Kusch Posted November 27, 2007 Share Posted November 27, 2007 Postęp prac na koniec 2007; http://pilot.strizhi.info/2007/11/27/5012#more-5012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.A.V. Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Trochę zaktualizuje wątek bo wiele się zmieniło... Najpierw mały wstęp: otóż okręt nosił dokładną nazwę Admirał Floty Sowieckiego Sojuza Gorszkow (Адмирал флота Советского Союза Горшков). Do 4.10.1990 miał nazwę Baku. Jest to jedyna jednostka projektu 11434 (rozwinięcie p.1143 - NATO:Kiev) i określany w ZSRR jako TAKR (ciężki krążownik lotniczy). Stępka: 26.12.1978 (nr stocz: S-104, stocznia w Nikołajewie) Wodowanie: 31.03.1982 (znalazłem też daty: 07.04.1982 i 17.04.1982) Do służby: 11.12.1987 Propozycja zakupu po raz pierwszy pojawiła się w 1996, jednak dopiero 20.01.2004 podpisano umowę sprzedaży. Sprzedaży symbolicznej, bo Rosja przekazała okręt "za darmo" - Indie pokryły tylko całkowite koszty przebudowy i mają zakupić w Rosji samoloty pokładowe (razem ok 2,2 mld dol). Przebudowa odbywała się w stoczni Siewmasz w Siewierodwińsku, gdzie okręt zakotwiczył już w 1998. Jednostka obecnie nosi nazwę INS Vikramaditya Smaczku całej sprawie dodaje fakt, iż Indie mocno dążyły do sfinalizowania transakcji odkąd Chińczycy wprowadzili do służby lotniskowiec Liaoning (nomen omen ex sowiecki Wariag)... Kilka fotek z początków przebudowy gdy Gorszkow dotarł do Siewieromorska: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.A.V. Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Największa ingerencja w geometrię okrętu odbyła się na dziobie, z którego usunięto całe uzbrojenie a następnie poszerzono i trochę wydłużono pod pokład lotniczy z charakterystyczną "trampoliną". Indie zdecydowały się na używanie na okręcie myśliwców MiG-29K, startujących przy użyciu trampoliny o nachyleniu do 15º, zamiast klasycznej katapulty. Rozwiązanie takie jest prostsze i tańsze, zwłaszcza w sytuacji przebudowy już istniejącego okrętu, lecz ma liczne wady (ograniczenie masy startowej czy konieczność używania samolotów o dużym stosunku ciągu do masy lub maszyn STOVL). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.A.V. Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 (sorry że tak na kilka postów ale lepiej mi się ładują zdjęcia) Powoli prace się finalizują: Nowa nazwa: Nowa "grucha" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.A.V. Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Wodowanie: Przy okazji ciekawostka: na dwóch poniższych zdjęciach widać dziób jednostki p.941 (NATO:Typhoon) a w głębi widoczna jest hala 55 gdzie budowane są okręty p.955 (NATO:Borei) - te charakterystyczne łuki to osłona doku (znanego z wielu fotek "Dołgorukija") "Rejs" na nadbrzeże wykończeniowe: Kilka fotek z uroczystego wypłynięcia na próby morskie w lipcu 2013 (załoga już mieszana indyjsko-rosyjska). Okręt docelowo został oficjalnie przekazany Marynarce Indyjskiej 16.11.2013 i będzie stacjonował w porcie wojennym Karwar (stan Karnataka): Uff... mam nadzieję że ktoś wytrwał do końca Na zakończenie kilka fotek już w oficjalnej strony Indyjskiej Marynarki Wojennej z pierwszego rejsu po Oceanie Indyjskim: źródło wszystkich fotek: http://englishrussia.com + http://www.thehindu.com + http://indiannavy.nic.in/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 13, 2015 Share Posted January 13, 2015 Piekny reportaz Widze, ze na razie zamiast 29-ych wisi Harrier? Chyba, ze mnie moje stare oczy myla ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacko Posted January 14, 2015 Share Posted January 14, 2015 Na wcześniejszych zdjęciach są MiGi i Ka. Harrier zapewne z Viraata. http://en.wikipedia.org/wiki/File:Indian_Navy%27s_aircraft_carriers_INS_Viraat_and_Vikramaditya.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robo Posted January 14, 2015 Share Posted January 14, 2015 Uff... mam nadzieję że ktoś wytrwał do końca - jesteśmy twardzi .... Nowe życie rosyjskich okrętów lotniczych - jeden dla Indii drugi [Variag] dla Chin...ciekawie przebudowany okręt, oby dobrze służył Hindusom pzdr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M.A.V. Posted January 14, 2015 Share Posted January 14, 2015 Z tym Harrierem to nie wiem dokładnie, bo na "latadłach" znam się słabo - chyba że to łodzie ze skrzydłami Znalazłem tylko taką informację, że MW Indii ma obecnie na stanie 21 szt. wersji: Sea Harrier FRS.1 więc Jacko ma racje i to żaden "zagubiony turysta". Co do MiGów to zostały zamówione dwie partie: 4 szt. (z zamówionych 12) dotarło do Indii w grudniu 2009. Wyczytałem jeszcze, że podpisana została w 2012 umowa na dostarczenie kolejnych 29 maszyn - ale nie znalazłem tak na szybko żadnego potwierdzenia czy już dostawy z tej nowej partii jakieś się odbyły. Jeszcze uzupełnienie do poprzednich zdjęć... 1) Ten p.941 to oczywiście jedyny do tej pory w czynnej służbie: TK-208 "Dmitrij Donskoj" (Дми́трий Донско́й) 2) Nowa grucha dziobowa wiązała się z demontażem znajdującej się w tym miejscu na Gorszkowie stacji hydrolokacyjnej d.z. Poliom (podobno nadal ściśle tajna) 3) Nadbudówka od dziobu gruntownie przebudowana bo zdemontowano kompleks radarowy Mars-Passat (podobno też nadal ściśle tajny, ale wiele razy czytałem opinię że to produkt wielce niedopracowany i co chwile są z nim problemy bo ma awarię więc rzadko używany) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spiton Posted March 9, 2018 Share Posted March 9, 2018 Fajne zdjęcia !!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.