milczacy Napisano 20 Września 2016 Share Napisano 20 Września 2016 (edytowane) Popatrz jeszcze na warsztaty kolegi kowal76. Sporo radzieckich maszyn tu robił i jest co podpatrzeć. //edit: ale się wygłupiłem z tą 'poradą' - przecież te warsztaty już doskonale znasz Edytowane 20 Września 2016 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 20 Września 2016 Share Napisano 20 Września 2016 No własnie - podpatruj i pytaj, bo ponoć kto pyta, ten nie błądzi. Grunt, żebyś nie pytał po kilka razy o to na co już dostałeś odpowiedź Szczerze mówiąc nie wiem jak powinny wyglądać te klapy po wychyleniu. Musiałbyś pokazać fotkę na której się wzorujesz. Mnie się wydaje, że jak oczyścisz trochę zadziory powstałe przy cięciu i ustawisz odpowiedni kąt to będzie OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel90 Napisano 20 Września 2016 Autor Share Napisano 20 Września 2016 Z tymi problemu nie będzie - odpowiedni kąt i delikatne dodatki i będzie ok. Z tymi mam większą zagwozdkę, bo są same w sobie oddalone dalej od skrzydła, chociaż im dłużej się przyglądam, tym coraz lepiej widzę co powinienem dorobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel90 Napisano 20 Września 2016 Autor Share Napisano 20 Września 2016 Bo klapy nie tylko się opuszczają, ale wysuwają w tył. To ostatnie zdjęcie świetnie to pokazuje. Także to co u Ciebie jest to...mało realistyczne. Poza tym samolot na postoju klapy ma zawsze schowane, głównie ze względu bezpieczeństwa. Aby nic/nikt ich nie uszkodził podczas postoju, jak również aby w trakcie silnych wiatrów maszyna miała jak najmniejsze opory aerodynamiczne. Wszak klapy zwiększają powierzchnię nośną skrzydeł o średnio 45%. Jeżeli jeszcze możesz, to wklej z powrotem je jak były. Szczerze mówiąc, to zasugerowałem się tymi zdjęciami... Że "jeśli na zdjęciu tak było, to czemu nie?". Ale fakt faktem, na wielu zdjęciach tych samolotów widać właśnie schowane te klapy. A to co teraz jest na zdjęciach, to i tak tylko na sucho włożone w lukę na sucho. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel90 Napisano 20 Września 2016 Autor Share Napisano 20 Września 2016 I to jest znakomite pytanie. Czy ja dam radę je tak wykonać. No z tego co widzę, to w każdej klapie będę musiał z przodu dorobić taki "brzuszek", mocowanie tych klap do skrzydła i przy skrzydle będę musiał dorobić takie hmm... "blaszki". No i pytanie, co z wydrążeniem skrzydła wewnątrz.. Czy jeżeli te "blaszki" odwzoruję, czy będę mógł bez drążenia zrobić to? Bo jeśli nie będę musiał drążyć skrzydła wewnątrz, to chyba dam radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel90 Napisano 21 Września 2016 Autor Share Napisano 21 Września 2016 No właśnie się zastanawiam, czy Tu-134 ma opuszczane te skrzela z przodu. Bo albo słabo idzie mi analiza zdjęć, albo te samoloty nie mają nic opuszczane z przodu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PabloA Napisano 21 Września 2016 Share Napisano 21 Września 2016 Jeśli chodzi o sloty to Tu-134 chyba ich nie posiadał, na tym zdjęciu widać, że podczas lądowania pomimo wypuszczonych klap krawędzie natarcia skrzydła wydają się być nieruchome. https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7f/Tupolev_Tu-134_SP-LGA_LOT_FRA_28.07.74_edited-2.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pomidor Napisano 21 Września 2016 Share Napisano 21 Września 2016 Czy on na środku, pod kadłubem miał dodatkowy hamulec aerodynamiczny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.