Skocz do zawartości

Hawker Hurricane MkI Airfix 1:72 141 Eskadra - What If


Archelaos

Rekomendowane odpowiedzi

Zabrałem się ostatnio za Hurriego z Airfixa. Dodaję do niego część blaszek z zestawu Parta, poza tym, planuje pasy z papieru.

 

Planuję malowanie hipotetyczne polskie malowanie - albo klasyczne, khaki/jasnoniebieski albo, co byłoby fajniejsze, w kamo. Wiadomo jak malowane były spody płynących do Polski Hurrich?

Szachownice na skrzydłach były w tych samych miejscach i tej wielkości co angielskie kokardy?

 

Wiadomo coś więcej o testach kamuflażu z ITL, poza malowaniem "łaciatej 3"?

 

Zastanawiam się jaki polski numer seryjny mogłyby dostać Hurricany? I czy dostałyby numery podskrzydłowe?

 

fotki:

P1110433_zpseytbt6za.jpg

P1110434_zpscufqbbav.jpg

P1110435_zpsjguiaco9.jpg

P1110436_zpsbmjmfhb5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję malowanie hipotetyczne polskie malowanie - albo klasyczne, khaki/jasnoniebieski albo, co byłoby fajniejsze, w kamo. Wiadomo jak malowane były spody płynących do Polski Hurrich?

Szachownice na skrzydłach były w tych samych miejscach i tej wielkości co angielskie kokardy?

Pozwolę sobie zacytować za TBiU nr.55:

"Samolot L2048 został wyprodukowany prawdopodobnie w kwietniu 1939 roku w ramach pierwszego zamówienia w serii W.O. 3113 i skierowany jako samolot rezerwowy do 10 MU, można więc przypuszczać, że pomalowany był tak jak angielskie samoloty z tego okresu i miał angielskie znaki rozpoznawcze. Samoloty N2322-24, N2327, N2349, N2392-95 wyprodukowane w ramach drugiego kontraktu w serii W.O.3135 budowane były na polskie zamówienie i mogły być pomalowane zgodnie z polskimi przepisami."

I czy dostałyby numery podskrzydłowe?

Numery podskrzydłowe były numerami wywoławczymi radiostacji, więc pewnie by dostały.

Chyba gdzieś galeriach tego działu dawno,dawno temu widziałem "what if'a" z wrześniowym hurkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomidor - szare malowanie MDL to ciekawy pomysł, ale wątpię czy mieliby czas go przemalować.

 

Baas ArK - W jakiejś dyskusji tu albo na PWM znalazłem informację, że jest zdjęcie fińskich hurricane (czyli ex-polskich) w angielskim kamo z zamalowanymi dużymi kwadratami na górnej powierzchni skrzydeł, więc raczej nie były malowane "po polsku" Pytanie tylko jak powinien być malowany spód.

 

W trakcie budowy wpadłem na poważną wadę modelu - krawędzie spływu są bardzo grube, na się to przynajmniej w jakimś stopniu zniwelować szlifowaniem, ale i tak pojawiają się problemy np na końcówkach skrzydeł. Na szczęście i tak planowałem zrobić wychylone klapy, więc większość problemów uda się ukryć .

 

Tablica zestawowa z filmem i blaszkami z parta i przewodami

P1110439_zpsqhr1dmao.jpg

 

Dorobiłem też pasy z papieru

P1110437_zpsngd4g91s.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Trochę czasu minęło, samolot stał w kamuflażu, wreszcie zebrałem się i zamówiłem do niego kalki - Techmodowskie kalki do P 11. Okazało się, że pasują jak na wymiar

Nie obyło się bez wypadków, bo jedna z podskrzydłowych szachownic rozpadła się na 3 elementy (w ogłóle są bardzo delikatne - nie wiem czy to przez Micro Seta czy już tak mają, ale ze wszystkich udało się już po nałożeniu zdjąć film naokoło).

Muszę jeszcze przygotować maskę i trysnąć "T" pod lewym skrzydłem, bo nie znalazłem pasującej kalki.

 

Zastanawiam się czy dawać mu polski numer seryjny, był on nadawany zagranicznym samolotom? I jeśli tak, jaki można bezpiecznie nadać (tzn nie jest zajęty przez jakiś inny typ)?

 

P1110653_zpslrky7qfo.jpg

P1110652_zps8hzl8b47.jpg

P1110656_zpso13yjqly.jpg

P1110655_zps0nk6loxl.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie super. Bardzo inspirujący. fajne szachownice na spodzie. Fajne na górze. Od razu zaczołem się zastanawiać, jak ja bym zrobił takiego polskiego garbuska. I pomyslałem sobie, ze bym mu zamontował dwa działka w skrzydłach ,-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Techmodowskie kalki do P 11. Okazało się, że pasują jak na wymiar

Nie obyło się bez wypadków, bo jedna z podskrzydłowych szachownic rozpadła się na 3 elementy

Techmody coś słabe ostatnio są. Mnie się rozpadły do Mustanga, a Spiton miał problemy z godłem (też od P.11).

Zastanawiam się czy dawać mu polski numer seryjny, był on nadawany zagranicznym samolotom? I jeśli tak, jaki można bezpiecznie nadać (tzn nie jest zajęty przez jakiś inny typ)?

Dawaj śmiało. Dla przykładu Fokker F-VIIB miał numer ewidencyjny 70. Zasadniczo numery powyżej 85 były wolne. Ostatni zajęty to chyba 82 (PWS-26). Chyba, że o czymś nie wiem.

 

Te czarne pola na górnej powierzchni skrzydeł, to ślady po zamalowaniu szachownic namalowanych przez Brytów jak przypuszczam?

Dla mnie bomba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.