Skocz do zawartości

Zima 1918 r w Bobrujsku


p11c

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 93
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Krowa zaprzęgowa pomalowana z pierwszego

cHIT9C9.jpg

I ten mój Wiking już bez rogów.

zIDRGwv.jpg

Muszę go przerobić na tytułowego Pana Zimę. A konkretnie będzie to Pan Iwan Igorowicz Maroz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedobrze, bo dopiero na zdjęciach w powiększeniu widać ile jeszcze pracy przy tych sankach

Muszę poprawić mocowanie dyszli, zrobić cała uprzęż, ogon wygląda sztucznie, kolor za błyszczący, wymiona nie pomalowane a uszy jakieś takie małe. Kiepsko, ale na dziś na razie koniec idę robić inne projekty bo mam dość tej krasuli.

W realu wygląda na szczęście troszkę lepiej

vlTpr14.jpg

HaSKIl0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Na razie powracam do samego płatowca. Muszę go troszkę poprawić. Zdemontowałem silniki i robię nowe podwozie oraz kabinę pilotów bo to co było nie satysfakcjonowało mnie,

Na razie skrzydło wygląda tak po odjęciu go od płatowca.

BFDqOi5.jpg

u1WrS5w.jpg

A kółeczka powoli się odlewają

PLYYKTA.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś udało mi się zrobić w-miarę poprawny wałek rozrządu do popychaczy ( nie wiem czy tak to się nazywa ? )

I zastanawiam się czy odlać to z żywicy jako odrębną część np. z popychaczami czy wkleić w całość i nie przejmować się

Bo w sumie rozbieranie silnika na części w tej skali to jakieś zboczenie :-/

8BznUZc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super

Tylko pamiętaj o dwóch rzeczach.

To skala 1/72 !

a przede wszystkim to nie są krzywki na wale tylko zabudowany ( więc nie widać w jakiej jest pozycji sam wał i jak on wygląda ) wał do sterowania popychaczami. Są takie dwa wały z dwóch stron i jeśli dobrze patrzę na inne fotki inne silniki tego nie mają. Wiec co najwyżej można by było zrobić w różnych pozycjach same popychacze ale tego się nie podejmuje. Może w innym życiu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem istotę skali i podziwiam Cię za taką chirurgiczną pracę!

Chciałem tylko zahaczyć o aspekt strikte mechaniczny ale widocznie niepotrzebnie, przepraszam!

 

Powodzenia w dalszych pracach, które z przyjemnością podpatruję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niema za co przepraszać. Każda uwaga jest mile widziana i pobudza do dalszych działań

Jeszcze chyba nigdy nie zignorowałem żadnej uwagi.

Tak sobie oglądam właśnie silniki żywiczne renomowanych firm w 1/48 i zastanawiam się czy choćby 1/32 ktoś stosował różne cykle wału ?

To dopiero byłoby wyzwanie w 1/72

Choć akurat w tym silniku tego zupełnie nie widać gdyż wał ten jest zabudowany.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b2/Beardmore120.JPG/1000px-Beardmore120.JPG v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aj, każdy silnik spalinowy ma różne cykle pracy tłoka oraz układu wtryskowo-wydechowego.

Cykl ten różnicuje wał korbowy poprzez przesunięcie skoku tłoków oraz równoważący te cykle wałki rozrządu.

 

Nie da się zrobić tak, że wałek otwiera jednocześnie wszystkie zawory ssące lub wydechowe dla wszystkich cylindrów.

Miałbyś w tym samym czasie te same cykle na wszystkich cylindrach. Bezsens totalny.

 

Wystarczy, że te krzywki będą poprzesuwane względem siebie. Skoro już robisz coś dla sztuki to warto posunąć się krok dalej w stronę realizmu. Czepiam się nie potrzebnie bo tego i tak nie będzie widać....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz tu jaka jest różnica w wysokości popychaczy.

http://www.wwi-models.org/Photos/Engines/Beard120/rkbeard120_05.jpg

To w realu są skoki rzędu paru milimetrów i podziel to przez 72

A tu może powiesz mi patrząc od lewa do prawa które są wyżej a które niżej ?

http://www.wwi-models.org/Photos/Engines/Beard120/rkbeard120_01.jpg

I wszędzie jak widzisz wał jest zabudowany, więc ja tak naprawdę robie osłonę wału a nie sam wał wiec ta osłona w każdym fragmencie wygląda tak samo.

Jednak chętnie poczytam twoją opinię jak mają wyglądać te popychacze i w jakiej pozycji mam je zrobić , bo naprawdę nie wiem

 

PS.Naprawdę wiem jak wygląda praca silnika i jak powinien wyglądać sam wał. Pytam tylko co widać na zewnątrz w skali 1:1 i co z tego można zastosować w skali 1:72 ? Bo zdaje się piszesz o tym jak powinien wyglądać wał pod osłoną a ja robię osłonę, więc mam zrobić dokładnie silnik tak jak jest zbudowany ? Tzn, wał do popychaczy, mocowanie popychaczy, a potem do nich osłonę ? Chyba mnie przeceniasz :(

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak się patrzę na to zdjęcie, które załączyłeś i patrzę na ten element, który dorabiasz.

Ja pomyślałem, że element, który zrobiłeś to klasyczny czysty wałek.

Po zamontowaniu elementu do bloku silnika widzę, że w rzeczywistości odtworzyłeś obudowę wałka.

 

Takie nieporozumienie na płaszczyźnie nomenklatury technicznej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.