Skocz do zawartości

Subaru Sambar Aoshima 1:24


Marak

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 64
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Oooooo! super pomysł...

Pomysły fantastyczne, zwłaszcza ten rower.

Myślę jednak, że poprzestanę na tym:

 

trabant_zpsezilcc0q.jpg

 

Oooooo!!! To jest właśnie to..., już czekam na warsztat...

Ja myślałem trochę skromniej...

 

 

TbgUDf.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Po niezamierzonej przerwie wracam do relacji.

Problemem okazała się moja nowa malarnia zrobiona w wolnostojacym garażu.

Gdy tylko temperatura spadła poniżej 20 st. okazało się, że dwie farelki po 2 kW nie dają rady ogrzać pomieszczenia.

A z harmonogramu wynikało, że muszę kabinę pociągnąć bezbarwnym lakierem. Postanowiłem zrobić to pędzlem.

I tu wyszedł mój wtórny analfabetyzm. Nie zastanawiając się specjalnie wziąłem lakier który ostatnio używałem do aero czyli Tamiya x-22.

Makabra, zrobiłem pół dachu. Pędzel klei się do lakieru, zaczęła rozpuszczać się czerwona farba. Szybko przerwałem i sięgnąłem po Gunze H30.

O wiele lepiej, ale też po pewnym zauważyłem, że próba poprawienia po 2 minut kończy się naruszeniem powłoki.

Dałem sobie spokój, po 2 dniach zeszlifowałem co się dało i znalazłem na pólce olejny ModelMaster. Bez problemu pomalowałem kabinę.

Już na drugi dzień przypomniałem sobie, że kiedyś odstawiłem ten lakier bo nie chce zaschnąć. I rzeczywiście przestał się lepić po ok. 2 tygodniach.

W międzyczasie zakupiłem akrylowy ModelMaster. (Tu wielkie dzięki dla sklepu Maxhobby, gdzie właściciel uwierzył mi na słowo,

że pieniądze wpłacone i wysłał lakier nie czekając na przelew).

Zakup okazał się trafiony, choć nie lubię lakierów które w butelce mają mleczny kolor, to malowanie okazało się łatwe i przyjemne,

a powłoka po 20 min gotowa do dalszej obróbki.

To tyle biadolenia. Poniżej postęp prac.

Etap 11.

instr_11_zpsoxnasvje.jpg

 

Sambar_16_11_13_01_zpsnogudxhp.jpg

 

Sambar_16_11_13_02_zpsnmmkcv1e.jpg

 

Z tyłu zapomniałem ściągnąć nadmiar washa.

Sambar_16_11_13_03_zpsmxoe3ts5.jpg

 

Połowa etapu 19 i 20

 

instr_19_zps93txr6il.jpg

 

instr_20_zps4qftpzph.jpg

 

Sambar_16_11_13_04_zpsq4g5rovx.jpg

 

Sambar_16_11_13_05_zpsdxdqmu2r.jpg

 

Chyba już jadę z górki. Metę widać gdzieś na horyzoncie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekałem na tą wąż.... wyszło bardzo fajnie

Dzięki.

Uzupełniając. Zmodyfikowałem radę Coppercata. Zmyłem czarną farbę. Pomalowałem wąż na żółto. Następnie zamaskowałem żółty pasek taśmą Tamiya 1,5 mm wciskając ją przy pomocy 2 śrubokrętów. Potem używając aero, z dużej odległości, pomalowałem całość na czarno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.......Zmodyfikowałem radę Coppercata. Zmyłem czarną farbę. Pomalowałem wąż na żółto. Następnie zamaskowałem żółty pasek taśmą Tamiya 1,5 mm wciskając ją przy pomocy 2 śrubokrętów. Potem używając aero, z dużej odległości, pomalowałem całość na czarno.

 

Brawo Andrzej

Dużo lepszy pomysł: najpierw jasny kolor, potem ciemny. I mniej kombinowania z maskolem.

Super wyszło. Podejrzewam, że w rzeczywistości lepiej niż na fotkach.

 

Tamiya robi taśmę 1.5 mm Dałeś tą białą Słyszałem wiele złego o tych taśmach. Jakie są Twoje wrażenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tamiya robi taśmę 1.5 mm Dałeś tą białą Słyszałem wiele złego o tych taśmach. Jakie są Twoje wrażenia

Mam żółtą taśmę 1,5 mm. Ma już pewnie z 5 lat. Białe taśmy mam 2 szt, kupione w zeszłym roku w Bytomiu, ale na nich pisze "Jammydog" i są do niczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cd relacji

Szybko dokończyłem etap 19 (montaż osprzętu) - tu kolejna pochwała dla Aoshimy, większość osprzętu jest demontowalna na zatrzaskach.

 

Sambar_16_11_15_01_zpsfedgfjim.jpg

 

i przystąpiłem do najciekawszego etapu 21 - czyli montaż podzespołów w całość.

 

instr_21_zps0xh6ec55.jpg

 

Sambar_16_11_15_02_zpswyurqavo.jpg

 

Sambar_16_11_15_03_zpsy749zowm.jpg

 

Sambar_16_11_15_04_zpsk57zteyj.jpg

 

Montaż odbył się bez większych problemów. Trzeba było użyć lekko siły bo w niektórych miejscach zrobiło się nieco ciasno z powodu grubości farby.

 

Pozostało do zrobienia: kogut na dachu, drabina i trochę drobiazgów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj szybciutkie 2 etapy - w sumie 2 godz. pracy (czyt. zabawy)...

 

instr_22_zpsrzaimei1.jpg

 

instr_23_zpsxjssd6fb.jpg

 

... i drabina oraz łopata na pokładzie.

 

Sambar_16_11_17_01_zpspgpdxhzf.jpg

 

Tu niestety wyszła bolesna prawda. Łopata nie weszła wnęki. Wisi w powietrzu, jest prawie o 1 mm za wysoko, a ponieważ wieszak łopaty jest dobrze wpasowany, to mogą być tylko 2 powody: a) łopata jest za krótka - w co nie bardzo wierzę, b) kabina źle siadła przy klejeniu do ramy i jest o 1 mm za wysoko.

 

Sambar_16_11_17_02_zpsddj71ic5.jpg

 

A teraz bardzo ważna część samochodu. Srebrna gwiazda juz na swoim miejscu.

 

Sambar_16_11_17_03_zpshzhcgwhp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotarłem do końca mojej przygody z Sambarem. Po uzupełnieniu drobiazgów pozostał mi ostatni etap nr 12

Sambar_instr_12_zpsy31idk5m.jpg

 

Srebro malowane ręcznie, więc nie wygląda tak jak bym chciał.

 

Sambar_16_11_21_01_zpsotas61y8.jpg

 

Gotowy model.

 

Sambar_16_11_21_02_zpsnoljyxty.jpg

 

Czas na podsumowanie. Po sklejeniu 2 modeli Aoshimy jestem generalnie zachwycony tą firmą. Porównując dotychczas klejone modele Aoshimy i Tamiya wszystko jest na korzyść Aoshimy. Choć trzeba wziąć poprawkę, że Aoshimy to są nowe wypusty, a z Tamki sklejałem raczej starsze modele.

Jeśli miałbym się czegoś czepiać to:

1. Małe drobne błędy w instrukcji (pomylona numeracja), kilka części nie ma oznaczeń odnośnie malowania, część napisów wyjaśniających jest tylko po japońsku.

2. Pozostało mi kilka drobnych kalek, których przeznaczenie pozostaje tajemnicą.

3. Przydałaby się jakaś mała blaszka fototrawiona - bo jednak pewne drobiazgi w plastiku są przeskalowane np. zaciski hamulcowe.

4. Technologicznie Aoshima nie bardzo przejmuje się jak modelarz poradzi sobie z budową modelu.

5. Ciągle nie mogę zrozumieć dlaczego żadna firma nie dołącza do zestawu książeczki lub płyty z 50 zdjęciami oryginału. Ceny w drukarstwie przecież już są tak niskie, że koszt takiej książeczki to ok. 1-2 zł.

Główne zalety:

1. Bardzo dobry plastik i jakość wyprasek.

2. Jamy skurczowe czy szwy praktycznie śladowe, ślady po wypyhaczach dobrze ukryte.

3. Bardzo duża drobiazgowość / szczegółowość modelu - w zasadzie więcej odtworzyć się chyba nie dało.

4. Wszystko pasuje idealnie. Trzeba tylko uważać by grubością farby nie naruszyć tego spasowania.

5. Duża ilość części ruchomych (co ja lubię) np. koła, klapa silnika, wysuwana motopompa, zdejmowane niektóre elementy osprzętu strażackiego.

Nawet lusterka zewnętrzne można zrobić jako ruchome (ja wkleiłem na stałe).

6. Dobrze przemyślane kołki ustalające. Praktycznie, modelu nie da się źle skleić, czy przykleić czegoś odwrotnie.

7. Instrukcja (nawet mimo tych kilku pomyłek) jest bardzo przejrzysta i łatwa do zrozumienia.

 

A poza tym jest to tak inny model od wszystkiego co sklejałem dotychczas, że sklejanie go to czysta przyjemność.

PS. Na Allegro pojawił się Sambar w wersji ciężarowej z krytą paką.

 

Na koniec wspólne zdjęcie moich 2 modeli Aoshimy.

 

Sambar_16_11_21_03_zpsjcr6qihc.jpg

 

Na pozostałe zapraszam do galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.