Skocz do zawartości

Projekt zbiorczy Częstochowa 1939-45

kondzior4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Na początek opowiem o projekcie.

Otóż chciałbym zgromadzić kolekcję wszystkich pojazdów militarnych uwiecznionych na zdjęciach które były widziane w Częstochowie w czasie II wojny światowej.Będą to zarówno pojazdy niemieckie jak i związku radzieckiego.Projekt na pewno będzie się ciągnął przez długi czas ale mam nadzieję że dam radę go zrealizować.

Zgromadziłem już kilkanaście fotografii lecz nie mam potrzebnego doświadczenia jak i wiedzy historycznej aby poradzić sobie samemu z tym projektem i chciałbym prosić doświadczonych kolegów o pomoc.

Na początek chciałbym zidentyfikować wszystkie pojazdy ze zdjęć po kolei więc będę wrzucał fotografie poszczególnych modeli i mam nadzieje że wspólnymi siłami uda się zidentyfikować je wszystkie i znajdę ich odpowiedniki w skali.

Oczywiście będę kolekcję budował w skali 1:72

Napisałem już chyba wszystko aby przybliżyć mój pomysł a więc czas zacząć.

Pierwszym modelem z fotografii jest czołg Tygrys czyli PzKpfw Tiger co do wersji to będzie pierwsza moja prośba aby ją ustalić.

Zdjęcia zostały wykonane w roku 1945.Czołg na zdjęciach jest zniszczony ja będe go robił całego.

Drugą rzeczą z którą mam problem jest kamuflaż, na zdjęciach widać że czołg jest jasny więc może było to malowanie zimowe??

Wszystkie uwagi mile widziane więc jeżeli ktoś może mi pomóc będe bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.

A tutaj zdjęcia Tygryska:

400wojnat_wxqnspw.jpg

401wojnat_wxqnsxs.jpg

436Tygrys_wxqnsnh.jpg

437Tygrys_wxqnsnx.jpg

Edytowane przez Gość

Projekt ambitny bo całkiem sporo będzie tych pojazdów

Trzy sprawy, "czepialskie":

1) te z września '39 też planujesz?

2) nie wiem czy tylko u mnie - ale nie wyświetlają się zdjęcia.

3) dział "galeria" to chyba nie trafione miejsce na ten projekt

(żeby nie było bałaganu proponuje: dla analizy zdjęć i materiałów założyć wątek w 1:1, a potem już normalny w warsztacie)