RH Napisano 14 Grudnia 2015 Share Napisano 14 Grudnia 2015 (edytowane) Były japońce czas na coś z przeciwnej strony frontu . Wybór padł na dość egzotyczny radziecki samolot ,a raczej jego model czyli Ermoyalev Er-2 w skali 1:72.Mam takie wrażenie ze konstruktor zapatrzył sie na Ju 87 ,jeżeli chodzi o skrzydła , pomijając to że samolot jest dwusilnikowy kształt skrzydeł i jego sylwetka jakby w całości zerżnięte z Stukasa . jako ze to modelik malo znany ,pozwolilem sobie wstawić jego historie i dane z WIKIPEDII ' Jer-2 – (ros. Ер-2) radziecki samolot bombowy dalekiego zasięgu z okresu II wojny światowej Historia Pod koniec 1938 roku w biurze konstrukcyjnym kierowanym przez Władimira Grigorewicza Jermołajewa rozpoczęto pracę nad samolotem bombowym dalekiego zasięgu, który oznaczono jako DB-240 (skrót od dalnyj bombardirowszczik (DB) i 240 od nr. biura). Jego konstrukcję oparto na samolocie pasażerskim Stal-7 skonstruowanym w 1937 roku przez włoskiego komunistę, mieszkającego w ZSRR – Roberta Bartiniego, którego zastępcą był właśnie W. Jermołajew. Projekt tego nowego samolotu DB-240 został opracowany na początku 1939 roku, a już 29 lipca 1939 roku dowództwo lotnictwa ZSRR złożyło zamówienie na budowę dwóch prototypów tego samolotu. Różnił się od samolotu Stal-7 podwójnym usterzeniem oraz zamontowanemu uzbrojeniu w tym w wieżyczkach. Oblot pierwszego prototypu nastąpił w dniu 14 maja 1940 roku. Prototyp ten przeszedł wszechstronne badania w locie i ostatecznie w maju 1940 roku podjęto decyzję o skierowaniu go do produkcji seryjnej, przy czym w wersji produkcyjnej zastosowano mocniejsze silniki. Samoloty produkowane seryjnie otrzymały oficjalne oznaczenie Jer-2. Produkcja rozpoczęła się w kwietniu 1941 roku. Już po podjęciu decyzji o skierowaniu samolotu Jer-2 do produkcji seryjnej prowadzono dalsze prace nad samolotem. Zmiany dotyczyły w zasadzie zastosowania nowych silników oraz uzbrojenia i tak powstawały kolejne wersje samolotu. W 1944 roku podjęto decyzję o zbudowaniu zupełnie nowej wersji samolotu Jer-2 przeznaczonej do przewozu ważnych osobistości oraz zadań kurierskich. W ten sposób powstał samolot oznaczony jako Jer-2ON, którego prototyp oblatano 16 kwietnia 1945 roku. Następnie zbudowano krótką serię tych samolotów. Podlegał on również dalszym modyfikacjom, lecz ostatecznie w 1945 roku podjęto decyzję o zaniechaniu produkcji i dalszych prac nad samolotem Jer-2. Łącznie w latach 1941 – 1945 zbudowano 430 samolotów Jer-2 wszystkich wersji a z prototypami około 470 szt. Wersje samolotu Jer-2 DB-240 – prototyp, napęd: 2 x 12-cylindrowe silniki rzędowe Klimow M-105, uzbrojenie: 2 karabiny maszynowe SzKAS kal. 7,62 mm (ruchome – 1 w stanowisku strzeleckim w przodzie kadłuba i 1 w dolnym wychylanym stanowisku strzeleckim typu MW-2 w środkowej części kadłuba), 1 karabin maszynowy UBT kal. 12,7 mm (ruchomy – w obrotowej wysuwanej wieżyczce strzeleckiej typu TAT-BT na grzbiecie środkowej części kadłuba) oraz 1000 kg bomb. Wyprodukowano – 3 prototypy Jer-2 (M-105) – wersja seryjna, identyczna jak prototyp DB-240. Wyprodukowano – 71 sztuk Jer-2 (AM-35A) – prototyp, napęd: 2 x silniki rzędowe 12-cylindrowe w układzie V, chłodzone cieczą, Mikulin AM-35A o mocy 1350 KM (993 kW), uzbrojenie: jak DB-240. Wyprodukowano – 3 prototypy Jer-2 (AM-37) – prototyp, napęd: 2 x silniki rzędowe 12-cylindrowe w układzie V, chłodzone cieczą, Mikulin AM-37 o mocy 1400 KM (1030 kW), uzbrojenie: 3 karabiny maszynowe UBT kal. 12,7 mm (ruchome – 1 w stanowisku strzeleckim w przodzie kadłuba, 1 w dolnym stanowisku strzeleckim w środkowej części kadłuba i 1 w obrotowej wieżyczce strzeleckiej typu TAT-BT na grzbiecie środkowej części kadłuba) oraz bomby o masie maksymalnej do 3000 kg. Wyprodukowano – 4 sztuki Jer-2 (MB-100) – prototyp, napęd: 2 x silniki rzędowe 24-cylindrowe w układzie X, chłodzone cieczą Dobrotworskij MB-100 o mocy 2200 KM (1618 kW), uzbrojenie: 2 karabiny maszynowe UBT kal. 12,7 mm (ruchome – 1 w dolnym wychylanym stanowisku strzeleckim w środkowej części kadłuba i 1 w obrotowej wieżyczce strzeleckiej typu TAT-BT na grzbiecie środkowej części kadłuba), 1 karabin maszynowy SzKAS kal. 7,62 mm (ruchomy – na stanowisku strzeleckim w przodzie kadłuba) oraz bomby o masie maksymalnej do 3000 kg. Wyprodukowano – 1 sztukę Jer-2 (M-40F) – prototyp, napęd: 2 x silniki rzędowe wysokoprężne 12-cylindrowe w układzie V, chłodzone cieczą Czaromskij M-40F o 1500 KM (1103 kW), uzbrojenie: jak Jer-2 (MB-100). Wyprodukowano – 3 sztuki Jer-2 (M-30B) – prototyp, napęd: 2 x silniki rzędowe wysokoprężne 12-cylindrowe w układzie V, chłodzone cieczą Czaromskij ACz-30B (M-30B) o 1500 KM (1103 kW), uzbrojenie: 3 karabiny maszynowe UBT kal. 12,7 mm (ruchome – 1 na stanowisku strzeleckim w przodzie kadłuba, 1 na dolnym stanowisku strzeleckim w środkowej części kadłuba i 1 w obrotowej wieżyczce strzeleckiej typu TUM-2 na grzbiecie środkowej części kadłuba) oraz bomby o masie maksymalnej do 5000 kg. Wyprodukowano – 1 sztukę Jer-2 (ACz-30B) – seryjne, napęd: 2 x silniki rzędowe wysokoprężne w układzie V, chłodzone cieczą Czaromskij ACz-30B (M-30B) o mocy 1500 KM (1103 kW), uzbrojenie: 2 karabiny maszynowe UBT kal. 12,7 mm (ruchome – 1 na stanowisku strzeleckim typu NU-134 w przodzie kadłuba i 1 w dolnym stanowisku strzeleckim typu ŁU-MW-2B w środkowej części kadłuba), 1 działko SzWAK kal. 20 mm (ruchome – w obrotowej wieżyczce strzeleckiej typu TUM-5 na grzbiecie środkowej części kadłuba) oraz bomby o masie maksymalnej do 5000 kg. Wyprodukowano – 391 sztuk Jer-2ON – wersja specjalnego przeznaczenia do przewozu ważnych osób cywilnych i wojskowych, napęd: jak Jer-2 (ACz-30B), uzbrojenie: nie posiadał. Wyprodukowano – 3 sztuki Jer-2MM – zmodernizowana wersja Jer-2ON. Wyprodukowano – 3 sztuki Służba w lotnictwie Samoloty Jer-2 zostały wprowadzone do lotnictwa radzieckiego w czerwcu 1941 roku. Uzbrojono w nie dwa pułki bombowe specjalnego przeznaczenia – 420 i 421. W początkowej fazie operacji "Barbarossa" samoloty te uczestniczyły w dalekich rajdach na cele na terytorium Niemiec i Polski m.in. w nocy z 10 na 11 sierpnia 1941 roku uczestniczyły w pierwszym nalocie radzieckiego lotnictwa na Berlin. Brały też w udział w bombardowaniu Warszawy. Później skierowano je do wsparcia wojsk lądowych na froncie. W czasie tych walk ponosiły one duże straty i ostatecznie w 1943 roku wycofano je z jednostek bojowych i skierowano do szkoły nawigatorów lotniczych w Czelabińsku. Produkowane po 1943 roku samoloty Jer-2 były wykorzystywane do dokonywania nocnych zrzutów dla partyzantów na zapleczu frontów. Natomiast samoloty Jer-2ON były wykorzystywane do 1947 roku. Opis konstrukcji Samolot Jer-2 to wolnonośny średniopłat o konstrukcji całkowicie metalowej, z podwójnym usterzeniem i chowanym podwoziem. Kadłub półskorupowy. Płat trójdzielny. Napęd: dwa silniki rzędowe, śmigła metalowe trójłopatowe. Dane podstawowe Państwo ZSRR Producent Biuro konstrukcyjne W. Jermołajewa Typ samolot bombowy dalekiego zasięgu Konstrukcja dwusilnikowy wolnonośny średniopłat o konstrukcji całkowicie metalowej, usterzenie podwójne, podwozie – wciągane w locie Załoga 4 5 (w wersji Jer-2-2 i Jer-2ON) Historia Data oblotu 14 maja 1940 (DB-240) Lata produkcji 1941 – 1945 Wycofanie ze służby 1947 Dane lotno-techniczne niektórych wersji samolotu Jer-2 Wersja DB-240 (M-105) (prototyp) Jer-2 (M-105) (seryjny) Jer-2 (MB-100) (prototyp) Jer-2 (M-30B) (prototyp) Jer-2 (Acz-30B) (seryjny) Jer-2ON Silniki 2 x Klimow M-105 2 x Klimow M-105 2 x Dobrotworskij MB-100 2 x Czaromskij M-30B 2 x Czaromskij ACz-30B 2 x Czaromskij ACz-30B Moc (KM) (kW) 1100 (809) 1100 (809) 2200 (1618) 1500 (1103) 1500 (1103) 1500 (1103) Rozpiętość (m) 21,65 21,65 21,68 22,73 23,10 23,10 Długość (m) 16,23 16,23 16,23 16,59 16,65 16,34 Wysokość (m) 4,82 4,82 4,82 - - 5,20 Powierzchnia nośna (m²) 72,10 72,10 72,10 77,44 79,10 79,10 Masa własna (kg) 7 076 7 500 - 10 360 10 820 10700 Masa startowa (kg) 12 000 (normalna) 13 460 (maksymalna) 12 520 (normalna) 14 150 (maksymalna) 13 000 (normalna) 14 190 (normalna) 17 650 (maksymalna) 14 825 (normalna) 18 415 (maksymalna) 15 200 (normalna) 19 000 (maksymalna) Prędkość maksymalna (km/h) 445 437 475 429 405 435 Prędkość wznoszenia (m/s) 5,0 5,5 - 2,9 3,5 - Pułap (m) 7700 7500 - - - 7500 Zasięg (km) 4100 3300 1700 5500 5000 5000 Uzbrojenie 1000 kg bomb; 2 x karabin maszynowy SzKAS kal. 7,62 mm; karabin maszynowy UBT kal. 12,7 mm 1000 kg bomb; 2 x karabin maszynowy SzKAS kal. 7,62 mm; karabin maszynowy UBT kal. 12,7 mm 1000 kg bomb; karabin maszynowy SzKAS kal. 7,62 mm; 2 x karabin maszynowy UBT kal. 12,7 mm 1000 kg bomb; 3 x karabin maszynowy UBT kal. 12,7 mm 1000 kg bomb; 2 x karabin maszynowy UBT kal. 12,7 mm; działko SzWAK kal. 20 mm nie uzbrojony created by picasa2html.com Model taki sobie ,niezbyt dokładny ,wypraski też nie zbyt eleganckie . Dlatego potraktowałem go po macoszemu co po niektórym może się nie spodobać ,dlatego wyszedł jak wyszedł .Tło tez może byc przyczyna żartów i docinek ,ale taką miałem wizję i już ! Edytowane 14 Grudnia 2015 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzes Napisano 14 Grudnia 2015 Share Napisano 14 Grudnia 2015 Nie jest mi zrozumiała tendencja do zangielszczania wyrazów, które w prosty sposób tłumaczy się na język polski. Że co, że taka moda, czy jak? Ермолаев Ер-2 to po prostu Jermołajew Jer-2 a nie jakiś Ermolayev... Z resztą, jak widać, sam masz problem z tym niepotrzebnym anglojęzycznym cyrkiem Ermoyalev Er-2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mig Napisano 15 Grudnia 2015 Share Napisano 15 Grudnia 2015 Biorąc pod uwagę zestaw wyjściowy to wyszedł całkiem fajny model. Szkoda, że potraktowałeś go po macoszemu, bo przy Twoich umiejętnościach można było z niego wycisnąć dużo więcej. __________________________________________________________________________________________ Na warsztacie: Blenheim Mk IV - Airfix + tablica - Yahu 1/72 Su-22M4 - Mistercraft + blachy - Part + fotel - Pavla + koła - Armory 1/72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sfjontkofski Napisano 17 Grudnia 2015 Share Napisano 17 Grudnia 2015 Owiewka fuj! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.