane z obu stron.

http://www.mts.net/~royb/images/raf112_warmup.jpg

http://www.mts.net/~royb/images/raf112takeoff.jpg

http://www.mts.net/~royb/images/Squadrons_Fifth_Birthday_17_May_1944.JPG

 

A tutaj mamy zagadkę.

http://www.mts.net/~royb/images/LtUsher1a.jpg

Chociaż wygląda to raczej jednorazową odchyłkę od normy.

Tak więc możesz poprawić swoją Mk.III albo zostawić jak jest.

Jeszcze uwaga nie nakleja na śmigło loga producenta i napisów eksploatacyjnych. Kittyhawki WDAF ich nie miały.

Link to comment
Share on other sites

Oj, że się wcześniej nie spytałem o jakieś fotki tych maszyn Teraz już mi się nie chce tego poprawiać. Szkoda. Żółty pas na górze wyglądałby jeszcze lepiej wizualnie na modelu.

 

Logo na śmigle już nakleiłem, ale postaram się to poprawić.

 

Wielkie dzięki!

Link to comment
Share on other sites

Kolejna sprawa, golenie podwozia oraz wewnętrzne czyli te od środka tarcze kól pomaluj Neutrall Grey.

Tutaj masz logo na śmigle, jak widać przyklejone bez sido i szybko się odkleja

http://www.p40warhawk.com/Modern/VernonRabbetts/P-40N/08.jpg

Polecam stronkę

http://www.p40warhawk.com/index.htm

Przy okazji, coś dla figurkowców

http://www.historicaviation.com/historicaviation/product_info.po?ID=11093&product=Models+and+Kits&category=ww&subcategory=Allied+Fighter+Combatants

szkoda że to nie Wild Bill Kelso

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Widzę, że dałeś ślady za karabinami. Czy nie powinno być czegoś podobnego za kołpakiem i za kolektorami silnika?

 

Czy mi się wydaje, czy antena wychodzi do przodu masztu?

 

Czekam na pomalowana i przyklejoną owiewkę.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za zwrócenie uwagi na antene. Rzeczywiście przyjrzałem się i wystawała tyciu za maszt, ale już to poprawiłem.

Co do śladów to nie bardzo rozumiem gdzie niby za kołpakiem miałyby być, a za kolektorami to przecież zrobiłem okopcenia

Link to comment
Share on other sites

Za kolektorami, to przepraszam, ale nie byłem pewien, czy to farba kamuflażu, czy okopcenia, bardzo podobne kolorki, dla mnie, daltonisty. A za kołpakiem - to właśnie, nie jestem pewien, czy tamtędy też nie wydostają się spaliny - to tylko pytanie, bo nie mam pojęcia.

Link to comment
Share on other sites

Spoko nic się nie stało. A za kołpakiem to chodzi Ci pewnie o filtry powietrza. Troszke je też tam przybrudziłem, ale nie tak intensywnie jak kolektory i na tej ciemnej fotce słabo widać. Jak skończe model to wrzuce najlepsze zdjecia jakie uda mi się zrobić.

 

Pozdrawiam Daniel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.