Archelaos Posted February 20, 2015 Share Posted February 20, 2015 Zabrałem się ostatnio za Hurriego z Airfixa. Dodaję do niego część blaszek z zestawu Parta, poza tym, planuje pasy z papieru. Planuję malowanie hipotetyczne polskie malowanie - albo klasyczne, khaki/jasnoniebieski albo, co byłoby fajniejsze, w kamo. Wiadomo jak malowane były spody płynących do Polski Hurrich? Szachownice na skrzydłach były w tych samych miejscach i tej wielkości co angielskie kokardy? Wiadomo coś więcej o testach kamuflażu z ITL, poza malowaniem "łaciatej 3"? Zastanawiam się jaki polski numer seryjny mogłyby dostać Hurricany? I czy dostałyby numery podskrzydłowe? fotki: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pomidor Posted February 20, 2015 Share Posted February 20, 2015 A może przyjąć, że Hurri został wyładowany w Gdynii i w przeddzień wojny, na szybko, wszedł w skład Morskiego Dywizjonu Lotniczego? Mógłbyś zrobić go w szarej wersji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted February 20, 2015 Share Posted February 20, 2015 ale fajne klapy !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baas ArK Posted February 20, 2015 Share Posted February 20, 2015 Planuję malowanie hipotetyczne polskie malowanie - albo klasyczne, khaki/jasnoniebieski albo, co byłoby fajniejsze, w kamo. Wiadomo jak malowane były spody płynących do Polski Hurrich? Szachownice na skrzydłach były w tych samych miejscach i tej wielkości co angielskie kokardy? Pozwolę sobie zacytować za TBiU nr.55: "Samolot L2048 został wyprodukowany prawdopodobnie w kwietniu 1939 roku w ramach pierwszego zamówienia w serii W.O. 3113 i skierowany jako samolot rezerwowy do 10 MU, można więc przypuszczać, że pomalowany był tak jak angielskie samoloty z tego okresu i miał angielskie znaki rozpoznawcze. Samoloty N2322-24, N2327, N2349, N2392-95 wyprodukowane w ramach drugiego kontraktu w serii W.O.3135 budowane były na polskie zamówienie i mogły być pomalowane zgodnie z polskimi przepisami." I czy dostałyby numery podskrzydłowe? Numery podskrzydłowe były numerami wywoławczymi radiostacji, więc pewnie by dostały. Chyba gdzieś galeriach tego działu dawno,dawno temu widziałem "what if'a" z wrześniowym hurkiem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archelaos Posted February 22, 2015 Author Share Posted February 22, 2015 Pomidor - szare malowanie MDL to ciekawy pomysł, ale wątpię czy mieliby czas go przemalować. Baas ArK - W jakiejś dyskusji tu albo na PWM znalazłem informację, że jest zdjęcie fińskich hurricane (czyli ex-polskich) w angielskim kamo z zamalowanymi dużymi kwadratami na górnej powierzchni skrzydeł, więc raczej nie były malowane "po polsku" Pytanie tylko jak powinien być malowany spód. W trakcie budowy wpadłem na poważną wadę modelu - krawędzie spływu są bardzo grube, na się to przynajmniej w jakimś stopniu zniwelować szlifowaniem, ale i tak pojawiają się problemy np na końcówkach skrzydeł. Na szczęście i tak planowałem zrobić wychylone klapy, więc większość problemów uda się ukryć . Tablica zestawowa z filmem i blaszkami z parta i przewodami Dorobiłem też pasy z papieru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archelaos Posted February 22, 2015 Author Share Posted February 22, 2015 Samolot złożony w całość i poszpachlowany. Jeszcze parę drobiazgów i będzie gotowy na podkład Kabinka i okolice Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archelaos Posted May 26, 2015 Author Share Posted May 26, 2015 Trochę czasu minęło, samolot stał w kamuflażu, wreszcie zebrałem się i zamówiłem do niego kalki - Techmodowskie kalki do P 11. Okazało się, że pasują jak na wymiar Nie obyło się bez wypadków, bo jedna z podskrzydłowych szachownic rozpadła się na 3 elementy (w ogłóle są bardzo delikatne - nie wiem czy to przez Micro Seta czy już tak mają, ale ze wszystkich udało się już po nałożeniu zdjąć film naokoło). Muszę jeszcze przygotować maskę i trysnąć "T" pod lewym skrzydłem, bo nie znalazłem pasującej kalki. Zastanawiam się czy dawać mu polski numer seryjny, był on nadawany zagranicznym samolotom? I jeśli tak, jaki można bezpiecznie nadać (tzn nie jest zajęty przez jakiś inny typ)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted May 26, 2015 Share Posted May 26, 2015 Generalnie super. Bardzo inspirujący. fajne szachownice na spodzie. Fajne na górze. Od razu zaczołem się zastanawiać, jak ja bym zrobił takiego polskiego garbuska. I pomyslałem sobie, ze bym mu zamontował dwa działka w skrzydłach ,-)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Baas ArK Posted May 26, 2015 Share Posted May 26, 2015 Techmodowskie kalki do P 11. Okazało się, że pasują jak na wymiar Nie obyło się bez wypadków, bo jedna z podskrzydłowych szachownic rozpadła się na 3 elementy Techmody coś słabe ostatnio są. Mnie się rozpadły do Mustanga, a Spiton miał problemy z godłem (też od P.11). Zastanawiam się czy dawać mu polski numer seryjny, był on nadawany zagranicznym samolotom? I jeśli tak, jaki można bezpiecznie nadać (tzn nie jest zajęty przez jakiś inny typ)? Dawaj śmiało. Dla przykładu Fokker F-VIIB miał numer ewidencyjny 70. Zasadniczo numery powyżej 85 były wolne. Ostatni zajęty to chyba 82 (PWS-26). Chyba, że o czymś nie wiem. Te czarne pola na górnej powierzchni skrzydeł, to ślady po zamalowaniu szachownic namalowanych przez Brytów jak przypuszczam? Dla mnie bomba Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
artellos Posted May 26, 2015 Share Posted May 26, 2015 Obserwuję... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.