Skocz do zawartości

Flotylla Pińska 1/72 Kuter Meldunkowy na projekt 100x100


p11c

Rekomendowane odpowiedzi

robiłem, ale uważam że jest za dużo błędów, wązne dla mnie np czy km po prawej czy po lewej stronie?

jak był mocowany pancerz bo to co do tej pory pokazano to można chyba wsadzić między bajki, jak były montowane tylne drzwi , , trochę pytań jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p11c - mi się wydaje że ze względu na ograniczony materiał dokumentacyjny jakikolwiek model by się nie zbudowało to będzie tylko luźną interpretacją i tego bezsprzecznego faktu się nie przeskoczy

 

Absolutnie nie zamierzam Cię zniechęcać, ale po prostu buduj "jak czujesz" bo te wszystkie oficjalnie zamieszczane w literaturze o FP rysunki i plany jednostek są robione mocno "na oko" - można się sugerować ale czy to tak wyglądało dokładnie tego się pewnie już nie dowiemy. Z tego co kojarzę jedyne "mocne kwity" w postaci zachowanej części dokumentów stoczniowych są na monitory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ale chce choć trochę przybliżyć go do tego co już wiadomo.

1. CKM na lewą stronę bo ? czy na prawą?? Czy jest miejsce na taśmowego czy nie ?

Szukam fotek jak to było zamontowane w bunkrach. albo w Pociągach Pancernych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...CKM na lewą stronę bo ? czy na prawą?? Czy jest miejsce na taśmowego czy nie ?

Myślę że tutaj nie mam o robić doktoratu - na pewno w kabinie musiało być miejsce dla sternika i na pewno nie należał on do obsługi ckm. Tak więc jedynym logicznym rozwiązaniem tego problemu był w przedniej części nadbudówki układ 2 osobowy: sternik po lewej i celowniczy ckm po prawej. Taśmowy musiał być (regulamin) ale obawiam się że już by się tam z przodu nie wcisnął... możliwe że w "warunkach bojowych" zwyczajnie klęczał gdzieś obok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sens ma taki, jaki sens ma odwieczne dążenie do ewolucji technicznej.

Pierwsze samochody też były niedoskonałe i prościej i taniej w tym czasie było zaprząc do bryczki dwa konie niż budować skomplikowane acz prymitywne silniki, sprowadzać uszczelki paliwa, budować pojazdy wielokrotnie droższe od bryczki itd. Suma summarum koszty były znacznie większe niż 2 konie z bryczka a możliwości znacznie mniejsze. I pewnie nie jeden zadawał pytanie „po co to ?”.

Taka sama historia była z komputerami i z tysiącem innych wynalazków.

Więc ci odpowiadam, Po to aby zdobyć doświadczenie i iść z duchem czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to trzeba było sobie wydrukowac windę kotwiczną, albo porządnie odwzorowaną chłodnicę KM-u, kotwicę... cokolwiek. To prawie jakbyś sobie wydrukował sześcian Nie to żeby nie było Ci wolno tylko właśnie po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Na pewno nie uda się skończyć wszystkich modeli z projektu 100 x 100. Czyli 100 okrętów Flotylli Pińskiej na 100-lecie.
Ale i tak będzie dostępna imponująca kolekcja kilkunastu okrętów związanych z marynarką szuwarową.
Niewątpliwie będzie to największa wystawa jaka się udało skompletować kiedykolwiek, w dodatku w jednej skali 1/72 co doskonale umożliwi porównanie jednostek.
Na wystawie min. takie perełki jak trałowiec T-1.
Przypominam Święto Flotylli Pińskiej 5-7 lipca, Dobczyce 2019
ujcaIX7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.